30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 131)
  • Q:
    Bijdrager
    Paint.It.Black

Safari 3.0 (beta)

Hoe zijn de ervaringen met de nieuwe Safari?

Tabs en nieuwe zoekfunctie zijn erg cool, het laden van pagina’s lijkt op mijn PowerBook ook een pak sneller te gaan dan met de vorige versie. Tot nu toe 1 crash, maar het is een beta natuurlijk…

Morgen op het werk uittesten op Vista:)

Pib

Bijdrager
    LEXY

Toen ik zag dat ie niet in het NL was en mijn mooie grafieten UNO voortgangsbalk weer terug naar blauw was, heb ik het er weer af gekukeld.

Bijdrager
    iGeysir

ik zie helemaal niets nieuws aan de tabs en de zoekfunctie? misschien ergens in te stellen?
    wel al vele keren gecrashd, nl. zodra ik op de verzendknop heb gedrukt in .mac-mail.
    of zou dat nu kunnen komen door de veranderingen op .mac? de mail-applicatie is volgens mij dezelfde gebleven qua looks.

Bijdrager
    bushmills

Voorlopig alleen getest op XP…. Bij alle handelingen die met bookmarks te maken hebben crasht Safari. 2 keer opnieuw geinstalleerd maar zelfde resultaat. Hebben anderen dit resultaat ook? Jammer, maar zo schotel je XP-gebruikers niet echt de OSX degelijkheid voor! :? (nog niet getest op mijn iBook)

gemiste kans :oops:

Bijdrager
    thomdebom

bij mij doet ie het helemaal niet.
    Als ik inlog als een andere user, dan doet ie het wel. Als ik hem open met mijn eigen account, dan opent ie hem niet. In plaats daarvan krijg ik te zien: “The application Safari quit unexpectedly”.
    Iemand een idee?

Bijdrager
    Paint.It.Black
    ”iGeysir”

ik zie helemaal niets nieuws aan de tabs en de zoekfunctie? misschien ergens in te stellen?
    wel al vele keren gecrashd, nl. zodra ik op de verzendknop heb gedrukt in .mac-mail.
    of zou dat nu kunnen komen door de veranderingen op .mac? de mail-applicatie is volgens mij dezelfde gebleven qua looks.

Tabs kan je nu van plaats verwisselen. De zoekfunctie is nu helemaal anders en echt pakken beter, de resultaten worden nu dankzij een animatie heel duidelijk weergegeven (beetje zoals in firefox, maar nog duidelijker).

Pib

Bijdrager
    Jorasho

Leuk te zien dat ie eindelijk CSS2 ondersteunt.

Minder leuk echter dat dat ding enkel kan crashen. Openen, vensters dichtdoen, sites die niet bestaan nogmaals bezoeken. Allemaal met een crash tot gevolg.

Bijdrager
    christiaan1985

bij mij geeft hij wel aan in Safari 3 te zitten maar ik zie/merk geen veranderingen.. (OSX)

Bijdrager
    Paint.It.Black

Look is wel nog steeds brushed metal, dus visueel is er niets veranderd.

Google Docs en Spreadsheets lijken nu ook te werken in Safari, Chat in Gmail helaas nog steeds niet…

Pib

Bijdrager
    iGeysir

dat heb ik nu ook: safari 3 maar ik zie geen verschil
    ik probeer 2 weer terug te zoeken, maar zie voorlopig enkel 1.2 op de website van apple

Bijdrager
    iGeysir

dat heb ik nu ook: safari 3 maar ik zie geen verschil; ik werk gewoon in macosx 10.4.9
    ik probeer 2 weer terug te zoeken, maar zie voorlopig enkel 1.2 op de website van apple

Bijdrager
    LEXY

Je moet de Uninstaller gebruiken.

Bijdrager
    iGeysir

inderdaad: ben ik nu mee bezig…

Bijdrager
    iGeysir

.mac-mail werkt gelukkig weer gewoon in versie 2; die safari 3 is nog veel te buggy (en ik heb nu net reclame gemaakt bij mijn windows-vriendjes, ai!) :?

Bijdrager
    Juriaan

Heb hem in vista geinstaleerd ( Mijn Mac ligt momenteel bij Apple) , het werkt gewoon niet..
    Zie screenshot:

Bijdrager
    MacAanZee

kan je ze niet naast elkaar gebruiken? Ik bedoel: als je de nieuwe installeert, ben je dan de oude Safari 2 kwijt (tenzij je de uninstaller gebruikt?)

Bijdrager
    Franco Bollo

ik krijg ‘m niet geïnstalleerd om m’n Macbook… het doelvolume (HD) is niet geschikt. Waarschijnlijk ligt dat aan het feit dat ik Safari 2 niet heb geïnstalleerd. (?)

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb ‘m net geinstalleerd, maar ik zie geen enkel verschil: ziet er hetzelfde uit en werkt voor zover ik kan zien (en ik ben niet technisch) precies hetzelfde. Ik heb nog even gechecked: het is echt Safari 3.0

Bijdrager
    Furka

bij mij draait ie zonder problemen.
    ziet er op het gezicht het zelfde uit maar als je de zoekfunctie gebruikt (de appeltje f zoek functie dus)verraadt het extra balkje het Leopard uiterlijk (dus geen geborsteld staal meer, maar de look die we al kennen van iTunes)..

