9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Wankei

Safari 5 doet zijn zijn eigen zin met Top Sites

Hallo,
    Safari 5 onder OS Lion doet nogal eigenzinnig: in Top Sites komen sites te voorschijn waar ik in nog geen duizend jaar geweest ben (CNN, Yahoo, …) en telkens bij opstarten komt een bladzijde van een zelfgebouwde (iweb) site te voorschijn ipv de startpagina die ingesteld staat op … Onemorething.
    Wie verlost me van die (voor mij toch) vervelende Top Sites?

Wankei

Bijdrager
    Hansi2124

Bijdrager
    Wankei

Nope.
    CNN, Yahoo, Wikipedia, een pagina van m’n eigen site : ze blijven maar komen..

Bijdrager
    Ludolf

Ik werk nog met SnowLeopard en zit met een soortgelijk probleem. Ook de bladwijzers die ik zelf aanmaak zijn verdwenen zodra ik Safari afsluit en opnieuw open. Hetzelfde geld voor de standaard bladwijzers zoals, Yahoo!, Wikipedia enz… als ik die verwijder dan staan ze er gewoon weer als ik safari opnieuw open.

Als ik een gouden tip heb gekregen om dit probleem op te lossen, dan laat ik je het meteen weten.

Ludolf

Bijdrager
    AlexHzg

Volgens mij heeft Apple sites als Yahoo, YouTube, Wikipedia etc. als standaard ingesteld. Door eigen Top Sites te gebruiken kun je de URL naar een vakje in ‘Top Sites’ slepen. Daarna klik je op ‘wijzig’ linksonder op de ‘Top Sites’-pagina en klik je vervolgens op het pinnetje. Hierdoor staan ze vast. Zelf heb ik er hierna geen problemen meer mee gehad!

Groet,

Bijdrager
    Ludolf

@ Alex H,

Ik heb het geprobeerd, en het werkt zoals jij zegt. Maar als ik safari afsluit en opnieuw open krijg ik wederom de standaard bladwijzers terug, en de bladwijzers die ik zelf heb toegevoegd zijn weer verdwenen.

Ik heb Safari eraf gegooid en opnieuw gedownload, maar ook dat heeft niets geholpen.

Ludolf

Bijdrager
    AlexHzg

@Ludolf

Ook vastgezet met het pinnetje? Bij mij verdwijnen ze daarna niet meer.

Bijdrager
    Ludolf

Ook vastgezet met het pinnetje? Bij mij verdwijnen ze daarna niet meer.

Ja, ook dan verdwijnen ze weer. Gebruik nu eerst Mozilla Firefox, maar het moet toch gewoon kunnen met Safari, heb er nog nooit problemen mee gehad.

Bijdrager
    1984

Wat doen al die oude topics , hier bij nieuwe topics ….? en sommige worden ook nog beantwoord

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.