30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)
  • Q:
    Bijdrager
    Lennertpichel

safari 4 en internetbankieren

ik bankier via internet (rabobank) maar de nieuwe safari pikt dit niet goed op.
    elke keer inloggen gaat wel maar verder acties gaat niet naar genoegen. pagina’s worden niet geladen, en buttons ook niet. heel irritant

hebben meer mensen hier last van…..?

Bijdrager
    Mattheus

Me too…
    Maar ja safari 4 is nog in Beta, dus de hoop is gevestigd op de definitieve versie.

Bijdrager
    Lennertpichel

ik kan me herinneren dat ik bij de vorige safari ook al problemen had met internetbankieren…

gebruik er nu maar firefox voor ff

Bijdrager
    MouseMighty

Sterker nog internetbankieren met Rabobank is niet te doen met Safari 2 en Safari 3. Ik ken iemand die heel goed is met coden, die heeft zelfs de oplossing gestuurd naar de Rabobank alleen hebben ze er niets mee gedaan. Ik zou Fatima eens een mailtje sturen.. :P

Bijdrager
    Lennertpichel

ja het is een beta dat begrijp ik. ik heb ook gelezen dat safari nou niet echt de veiligste browser is om mee te internetbankieren…. maarja goed verhaal verder.. misschien moeten we rabobank maar mailen dat ze de apple/safari gebruikers niet goed bedienen… helaas

Bijdrager
    MouseMighty

Ik kan rustig internetbankieren met de Safari 4 beta op de Postbank site. En waarom zou Safari niet veilig zijn? Als je naar een veilige omgeving surft krijg je toch “gewoon” de slotjes op je pagina? En als je het zeker wil weten doe dan de check op 3xkloppen (krijg je wel de melding dat je geen virusscanner op je systeem hebt). :wink:

Moderator
    Pete.Z

Zowel de ING als de ABN-Amro sites werken prima voor mij met Safari 4, het kan dus blijkbaar wel.

Bijdrager
    tjetta
    ”Lennertpichel”

ik heb ook gelezen dat safari nou niet echt de veiligste browser is om mee te internetbankieren….

Waar heb je dat gelezen? Graag even een linkje met een degelijke bron, want volgens mij is dit gewoon een spookverhaal:)

Bijdrager
    iJust

Een oplossing die ik eerder gezien heb op dit forum m.b.t. Rabo en Safari 4: zet je develop-menu aan, en kies “firefox 3” (of 2) als user agent. Als je browser gedetecteerd wordt als Firefox wordt blijkbaar een oudere, maar meer compatibele versie geladen.

(ik kan m’n rabopasje al een jaar niet meer vinden, dus ik kan niet testen)

Bijdrager
    Lennertpichel

ja ik was dat bericht aan het zoeken.. maar kon het niet meer vinden sorry. Ik heb het ooit ergens gelezen.. maar ik kan de bron niet traceren. Dus wees niet bang verder:)

Bijdrager
    tjetta

Nee, ik ben absoluut niet bang, maar ik vind het altijd maf dat dit soort verhalen zonder enige onderbouwing de wereld in worden geholpen:)

Bijdrager
    Lennertpichel

klopt! laten we het op een broodje aap verhaal houden. als ik de bron had had ik hem zeker gegeven, maar mijn tekst stond er al, en daarna moet ik ff denk dat ik beter een bron erbij had kunnen zetten

Bijdrager
    sNiels
    ”MouseMighty”

Sterker nog internetbankieren met Rabobank is niet te doen met Safari 2 en Safari 3. Ik ken iemand die heel goed is met coden, die heeft zelfs de oplossing gestuurd naar de Rabobank alleen hebben ze er niets mee gedaan. Ik zou Fatima eens een mailtje sturen.. :P

Ik kon met Safari 3 prima internetbankieren bij de Rabobank. Geen enkel probleem. Met Safari 4 weer wel. Ben voor het bankieren, hopelijk tijdelijk, weer overgestapt naar Firefox.

Bijdrager
    wido

Sterker nog internetbankieren met Rabobank is niet te doen met Safari 2 en Safari 3.

Ik heb geen enkel probleem met Safari 3 en internetbankieren met de Rabobank. Maar ik ga niet over op Safari 4 beta, eerst maar eens wachten op de definitieve versie.

Bijdrager
    nookie

Safari 2 deed het bij mij ook prima met de Rabobank.

Bijdrager
    Jac Trum

Mij lukte het ook niet. Rabo gebeld en die gaven onomwonden te verstaan dat Safari niet ondersteund werd. Bankzaken doe ik nu dus probleemloos via Firefox

Bijdrager
    E.Rhijnsburger

Met Safari 3 kan je geen transacties doen bij je oude ING-account waarbij je met het token moet inloggen. Wel je rekening inkijken. Met Postbank en de ING-account met wachtwoord en transacties via de gsm gaat het wel met Safari 3.
    Iemand al ervaring met deze zaken met Safari 4?

Bijdrager
    Oppie

Hmm…:
    – Met Safari 1 t/m 3 is het prima Rabobank-internetbankieren; helemaal in het begin, dus v1 lukte e.e.a. niet, maar dat bleek de pop-up blocker te zijn.
    – Safari 3 is wel eens ‘onveilig’ genoemd omdat het niet voldoende ‘bescherming’ bood tegen phishing. Dat zou in Safari 4 beter moeten zijn, maar bij phishing geld helemaal dat mensen eens een beetje voorzichtig moeten zijn.
    – De tip van develop-menu+user-agent aanpassen heeft bij mij geen positief resultaat gehad.