De combi tussen oud en nieuw uiterlijk is trouwens erg lelijk. Van mij had Safari gewoon lekker helemaal nieuw mogen zijn, net als iTunes

Bijdrager
    bluepower

Ik heb hem ook geinstalleerd en heb nog geen crashes gehad.
    en volgens mij is hij stukken sneller met laden van de pagina’s dan versie 2 of firefox

Bijdrager
    Begbie

Goed, iedereen die geen verschillen ziet is scheel en/of blind. Revolutionair? Nee, maar er zijn wel verschillen. Ga ze niet noemen, gewoon beter kijken. Ben zeer tevreden over de aanmerkelijk betere respons en hogere snelheid t.o.v. oude versie. Vooral gebruik tabbladen vertraagt aanzienlijk minder dan voorheen. Ook wat andere functies betreffende tabbladen en bookmarks zijn handig. Welkome verbetering en niet voor niets z.s.m. uitgebracht want Safari was toe aan een upgrade.

Bijdrager
    Ipatrick

nog niet gecrashed op m’n iBookje, en hem van het prille begin direct afgehaald, dus toch al zo’n 4tal uurtjes draaiende
    zoekfunctie is beter
    in gmail kan je nu ook opmaak en dergelijke gebruiken
    en er is ook een spellingchecker aan(als ik hier iets fout typ komen er die rode puntjes onder)
    wel jammer dat het niet in de nieuwe look is
    en hij is inderdaad stukken sneller

en ik heb mn firefox toch niet meer nodig dus ik ben zeker content

Bijdrager
    TurkishDelight

Voor de mensen die Safari 3 nog niet geinstalleerd hebben.. Doe het niet..
    Het is gewoon rukkkk..

Ten eerste krijg je geen NL Safari maar een Engelse versie (dus Engelse menu).. daarnaast zie je in de eerste plaats totaal geen verschil met Safari 2… Ik vind Safari 3 langzamer draaien dan Safari 2.. Een goedkope verbeterde zoekfunctie thats it.. Bovendien valt me op, dat nu ik dit allemaal aan het typen ben, dat er ook een soort van spellingcheck wordt gedaan..
    Ik werk liever met Safari 2 + Inquisitor, Saft, Tabexpose, SafariTabs..

Ik heb een vraag, als ik de uninstaller draai, wordt dan automatisch Safari 2 geinstalleerd of wordt Safari 3 alleen maar verwijderd..

Moderator
    unSOUND
    ”TurkishDelight”

Bovendien valt me op, dat nu ik dit allemaal aan het typen ben, dat er ook een soort van spellingcheck wordt gedaan….

Dat kan gelukkig pas sinds versie 1.0….

Bijdrager
    TurkishDelight

als ik de uninstaller draai, wordt dan automatisch Safari 2 geinstalleerd of wordt Safari 3 alleen maar verwijderd.

Bijdrager
    swoon

Ik heb onderstaande in “Algemeen” gepost, maar ik denk dat het hier meer op zijn plaats is.
    Iemand die weet waar onderstaand probleem vandaan komt en mij kan helpen;

Hallo allemaal,

Mijn eerste posting hier, ik kijk al jaren mee over jullie schouders en dat is vaak leerzaam en vaak ook vermakelijk. Aangenaam dus.

Na een leuke avond (WWDC), nu een minder leuke wending.
    Na het installeren van Safari 3.0 heb ik alleen maar ellende. Tijdens het installeren de mededeling “the installer has encountered an unexpected error installing this package”.
    Oke fijn, opnieuw downloaden en opnieuw proberen denk je dan.
    Helaas werkte niet. De-installeren lukt vervolgens ook niet waardoor Safari nu niet meer werkt.

Nog een keer een herstart geprobeerd, helaas.

Probleem is echter nu dat er veel meer aan de hand is.
    Een hele zooi programma’s werken niet meer; Mail (echt heel belangrijk), iTunes en ook het installatieprogramma werkt niet meer.

Nu ben ik volgens mij de enige (gelukkig voor jullie) die wel een heel leuk raadsel met deze betaversie heeft gekregen. Wie heeft een idee wat er nu aan de hand is?

Dank! (en tot later ongetwijfeld)

Bijdrager
    Leander
    ”TurkishDelight”

als ik de uninstaller draai, wordt dan automatisch Safari 2 geinstalleerd of wordt Safari 3 alleen maar verwijderd.

Safari 3 wordt verwijderd en je krijgt Safari 2 terug.

Inactief
    Anoniem
    ”swoon”

Wie heeft een idee wat er nu aan de hand is?

Apple heeft gewoon een extreem brakke shit-versie van Safari in het wild uitgezet. Gelukkig kon ik – dankzij de ingebouwde uninstaller (zit in de .dmg die je gedownload hebt) – dit gedrocht nog wel verwijderen.

Bijdrager
    MacAanZee

Tsjonge….de reacties zijn wild verdeeld. de verschillen zullen wel in de details zitten. Overigens had ik met Safari 2, die het altijd prima deed, de laatste maanden ook veel problemen, regelmatig crashes of “vastlopen” – wat ik voor die tijd nooit heb meegemaakt. Het Engelse menuutje vind ik niet erg, dat maakt me niet uit. Het gaat mij vooral om de snelheid en de bookmarks

Bijdrager
    swoon
    ”Zakske”
    ”swoon”

Wie heeft een idee wat er nu aan de hand is?

Apple heeft gewoon een extreem brakke shit-versie van Safari in het wild uitgezet. Gelukkig kon ik – dankzij de ingebouwde uninstaller (zit in de .dmg die je gedownload hebt) – dit gedrocht nog wel verwijderen.

Ja, de uninstaller heb ik. Maar kan niet geopend worden, omdat het “installatieprogramma” helemaal niet meer reageerd.
    Ik installeer bijna nooit betaversies, maar zag nu een aantal leuke nieuwe features…..maar had ik het maar niet gedaan.
    SuperDuper staat een backup te draaien en morgen zal ik de installatiecd’s maar eens opzoeken….maar waar zijn die?!:D

[email protected]!

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 131)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.