14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    boriskiss

Safari 4 loopt altijd vast bij het opstarten [opgelost]

Ik loop nu al een paar dagen met dit probleem. De safari 4 beta loopt steeds vast bij het opstarten. Ik krijg dan zo’n strandbal en je kan niks doen. Ligt het aan de Beta of aan mijn MB? Weet iemand hier een oplossing voor?

Wat ik al heb gedaan:

-opstarten
    -updaten
    -schijfhulpprogramma

Firefox doet het wel gewoon.

Groet

Boriskiss

Bijdrager
    JhonJairo

Het probleem ligt hem in Safari 4, hij werkt namelijk gewoonweg nog niet optimaal maar daarvoor is het ook een beta. De schoonheidsfoutjes moeten er natuurlijk nog uit. Om ervoor te zorgen dat het niet meer gebeurt gewoon Safari 3 gebruiken. Dat is een oplossing

Bijdrager
    boriskiss

Ik heb Safari 4 al langer gebruikt, nooit problemen gehad.
    Nu heb ik een ander probleem, safari 3 kan ik niet installeren omdat er al een nieuwere versie van Safari is geinstalleerd. Ik heb het al weggegooid, de prullenmand geleegd en herstart…..

Bijdrager
    palahala
    ”boriskiss”

safari 3 kan ik niet installeren omdat er al een nieuwere versie van Safari is geinstalleerd. Ik heb het al weggegooid, de prullenmand geleegd en herstart…..

Het installatiearchief van Safari 4 heeft ook een uninstal programmaatje. Ik weet niet of dat ook ergens op je harddisk gezet is, maar anders kan opnieuw downloaden van Safari 4 je helpen om de uninstaller te krijgen.

Bijdrager
    frank vh

Safari 4 doet dat oa wanneer je gebruik maakt van een oude versie van de plugin Glims.
    Maar er zijn vast wel andere oorzaken.

Je hebt de installer nodig om safari 4 weer te uninstallen.
    Dan staat automatisch Safari 3 er weer (als je die tenminste niet weggegoid had).
    Heb je de installer niet meer?
    Dan gewoon nog een keer downloaden en uninstallen.
    Alleen weggooien werkt in dit geval niet lekker!

succes!

Bijdrager
    boriskiss

Ik heb nu de uninstall gedaan en ik heb dus nu safari 3.2.1. Deze vertoont hetzelfde probleem. Moet ik de libary ofzo weggooien?

Bijdrager
    palahala

Je schreef dat je iets had weggegooid voordat je de uninstaller gebruikte. Dus misschien alsnog Safari 3 installeren nu?

In mijn Safari 4 zitten trouwens gewoon de plugins die ik al voor Safari 3 geïnstalleerd had. Als je plugins gebruikt: ik neem aan dat die bij uninstall niet worden verwijderd, en mogelijk zit je probleem juist in een plugin?

Bijdrager
    boriskiss

Ik heb safari 3 alsnog geïnstalleerd. Als het aan de plug-in(s) ligt, hoe moet ik die dan verwijderen?

Bijdrager
    boriskiss

Het is opgelost met dit programaatje: webkit
    Bedankt voor jullie reacties!

Bijdrager
    iNeut

Ik heb hetzelfde probleem, maar zelfs met webkit blijft het vervelende draaiende strandballetje in beeld staan en start niet op.
    Ook safari beta 4 niet.
    Firefox doet het wel.

Bijdrager
    boriskiss

En in een ander account?

Bijdrager
    Ganymedus

Ik heb een soort gelijk probleem met de macbook van me vriendin. Welliswaar met safari 3 :?
    Nu heb ik dat webkit wel gedownload, maar wat doet het precies? Want merkwaardig genoeg na eenmaal starten doet safari het weer.

Bijdrager
    palahala
    ”Ganymedus”

Nu heb ik dat webkit wel gedownload, maar wat doet het precies? Want merkwaardig genoeg na eenmaal starten doet safari het weer.

Safari gebruikt webkit. De link hierboven verwijst naar de laatste dagelijkse versie. Blijkbaar doet die laatste versie het bij jou beter dan de laatste stabiele versie die Apple verspreid heeft. Let op: er is dus elke dag een nieuwe laatste versie, dus je kunt ook pech hebben…

Bijdrager
    Brimme

Ik heb bij mij het probleem dat het strandballetje heel vaak draait tijdens browsen.
    heb dit pas sinds 1 week ofzo. heb safari 4 er afgegooit maar ik heb het nu zelfs met safari 3.
    bij firefox heb ik hier geen last van maar ik wil natuurlijk liever dat safari 4 weer lekker snel werkt.
    weet iemand waar dit aan kan liggen ?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.