Bijdrager
    Caszz
    ”E.Rhijnsburger”

Met Safari 3 kan je geen transacties doen bij je oude ING-account waarbij je met het token moet inloggen. Wel je rekening inkijken. Met Postbank en de ING-account met wachtwoord en transacties via de gsm gaat het wel met Safari 3.
    Iemand al ervaring met deze zaken met Safari 4?

Ik had Postbank nu dus ING werkte prima met safari 3 en nu ook met safari 4 beta:) (ook met je gsm, tan-codes)

Bijdrager
    OMT-fan

Net gebeld met de helpdesk van de RaboBank.
    Zeer vriendelijke dame zegt dat het probleem bekend is maar dat ze er nog geen oplossing voor hebben.
    Er wordt pas actie ondernomen als Safari 4 officieel wordt vrijgegeven.
    Dan zullen ze ook de eventuele probleempjes oplossen.

Lijkt me ook een redelijk verhaal, ik zal dus terug moeten naar Safari 3 of Firefox tijdelijk gebruiken

Bijdrager
    Raridder

Geen problemen met ABN en Safari.

Bijdrager
    R-Flow

Mijn ING (voorheen Mijn Postbank) werkt voorzover ik kan zien perfect met Safari 4 Public Beta. Kan zonder problemen inloggen, bij- en overschrijvingen bekijken en geld overmaken. Werkt net zoals onder Safari 3.x.

Bijdrager
    palahala
    Bijdrager
    tarun
    ”Raridder”

Geen problemen met ABN en Safari.

Ik heb wel een probleem met ABN: met de e.dentifier 2 kan ik wel inloggen maar niet betalen. Da’s balen!

Bijdrager
    miltonvv

Ik heb ook een probleem met Safari 4 en de Rabobank. Soms gaat het goed, maar vaak worden pagina’s niet geladen en ontbreken er knoppen.

Bij Safari 3 had ik er geen last van. Ik begrijp dat Rabobank het pas gaat oplossen als Safari 4 officieel wordt gelanceerd. Tot die tijd gebruik ik dan maar mijn Dell laptop :x voor Rabobank internetbankieren. Bah, heb ik dat ding alsnog nodig…

Bijdrager
    Mattheus
    ”miltonvv”

Ik heb ook een probleem met Safari 4 en de Rabobank. Soms gaat het goed, maar vaak worden pagina’s niet geladen en ontbreken er knoppen.

Bij Safari 3 had ik er geen last van. Ik begrijp dat Rabobank het pas gaat oplossen als Safari 4 officieel wordt gelanceerd. Tot die tijd gebruik ik dan maar mijn Dell laptop :x voor Rabobank internetbankieren. Bah, heb ik dat ding alsnog nodig…

Voor de “probleem-websites” heb ik altij d nog Firefox op m’n Mac staan… om nu voor dit soort dingen een Dell laptop achter de hand te houden….

Bijdrager
    miltonvv
    ”Mattheus”

Voor de “probleem-websites” heb ik altij d nog Firefox op m’n Mac staan… om nu voor dit soort dingen een Dell laptop achter de hand te houden….

Tja, maar ik vind het onzin om 2 webbrowsers op mijn MBP te installeren, alleen voor het geval dat. Zeker als ik een Dell laptop heb staan van mijn werk.
    Helaas werken een boel sites toch gewoon beter met IE, dan met Safari of Firefox of Google. Yes I know dat dit komt doordat IE zich niet aan de standaard houdt, maar toch.

Bijdrager
    nookie

Onzin? Ik zou toch echt twee browsers installeren i.p.v. achter een Dell te gaan zitten voor de probleemsites………

Voorbeeld:

Hè vervelend, deze site werkt niet in Safari.
    Dan maar de Dell opstarten ………
    Wachten …….. wachten ……. wachten …….
    Eindelijk, we kunnen het internet op.

Of:

Firefox opstarten ….. de site doet het!

Bijdrager
    miltonvv
    ”nookie”

Firefox opstarten ….. de site doet het!

Ja, en dan erachter komen dat de site ook niet goed werk in Firefox (dat gebeurt nl wel vaker)…

En mijn zakelijke webmail doet het ook veel beter op IE. Daar heeft die gewoon veel meer opties dan via Safari of Firefox.

Don’t get me wrong: ik vind Apple 1000x beter dan al die Microsoft sh*t, maar soms is het toch handiger om het toch te gebruiken.

Bijdrager
    hennep

Ik ondervind problemen met de formulieren op de MijnING website, heb hierover ook een klacht ingediend en kreeg het volgende antwoord.

Geachte meneer X,

De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.

Om met Mijn ING te kunnen werken moet u beschikken over:

– internetabonnement
    – minimale beeldschermresolutie van 800 x 600

Aanbevolen configuraties:
    PC: Windows XP met Internet Explorer 6.0 of 7.0
    Mac: MacOS 10.3 met Safari 1.3.x, Firefox 1.0.x of Netscape 7.02

Wanneer u problemen ondervindt met Mijn ING op een Mac verwijzen wij u naar de volgende site:
    http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1514

We willen u erop wijzen dat deze site niet door de ING is ontwikkeld. Wel staan hier veel mogelijke oplossingen op voor problemen met Mijn ING op een Mac.

De ING ondersteunt geen andere systemen. Het is mogelijk dat Mijn ING wel werkt onder andere systemen. De ING kan dan echter geen volledige werking garanderen.

Met vriendelijke groet,
    ING Klantenservice

Mw. drs. I.M. van der Wal
    Manager Verkoop en Service

Ik word doorverwezen naar een 5 jaar oude topic op macosx.nl!
    Waarschijnlijk is dit nog maar een standaard mail en wordt mijn vraag verder behandeld.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 30)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.