24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    int3nz0r

Safari 8.0.1 transparant drop down menu

Hoi!

Onlangs viel me iets raars op in Safari 8.0.1. Het dropdown menu dat verschijnt als je iets in de adresbalk typt is heel erg transparant bij mij, zo erg dat je bijna niet kan lezen wat staat. Vrienden van mij zeiden dat zij dit niet hebben (ookal hebben ze het transparantie-effect van Yosemite ingeschakeld). Het uitschakelen van alle extensies hielp niet. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Deze Safari update heeft Apple volgens mij teruggetrokken nadat hij een paar dagen geleden online kwam. Wachten of een oude back-up terugzetten kan helpen.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik heb het ook, nu en dan. Heeft volgens mij niks met een foute Safari update te maken, maar met een buggy Safari in het algemeen.
    Maar jij hebt het continue?

Bijdrager
    int3nz0r
    GoeieDag op 09 december 2014

Ik heb het ook, nu en dan. Heeft volgens mij niks met een foute Safari update te maken, maar met een buggy Safari in het algemeen.
    Maar jij hebt het continue?

Ja, ik heb het vrijwel altijd. Het is behoorlijk irritant, ook omdat het lijkt alsof het venster de ene keer transparanter is dan de andere keer (heel vreemd, kan ook zijn dat dit maar zo lijkt) waardoor ik niet eens kan lezen wat er staat. Ik kan er gek genoeg helemaal nergens op internet iets over vinden.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de ‘foute’ Safari versie en zie het niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Jij het wel een ‘vreemde’ menubalk, of lijkt dat maar?

Bijdrager
    int3nz0r
    GoeieDag op 10 december 2014

Jij het wel een ‘vreemde’ menubalk, of lijkt dat maar?

Hoezo vreemd? Ik gebruik de donkere dock en menubalk van Yosemite als je dat bedoelt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ik zie het nu. Door de achtergrond van jou (neem ik aan) is ie donkergroen. Ik dacht dat ie altijd zwart moest zijn; vandaar.

Bijdrager
    int3nz0r

Update: Ik was aangenaam verrast toen ik zag dat versie 8.0.2 van Safari uitgerold was maar na de install had ik nog steeds hetzelfde probleem helaas. Heel frustrerend.

Sleutelbeheerder
    Night

Ik kan alleen maar bedenken om Yosemite opnieuw te installeren over de oude versie heen (of de combo-updater eens draaien als je in de tussentijd hebt ge├╝pdatet)

Inactief
    Anoniem

Yosemite opnieuw installeren omdat een applicatie wat fratsen heeft?:roll:

@int3nz0r
    : heb je al geprobeerd om Safari helemaal te resetten?

Bijdrager
    int3nz0r

Yosemite opnieuw installeren zie ik inderdaad niet zo zitten, niet in eerste instantie in ieder geval.

@Night
    : Hoe doe ik dit in de nieuwe Safari?

Bijdrager
    GoeieDag

Dat ‘opnieuw’ installeren heeft op zich niet zo veel meer om het lijf, want alle instellingen en dat blijven bestaan. Je zet er dus als het ware een schone Systeem map op. 30-45 minuten en je bent weer up-and-running. Dus zo gek is dat advies nou ook niet.
    Een combo update is ook een goede, maar die bestaat nog niet voor Yosemite. Dan moet je de update 10.10.1 opnieuw proberen.

Inactief
    Anoniem

Safari 8.0.2 is zojuist opnieuw uitgebracht, misschien dat dat je probleem oplost.

Bijdrager
    int3nz0r

@koen

Update: Ik was aangenaam verrast toen ik zag dat versie 8.0.2 van Safari uitgerold was maar na de install had ik nog steeds hetzelfde probleem helaas. Heel frustrerend.

@GoeieDag

Het is het proberen waard, enig idee hoe dit moet?

Als het uiteindelijk niet werkt dan installeer ik Yosemite opnieuw, er zijn sowieso nog een paar dingen waar ik niet echt tevreden mee ben dus dat los ik dan ook meteen op. Bedankt in ieder geval tot dusver!

Bijdrager
    GoeieDag
    int3nz0r op 12 december 2014

@GoeieDag
    Het is het proberen waard, enig idee hoe dit moet?

Wat? Een herinstallatie? Gewoon Yosemite er opnieuw op installeren; wat ik noemde is de standaard OS installatie vorm.

Inactief
    Anoniem

Of maak eerst een andere gebruiker aan, dan weet je of het in het systeem zit, of in een instelling, plugin, etc in je eigen account.

Bijdrager
    int3nz0r

@GoeieDag

Ik bedoel Safari resetten, dus wat jij aangaf met een verse systeemmap.

Inactief
    Anoniem

Ik las ergens – lang leve Google:grin: dat je de Shift toets ingedrukt moet houden wanneer je Safari opstart.

Bijdrager
    int3nz0r

@Koen

Ja dat ken ik ook al lang maar dat werkt niet helaas, ik dacht dat er ook een manier was om Safari echt helemaal te resetten.

Sleutelbeheerder
    Night

Nee klopt; met “reset Safari” in het Safari menu en vervolgens alle opties aanvinken, daar kom je daar niet veel verder mee.

Inactief
    Anoniem

@int3nz0: heb je al een andere gebruiker aangemaakt?

Bijdrager
    int3nz0r

Heb toch besloten om Yosemite opnieuw te installeren. De rare bug is hiermee verholpen. Jammer dat ik niet heb kunnen traceren hoe ik de bug had kunnen fixen maar het is nu goed zo. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Bijdrager
    GoeieDag

Mooi. Ik heb het idee dat het inmiddels in Safari (8.0.2) is opgelost, want ik zie het ook 1-2-3 niet meer gebeuren hier.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.