7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    icreate

Safari (3.2.1) crasht … ook na herinstalatie

Hey Maccers,

Sinds vandaag crasht mijn safari (niet de 4 beta maar de 3.2.1) plotseling zonder enige reden elke keer ik hem wil opstarten. Voor mijn startpagina nog maar geladen is krijg ik de befaamde OSX strandbal te zien en die blijft aanhouden. Ik heb niets geïnstalleerd of speciaals gedaan op mijn mac.

Dit heb ik al tevergeefs geprobeerd:
    -safari preferences/plist gewist
    -computer herstart … meermaals
    -permissies hersteld via schijfhulpprogramma
    -alles van safari op mijn mac weggesmeten en terug opnieuw gedownload en installed, toch blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Dus het is denk ik niet perse een safari probleem maar een conflict met iets anders? Toch staat er momenteel geen enkel programma open.

Ik ben geen fan van beta’s dus ik wil safari beta4 vermijden, ik zou graag deze versie terug aan de praat krijgen aangezien ik het de beste browser vind. Maar ik ben dus zowat ten einde raad.

Iemand nog tips die ik kan proberen? Of bekend met dit probleem.

Thanks!

Bijdrager
    1984

Het probleem word mogelijk veroorzaakt door de plugin ‘Flash Player’.
    Klik op deze site en kijk of hij succesvol is geinstaleerd:| http://www.adobe.com/software/flash/about/

Bijdrager
    koen

Wat zegt de crashlog?

Bijdrager
    icreate

Na erg lang vanalles proberen heb ik gemerkt dat op een ander account op de mac safari wel werkte.
    Op een forum een post tegengekomen waar aanbevolen werd om een bepaald bestand “speeddownload” te verwijderen.

Blijkbaar een plugin die standaard komt ofzo aangezien ik het nooit zelf heb geïnstalleerd.

Ik had het daarvoor al eens gedaan maar had toen de prullenmand niet leeggemaakt en dat scheelt blijkbaar.
    Daarna eens herstart en safari doet eindelijk terug normaal.

helse uren, bedankt voor alle hulp

Bijdrager
    koen
    ”icreate”

Blijkbaar een plugin die standaard komt ofzo aangezien ik het nooit zelf heb geïnstalleerd.

Wanneer het standaard geinstallerd zou zijn, zouden alle accounts het probleem moeten hebben. Misschien heeft iemand anders van je account gebruikt gemaakt in en onoplettend moment?

Bijdrager
    Maureen

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik word er na drie seconden uitgegooid als ik een webpagina bezoek waarvoor een plugin is vereist. Heb ook bovenstaande tips geprobeerd: werkt niet. Het gebeurt in zowel firefox als safari. Als ik de plugin verwijder, dan kan ik wel sites bezoeken maar krijg ik elke keer de melding ‘dat deze pagina niet goed weergegeven kan worden’: deze pagina bevat materiaal met het MIME-type ‘application/x-shockwave-flash. Er is geen plugin ge├»nstalleerd voor dit MIME-type, maar de benodigde plugin is vermoedelijk beschikbaar op de volgende pagina: http://www.macromedia.com/go/getflashplayer. Maar als ik deze installeer word ik er dus weer uitgegooid.

Wie heeft er tips? Thx.

Bijdrager
    Piet-Hein

Probleem had ik ook. Nu heb ik net de optie “blokker pop-up vensters” uitgezet en in de Safari beveiliging voorkeuren de optie “waarschuw bij bezoeken van frauduleuze website” uitgezet en vervolgens geen problemen meer gehad.

Succes

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.