6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    kris251069

Safari 9 onder El Capitan : Arabisch schrift op wordt niet meer weergegeven

Wanneer ik bepaalde Arabische websites bezoek wordt een gedeelte van de pagina (menus) of de gehele pagina niet meer in Arabisch schrift weergegeven maar krijg ik enkel streepjes te zien.
    Onder Firefox en Chrome geen probleem. Het zit dus duidelijk in Safari. Ik heb al de volledige cache gewist en alle voorkeurbestanden ( com.apple.safari en afgeleiden) verwijderd en terug opgestart maar zonder succes.

voorbeelden :
    http://www.rtv.gov.sy
    http://www.sana.sy
    en ook enkele Facebook paginas’s

Graag dringend hulp a.u.b. .

groeten
    Kris

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  kris251069. Reden: typefout
    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  kris251069.

Bijdrager
    mollie319

ik draai momenteel publieke beta 10.11.1 welke binnenkort verschijnt, maar daar werken beide websites in Safari 9.0.1
    oplossing: tijdelijk Chrome of FF gebruiken

Bijdrager
    raymin

Bij mij werkt het prima met Safari 9 en El Capitan 10.11

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 2 maanden geleden door  raymin.

Moderator
    Night

Hier ook op testpartitie. Heb je soms met de systeemlettertypen lopen rommelen?

Bijdrager
    Maikelw

Bijdrager
    kris251069

Als ik een test user account aanmaak lukt het wel en gedraagt Safari zich normaal maar in mijn hoofdaccount als beheerder krijg ik in sommige Arabische websites (niet allemaal dus) alleen maar streepjes te zien. Het probleem zit dus duidelijk in mijn profiel en is niet systeem wijd. Ik heb al alles geprobeerd … clean install van El Capitan, alle mogelijke voorrkeurbestandjes van Safari weggegooid, enz … . Niets helpt. Ik word er gek van. Please help!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.