4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    DBLCreations

Safari Browser en java compatibiliteit "probleem"

Hey allemaal,

Ik zit blijkbaar met een klein probleem. Ik probeer mijn identiteitskaart te gebruiken met een DIGIPASS van VASCO. Dat heeft altijd goed gewerkt. Maar toen ik het vandaag wou gebruiken gebeurde er niets. Mijn macbook pro retina van 2013 maakt blijkbaar geen connectie niet meer met de digipass. En als ik een test wil doen via de webbrowser krijg ik altijd een foutmelding. Ik merk altijd dat er een probleem met java blijkt te zijn.

Ik heb Java al opnieuw geïnstalleerd. En ook de laatste nieuwe versie van de driver gebruikt van de digipass. Maar dat lijkt allemaal geen oplossing te bieden. Ik vraag me af of er nog mensen zijn met die probleem?

Ik gebruik OS X Mavericks versie: 10.9.1 En safari 7.0.1 (9537.73.11)

dit is een logcode die ik krijg met de foutmelding:

Java Plug-in 10.51.2.13
    Using JRE version 1.7.0_51-b13 Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM
    User home directory = /Users/Laurent
    —————————————————-
    c: clear console window
    f: finalize objects on finalization queue
    g: garbage collect
    h: display this help message
    l: dump classloader list
    m: print memory usage
    o: trigger logging
    q: hide console
    r: reload policy configuration
    s: dump system and deployment properties
    t: dump thread list
    v: dump thread stack
    x: clear classloader cache
    0-5: set trace level to <n>
    —————————————————-

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want het is best frustrerend dat het nu niet meer werkt en voordien altijd gewoon wel!

Ook via een andere webbrowser krijg ik overigens dezelfde problemen. Ik heb zo ook eens een auto-configurator gebruikt. En sommige geven mij ook de melding dat java niet geïnstalleerd is, hoewel dat wel zo is. Ik heb ook mijn beveiliging in Safari uitgezet maar dat hielp ook niet echt.

Dit is wat ik krijg als ik de car-configurator probeer te gebruiken:

Bijdrager
    johnkeates

Die Java console is geen foutmelding maar.. een console (goh).

Wat je moet doen is je applet in unsecure mode draaien:

1. Safari openen
    2. Safari->Voorkeuren
    3. Voorkeuren->Beveiliging (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands)
    4. Beveiliging->Beheer websites (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands)
    5. Beheer websites (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands) -> Java

In het venster wat je nu ziet kan je kiezen hoe de website zijn applets mag laden. Zet de juiste website op toestaan en herlaad/herstart Safari.

Daarnaast kan je in Systeem Voorkeuren -> Java ook het algemene beveiligingsniveau omlaag schroeven, maar dat zou ik niet doen.

Bijdrager
    DBLCreations
    johnkeates op 24 februari 2014

Die Java console is geen foutmelding maar.. een console (goh).

Wat je moet doen is je applet in unsecure mode draaien:

1. Safari openen
    2. Safari->Voorkeuren
    3. Voorkeuren->Beveiliging (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands)
    4. Beveiliging->Beheer websites (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands)
    5. Beheer websites (of wat de vertaling dan ook is, ik heb geen Nederlands) -> Java

In het venster wat je nu ziet kan je kiezen hoe de website zijn applets mag laden. Zet de juiste website op toestaan en herlaad/herstart Safari.

Daarnaast kan je in Systeem Voorkeuren -> Java ook het algemene beveiligingsniveau omlaag schroeven, maar dat zou ik niet doen.

Dat laatste stukje heb ik inderdaad geprobeerd maar bied niet echt uitkomst. Ik heb hem nadien weer op de aanbevolen setting gezet natuurlijk. Jij gebruikt de engelse versie van OS X dus:-D bedankt alvast ik ga het zeker eens uitproberen.

zou jij mij trouwens ook kunnen zeggen waarom ik geen mail in mijn mail krijg als ik reacties krijg op mijn berichten? ik vind nochtans dat vakje onderaan aan om mij op de hoogte te houden…

Bijdrager
    DBLCreations

@ johnkeates

Ok, het is nu gelukt om de car-configurator te laden, Let wel dat je inderdaad jouw eerste stappen moet volgen en vervolgens ook de security settings van java bij instellingen van je Mac terugschroeven naar helemaal beneden, anders zal het niet werken… bij mij allesinds niet. Bedankt voor je hulp!

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.