4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    sally

Safari can't verify the identity of the website "www.google.nl

Dit soort meldingen krijg ik aan de lopende band (ook voor onemorething bijvoorbeeld) nadat ik de Wi-Fi een tijdje had uitgezet.

Continue lost het probleem doorgaans op maar bijvoorbeeld niet als ik wil inloggen bij de ING..
    Ook Firefox zegt insecure connection.

Dit probleem heb ik op mijn MBA niet, maar die is niet up to date.

Weet iemand wat ik hier meemoet, behalve wachten tot het overgaat?

Bijdrager
    iMad

Soms krijg je dit probleem als datum en tijd niet kloppen, als jij je Wifi uitzet zal de datum en tijd achter lopen.

Bijdrager
    Shmoo

Bij dit soort meldingen moet je natuurlijk nooit zomaar op Continue drukken. Deze melding krijg je niet zomaar, het is een waarschuwing dat de verbinding aan de achterkant niet veilig is. Als jij formulieren gaat invullen op zo’n site (kan) het mogelijk zijn dat iemand meekijkt en die gegevens wegvist. Kortom, wanneer je dit soort meldingen krijgt nooit doorgaan maar meteen stoppen en opnieuw verbinding maken met de pagina.

Zoals iMad aangeeft zorg dat je datum en tijd van de computer goed staan. Het beste is om dit in de instellingen niet handmatig maar op automatisch te laten staan.

Herstarten van de computer lost dit probleem vaak ook wel op.

Bijdrager
    sally

iMad heeft helemaal gelijk. Ik wilde het net hier melden. Ik heb het notabene vaker gehad. Sukkel die ik ben.
    Naar datum en tijd prefs gaan en even ‘unlocken” is voldoende om het probleem te verhelpen.
    Wel vreemd dat ik dat probleem niet heb bij mijn andere macs waarop ik ook veel met Wi-Fi uit werk.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  sally.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.