8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    eeyore98

safari bladwijzers

ben pas overgestapt naar Mac (super!!) maar kom een lastig puntje tegen bij Safari: ik heb een aantal bladwijzers – die ik dagelijks gebruik – staan in de bladwijzerbalk, maar als ik zo’n site weer heb bezocht en de site-inhoud is gewijzigd, dan wil ik de bladwijzer op de balk graag vervangen door de nieuwe. in Windows werd gevraagd of je de bladwijzer wilde vervangen, maar hier komt er een nieuwe bij (heb ik er dus 2) en moet ik de oude wegdoen – erg omslachtig – maar ik doe vast iets fout ??

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik snap het niet? De siteinhoud vernieuwt?

Als je bij Safari een pagina tegenkomt die je wenst op te slaan in je bladwijzerbalk, ga je gewoon naar het plusje naast je webadres.

Wanneer de site een update ondergaat, wordt de bladwijzer automatisch ge├╝pdatet. Althans, dat is wat ik ondervind. Toen dit forum nog een ander uiterlijk had stond deze in mijn bladwijzerbalk als ‘One More Thing’. Als ik nu, wanneer de site in een nieuw jasje is gestopt, op die bladwijzer klik, is de bladwijzer ge├╝pdatet.

Je hoeft dus geen nieuwe aan te maken.

Bijdrager
    eeyore98

dank voor de snelle reactie ! ik zal proberen uit le leggen wat ik bedoel met een voorbeeld:

op Tweakers.net is een forum voor de iPhone, en bij mijn laatste bezoek was de discussie tot pagina 4 gekomen. Bij mijn volgende bezoek zijn er 2 pagina’s gebabbel bijgekomen en staan er 6 pagina’s, maar ik kom terecht op 4 omdat ik daar was gebleven met lezen. Als ik nu doorlees tot pagina 6, moet ik de site in de bladwijzers (favorieten in Windows) weer even opslaan, anders kom ik de volgende keer weer op de site bij pagina 4… Windows vraagt dan of er een nieuwe favoriet aangemaakt moet worden of dat de favoriet vervagen moet worden, en ik kies natuurlijk voor vervangen, Maar als ik op het plusje in Safari klik en ik kies voor bladwijzerbalk, dan komt er een tweede nieuwe versie bij en de oude blijft ook staan……

poe wat lastig uitleggen…. lukt het me een beetje:-) ???

Bijdrager
    Yggdrasil

Nu snap ik je idee! Dat kun je inderdaad niet automatisch…:smile:

TENZIJ de RSS functie misschien werkt.
    Bovenaan in je webadres (rechts) zie je RSS staan. Als je daarop klikt zie je snelle updates van de pagina… Werkt dat niet?

Inactief
    Anoniem

Goede uitleg, ik begrijp wat je bedoelt en ik moet zeggen dat ik dat af en toe ook wel handig zou vinden. Maar volgens mij kent Safari de feature die jij bedoelt niet. Maar dat komt denk ikomdat iedere bladzij binnen een forum een andere URL heeft. Dus Safari beschouwt dat dan niet als twee dezelfde bladwijzers. Ik vermoed dat Safari naar de URL kijkt en Windows wellicht naar de titel van de pagina. En de titel kan bij twee verschillende URL’s uiteraard hetzelfde zijn. En dan wordt er gevraagd of je de bestaande bladwijzer wilt overschrijven.

Bijdrager
    eeyore98

nee die heeft daar weer niets mee van doen…. ssonde…:sad: thnks alvast – wie weet vinden we het nog es… en als dat het enige is dat minder handig is: Mac is Toppie:-)

Bijdrager
    eeyore98

dat Safari meer naar de URL kijkt zou je wel eens gelijk in kunnen hebben Meh, want dat zie je eigenlijk ook aan de opmaak van de bladwijzers in het bladwijzermenu (in coverflow zie je dat goed)

Bijdrager
    Hansi2124

Als je een bladwijzer wilt vastleggen, wordt er een menu gegeven waar je die bladwijzer wilt opslaan. Tegelijkertijd zie je de naam van die bladwijzer blauw gekleurd. Dat wil zeggen dat je die naam naar eigen inzicht kan ingeven. Als je dus bijv. van het topic wat je nu leest en doet [cmd]-D, dan zie je in het blauw
    “safari bladwijzers | One More Thing”. Je kan daar bijv. zelf “safari bladwijzers” van maken. Als je bij een verversing deze naam aan wilt houden, denk ik dat er gevraagd wordt of je die ander wilt overschrijven. Ik weet het niet zeker, maar probeer het maar eens uit.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.