8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    kluivers

Safari: Disabled selectbox wilt niet “gestyled” worden.

Hey ! Voor het eerst dat mijn fijne safari browser niet wil wat ik wil.

Hij wil dit niet: iemand een idee ??
    [code:1:c505dd4430]
    <STYLE>
    .disabledBox {border: solid 1px red}
    </STYLE>
    <INPUT Type="text" Name="abc" Value="123" Disabled Class="disabledBox">
    [/code:1:c505dd4430]

Trouwens, Als er nog een andere manier is, lees zonder class maar met de “disabled zelf, met css 2 dan hoor ik dat graag ! Oh, en natuurlijk zonder js……

tnx

Bijdrager
    kaydie

Helaas… gaat je niet lukken; Simpelweg omdat elementen als buttons input boxes e.d. er in het hele mac os x systeem er het zelfde uit horen te zien volgens Apples GUI huisstijl regeltjes. Apart is dat het in webkit wel altijd mogelijk is…

Bijdrager
    kluivers

hmm, jammer. Nog jammerlijker is het overigens dat hij het ook niet in ie op win doet. Firefox doet het wel weer goed maarja, mensen he, niet veranderen als je het niet kent.

Bijdrager
    computer space

Ik had eerst een transparant invoerveld op een mooi gestylede achtergrond op mijn pagina, maar door de vele macbezoekers en safaris en camino’s irritante aqua invoervelden er maar weer vanafgestapt :cry:

Bijdrager
    kluivers

?? normaal gesproken kan je wel e.e.a. stylen van input ed velden. Alleen de disabled lijkt een classe apart. Helaas is het geen echte classe of iets anders bijv. :selected wat je als ‘handvat’ kan gebruiken om te stylen. En in safari blijkt het idd helemaal niet te stylen.

jammer.

Bijdrager
    kaydie

Dat kan wel, alleen werkt het niet in Internet Explorer.
    In CSS2 gaat dat als volgt:
    [code:1:ffe5db3075] input[disabled] {border: 1px solid red } [/code:1:ffe5db3075]
    Meer voorbeelden en verdere uitleg vindt je hier…

Bijdrager
    kluivers

hey ! dank, ga ik effe checke.

tnx

Bijdrager
    kluivers
    ”kaydie”

Dat kan wel, alleen werkt het niet in Internet Explorer.
    In CSS2 gaat dat als volgt:
    [code:1:48f8251354] input[disabled] {border: 1px solid red } [/code:1:48f8251354]
    Meer voorbeelden en verdere uitleg vindt je hier…

samengevat : werkt wel in firefox maar niet in safari of ie win.

ach, als ze de browsers eens “upgraden” zal het wel veranderen. Tot die tijd hebben “de mense” gewoon pech.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.