8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Mack01

Safari Bookmarks sorteren, downloadmap aangeven en verversen tabs

Hi,

Ik heb geruime tijd met Firefox gewerkt maar ben er toch niet altijd happy mee.

Safari was altijd al netniet mijn favo maar de laatste update in combinatie met iCloud sync maakt het toch weer interessant.
    Toch loop ik alweer tegen 3 zaken aan die ik vervelend (en eigenlijk onbegrijpelijk) vind.

Namelijk:
    -Sorteren van Bladwijzers/bookmarks/favorieten. Dit schijnt niet mogelijk te zijn?

-Kennelijk kun je niet instellen (zoals bij Firefox) dat Safari als je op een download link klikt, vraagt waar je de download wilt opslaan. (???)
    Zo te zien kun je maar één directory opgeven in de instellingen opgeven maar kun je nergens een vinkte zetten ‘vraag mij’.

-In firefox kun je dmv rechter muistoets in één handeling alle tabbladen verversen. Is niet mogelijk in safari?

Weet iemand of ik dit verkeerd zie en waarom of weet iemand een workaround?

Safari werkt best fijn, alhoewel ik bovenstaande best mis. Zou dat
    in orde komen dan kieper ik firefox zo in de prullenbak.

Bijdrager
    Hansi2124

Control-klik op een tabblad nog niet geprobeerd zeker:

Verder kan je een bookmark hier bewaren:

En dan later handmatig naar de juiste plek slepen. Een beetje ongemakkelijk, maar zo heeft het helaas altijd al gewerkt in Safari.

Bijdrager
    Mack01

Hans, je bent mijn held voor vandaag:-)

Nee inderdaad nog niet geprobeerd….erg bedankt voor jouw tip!! Weer wat geleerd.

Eens kijken of er ergens een lijstje is van toetscombinaties (die ik nog niet ken).

Nu hoop ik dat voor de rest vd vragen misschien ook nog een magische tip komt.

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan.
    In Safari kan je inderdaad maar 1 locatie aangeven voor downloads. Ik vind dat wel handig om 1 plek te hebben per programma. Anders zoek je je rot naar waar het ook alweer staat…..

Bijdrager
    Mack01

Mwa, ligt eraan. Als ik telebankier en mijn afschriften download, wil ik die op een andere plek hebben dan bijv. als ik een pdf van de site van mijn werkgever download.

Nu moet ik telkens naar de downloadmap om hem vandaaruit te verplaatsen naar waar ik hem wil hebben.

Alhoewel het best ‘good thinking’ is om één download-map in te stellen, vind ik het onhandig.
    (ben al niet zo’n finder fanaat, heb liever iets als pathfinder of het oude total commander)

Bijdrager
    TandMac

Er zijn er wel wat … shortcuts….
    http://support.apple.com/kb/HT1343?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    tarun

Sorteren kan je met Bookdog. Werkt prima.

Wat betreft het downloaden, heb je als geprobeerd te rechtklikken op een te downloaden bestand en te kiezen voor “Download gekoppeld bestand als…”:

Bijdrager
    Mack01

@ TandMac: thx! daar ga ik eens even goed snuffelen.

@tarun: nee he….i feel so stupid now….lijkt te werken voor wat ik ermee wil. Jij ook bedankt!
    ik ga bookdog ook eens bekijken. het kan kennelijk niet binnen Safari zelf? Erg vreemd vind ik hoor….

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.