9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Safari: document uit iCloud toevoegen als attachment

Wanneer ik van Safari gebruik maak, is het wel is noodzakelijk dat ik mijn CV moet uploaden naar een website. Nu staat mijn CV doorgaans in iCloud en ik vroeg me af hoe het mogelijk is om documenten, opgeslagen in iCloud, toe te voegen als attachment binnen Safari. Of moet ik het zoals nu eerst uit iCloud downloaden en vervolgens toevoegen?

Bijdrager
    GoeieDag

Als je gebruikt maakt van Safari, moet je eerst een CV uploaden??

Bijdrager
    SvS

Bij Google Drive is het fijn geregeld.
    iCloud, geen idee, bij gmail lukt het inderdaad niet… en er zijn toch meer mensen die gmail gebruiken. Ik lees hier mee… al heeft THX weinig aan mijn antwoord.

Bijdrager
    GoeieDag

Als je een bestaan via Safari moet downloaden (dat is wat TS hier bedoelt?), dan zul je ‘m eerst even uit de iCloud moeten halen en lokaal moet opslaan, denk ik. Met het menucommando Dupliceer in betreffende programma, bv.
    Ik zie geen iCloud mogelijkheid in het Finder dialoog venster.

Bijdrager
    SvS

Best omslachtig als je t mij vraagt. Kan beter, Apple!
    Gewoon drive maken op macs zoals dropbox/google drive werkt veel en veel prettiger.

Bijdrager
    GoeieDag

Wacht nog ff; misschien zien we iets over het hoofd, en heeft iemand nog een goede tip…

Inactief
    Anoniem

Voor de volledigheid hier even wat ik exact bedoel. Er zijn vacature-sites die je de mogelijkheid bieden een CV te uploaden naar een bepaalde werkgever zodat zij direct zien wat voor vlees ze in de kuip hebben.

zoals je ziet vind je in bovenstaande screenshot geen mogelijkheid tot het kiezen van je iCloud-omgeving. Oftewel: eerst je CV downloaden uit iCloud om hem vervolgens te kunnen uploaden naar een vacaturesite.. :S

Ik weet dat er een locale kopie is van de iCloud-omgeving waar iCloud mee synct: ~/Library/Mobile Documents/ Daar krijg je echter een flinke mappenstructuur te zien en dan vind ik ook weer niks. Gezien de locatie van de map lijkt het erop dat hij daar ook niet voor bedoeld is.

Bijdrager
    SvS

Dat begreep ik al, daarom zeg ik: map zoals Google Drive of Dropbox, dat zou echt heel veel helpen! En kun je van daar uit uploaden (en het staat gewoon op icloud nog steeds)

Bijdrager
    SvS

Wellicht mailen naar Apple. Kunnen ze verder uitbouwen voor toekomstige versies.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.