8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    riji

Safari 9 of 10 en Adobe flash player

Met macOS Sierra was ik ook even gebruiker van Safari 10.
    Ik merkte dat je nu kunt aangeven dat de flash player éénmaal of altijd voor een site kan gebruikt worden.
    Nu is het zo dat flash player al lang niet meer geïnstalleerd is bij mij.
    Ik mis die nauwelijks, behalve aanvankelijk bij de de speedtest van Ookla. Daar werd echter een uitweg voor geboden via beta.speedtest.net, zodat je de flash player niet nodig had.
    Als ik met Safari 10 naar deze pagina wilde gaan, dan kwam ik toch altijd op speedtest.net terecht en werd mij gevraagd om flash te installeren.
    Ik ben nu terug met EC en Safari 9 en alles is terug bij het oude.

Wat ik mij nu afvraag is of Safari 10 echt zo veel meer te bieden heeft, anders blijf ik liever bij 9?

Bijdrager
    koen

Ik dacht dat je was teruggegaan naar EC omdat dat andere programma niet werkte?

Je kunt ook eventueel de Safari Technology Preview installeren (naast Safari), dan heb je een versie die wat nieuwer is.

Bijdrager
    Shmoo

Serieus?

Je gaat een afweging maken om Safari wel/niet te updaten vanwege flash player op één enkele site en dan ook nog een speedtest site. Serieus. En mensen maar denken dat @shmoo ziek is omdat hij zo vaak op OMT hangt en geen leven lijkt te hebben. Nee, als je op Speedtest zit dan gaat het lekker met je.:wink:

#FreakyThursday

Bijdrager
    riji

koen 1 uur geleden #
    Ik dacht dat je was teruggegaan naar EC omdat dat andere programma niet werkte?

Inderdaad, Karabiner, lees jij ergens het tegendeel?

Je kunt ook eventueel de Safari Technology Preview installeren (naast Safari), dan heb je een versie die wat nieuwer is.

Ik heb dit geprobeerd, zelfde resultaat met beta.speedtest.net

Bijdrager
    riji

Shmoo 1 uur geleden #
    Serieus?
    Je gaat een afweging maken om Safari wel/niet te updaten vanwege flash player op één enkele site en dan ook nog een speedtest site. Serieus. En mensen maar denken dat @shmoo ziek is omdat hij zo vaak op OMT hangt en geen leven lijkt te hebben. Nee, als je op Speedtest zit dan gaat het lekker met je.:wink:
    #FreakyThursday

Eigenaardige reactie… ik vroeg gewoon of iemand misschien wist of ik veel ga missen indien ik bij Safari 9 blijf.

Bijdrager
    TheBigZ

Nee je mist niks.

Bijdrager
    Shmoo

Het zijn browsers, geen iPhones. De marges tussen versies zijn echt minimale verbeteringen. Een reden waarom je wel zou moeten updaten zijn alles beveiligingsupdates die er elk jaar worden uitgebracht voor browsers in het algemeen. Die zijn denk ik nog een stukje belangrijker om binnen te krijgen dan alle fratsen die ze erin stoppen.

Kortom, je mist niets met Safari 9 – met Safari 10 ben je wel een stukje cooler maar goed, nooit @Shmoocool. Je kunt niet alles hebben.

Bijdrager
    riji

Bedankt, ik blijf bij Safari 9 tot ik naar Sierra kan (voor “Mappen bovenaan” in Finder), eens ik Karabiner terug kan gebruiken.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren geleden door  riji.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.