12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

Safari: Apple steelt startpagina

In Safari (v.5.1.10) heb ik de startpagina ingesteld op Google. Af en toe meent Apple die startpagina over te moeten nemen (waarvoor “dank” Apple!) met deze pagina:
    http://www.apple.com/
    Daar heb ik absoluut geen zin in, en het begint me behoorlijk te vervelen om iedere keer weer Google te moeten invoeren.
    Wie weet de oplossing? Bij voorbaat mijn dank!

Bijdrager
    Fester

Bijdrager
    hokkie

Nog nooit last van gehad! Ik stel mijn startpagina standaard als Google in en daar hoef ik niet meer naar om te kijken.

Bijdrager
    Shmoo

Al gecontroleerd op spam/adware?

Inactief
    Anoniem

Dit herken ik ook niet hoor Sedikit

Bijdrager
    TheBigZ
    sedikit op 21 december 2014

In Safari (v.5.1.10)…

Je loopt ook al de nodige versies achter inmiddels (8.0.2).:-D

Bijdrager
    Shmoo

Apple gebruikte in die tijd ( Safari 5.1 ) ook geen apple.com als landing page maar iets als apple.com/startpagina/

Bijdrager
    sedikit

Dank voor de reacties!
    Ik heb uiteraard alle adware-tests gedraaid, zoals AdwareRemoval, zowel het scriptje van TheSafeMac als handmatig. Niets gevonden. En wat mijn Safari-versie betreft @TheBigZ: zoals je natuurlijk misschien weet ;-) , is dat de laatste versie voor de Snow Leopard OS X 10.6.8, welke ik nog steeds (met grote tevredenheid) draai.
    Zou de Safari.plist verwijderen misschien zin hebben?

Bijdrager
    TheBigZ

@sedikit: Ik dacht dat jij meer een vuurvos was.:-D

PS Zie nu pas dat jouw nickname zoveel betekent als ‘un poco’.

Bijdrager
    sedikit

@TheBigZ,
    Klopt, ik ben verknocht aan Firefox, maar gebruik af&toe ook Safari. Het woord “sedikit” betekent inderdaad, in het Indonesisch, “een beetje”. Ooit het eerste woord, bij aanmelding hier, wat mij te binnen schoot. Geen idee waarom.
    Edit: (voorlopig?)Probleem opgelost. Heb de safari.plist weggegooid.

Sleutelbeheerder
    Night

Adware removal tool stelt ZELF de pagina in op http://www.apple.com om te voorkomen dat je op een fake landingspagina terecht zou kunnen komen. Ook dat maakt onderdeel uit van de reiniging van ART.

Waarschijnlijk is dit bij jou ook pas opgetreden nĂ¡dat je ART eens gedraaid hebt.

Bijdrager
    sedikit

@Night, dank, zou best kunnen!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.