30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)
  • Q:
    Bijdrager
    jan jansen

Safari 14

Weet iemand hoe ik mijn voorkeuren nadat ik op het blokjes patroon in de menu balk drukte in Safari 13 kan terug krijgen? Nu krijg ik alleen opties welke ik helemaal niet wil.

Bijdrager
    jan jansen

Sind ik Safari 14 erop heb staan kan ik met het blokjes icoon in de menubalk mijn voorkeur pagina niet meer openen. Weet iemand hoe dit weer te activeren? De huidige opties voldoen niet.

Bijdrager
    fred44nl

de oude features van Safari 13 krijg je niet meer terug in Safari 14.

je zult het er mee moeten doen:)

Bijdrager
    tarun

Welk blokjesicoon bedoel je (graag screenshot).

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>tarun op 17 september 2020 om 10:23</p>
    Welk blokjesicoon bedoel je (graag screenshot).

Hij bedoelt die stippen onder het rode stoplicht linksboven, waarmee je voorheen de startpagina kon laten verschijnen. Dat kan nu blijkbaar niet meer.

Bijdrager
    tarun

Dit?:

Lijkt gewoon te werken.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>tarun op 17 september 2020 om 10:30</p>
    Dit?:

Lijkt gewoon te werken.

natuurlijk werkt dat.

maar voorheen kreeg je een scherm met afbeeldingen van websites, wat je zelf kon wijzigen.

m.a.w. in Safari 13 kon je een eigen Favoriten-scherm maken en dat is nu weg.

Bijdrager
    Kwadraatje

Dat ja. Het werkt ook wel, maar blijkbaar wil hij met deze knop zijn voorkeurspagina opstarten. En de instellingen rechtsonder bieden die mogelijkheid niet (meer?).

Geen idee verder. Je kunt in Safari->Instellingen->Algemeen nog steeds voor een willekeurige startpagina bij het openen van nieuwe vensters kiezen. Of je voorkeurspagina in de Favorietenbalk zetten. Opgelost, denk ik dan. Maar misschien wil JJ wel iets heel anders.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 4 dagen geleden door Kwadraatje.
    Bijdrager
    GoeieDag

Als je (TS) die ‘blokjes’ had ingesteld op ‘Top Sites’, dan heb je pech. Deze optie (view) lijkt te zijn verdwenen.

Wel kun je de pagina aanpassen met knop met de ‘schuifregelaars’ rechts onder op dezelfde pagina.

Ik zie dat in de Safari Voorkeuren/Algemeen het woord ‘Startpagina’ voorkomt voor verschillende betekenissen. Bugje?

Die ‘blokjes’ kun je ook ingesteld hebben als knop in de knoppenbalk:

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>GoeieDag op 17 september 2020 om 10:51</p>
    Als je (TS) die ‘blokjes’ had ingesteld op ‘Top Sites’, dan heb je pech. Deze optie (view) lijkt te zijn verdwenen.

ze zijn er zelf nog niet helemaal uit:)

want in Help kun je nog steeds opvragen, hoe je Top Sites kunt laten zien.

en als je in het “slimme zoekveld” op het plusje klikt èn dat vast houdt, dan staat daar ook nog Top Sites.

wat voorheen Top Sites was kun je nu beter onderbrengen in Favorieten, die je overigens wel makkelijk kunt laten zien.

de eerste negen Favorieten kun je nog steeds met Cmd + getal oproepen.

Bijdrager
    jan jansen

Blijf het een gemis vinden, hopelijk doen ze er nog wat aan. Klopt het dat het laden van pagina’s trager gaat? Hij stopt, wacht een halve minuut en gaat dan verder.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>jan jansen op 17 september 2020 om 11:56</p>
    Blijf het een gemis vinden, hopelijk doen ze er nog wat aan. Klopt het dat het laden van pagina’s trager gaat? Hij stopt, wacht een halve minuut en gaat dan verder.

eenmaal verdwenen, betekent bij Apple overhet algemeen, dat het niet meer terug komt.

pagina’s laden hier net zoals voorheen, het zou sneller moeten zijn, maar dat zie ik niet.

Bijdrager
    jan jansen

Ik heb nu leeslijst aan gezet en mijn favorieten daar in gezet. Het lijkt er een beetje op maar blijft behelpen.

Bijdrager
    fred44nl

je kunt jouw favoriete sites ook toevoegen aan Favoriten.

daar kunnen minimaal 27 sites in.

en die staan ook nog es bovenaan het scherm, als je op Favoriten klikt

edit: ik heb nu 28 Favorieten.

kennelijk komt er steeds een regel bij:)

Bijdrager
    Kwadraatje

<p class=”cite”>jan jansen op 17 september 2020 om 11:56</p>
    Klopt het dat het laden van pagina’s trager gaat? Hij stopt, wacht een halve minuut en gaat dan verder.

Ik heb nog geen pagina trager dan ergens tussen de 1 à 2 seconden zien laden. Maar dat gebeurde voorheen eigenlijk ook al niet.

Bijdrager
    GoeieDag

En halve minuut wachten. Wat denk je zelf; dat is niet normaal nee.

Cache legen? Safari of Mac herstarten?

Bijdrager
    GoeieDag

Je favorieten in de Leeslijst zetten is wel bijzonder onlogisch; daarvoor is die Leeslijst niet bedoeld.

Logischer is om je favorieten in Favorieten te zetten. Duh.

Bijdrager
    Kwadraatje

Hier zullen sommigen ook niet blij mee zijn…:)

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>GoeieDag op 17 september 2020 om 13:19</p>
    Je favorieten in de Leeslijst zetten is wel bijzonder onlogisch; daarvoor is die Leeslijst niet bedoeld.

Logischer is om je favorieten in Favorieten te zetten. Duh.

En dat lukt nu net niet.

Bijdrager
    GoeieDag

Je kunt het web icoon slepen in het lijstje.

Je kunt ook betreffende pagina via menu

Bladwijzers>Voeg bladwijzer toe…>Voeg deze pagina toe aan: nu kiezen voor Favorieten.

Bijdrager
    fred44nl

<p class=”cite”>jan jansen op 17 september 2020 om 14:06</p>
    En dat lukt nu net niet.

je opent een website, die je in Favorieten wil hebben.

dan plaats je de cursor op het begin van de url-adresbalk.

daar verschijnt dan een plus-teken.

dan klik je daarop en dat hou je vast.

dan komt er een soort menutje, waarin ook Favorieten staat.

en die kies je dan.

enz.enz.enz…..

Bijdrager
    JJmac

Ook de startpagina lukt weer eens niet, hadden we dat niet eerder?

Bijdrager
    GoeieDag

Wat lukt er dan niet?

Sleutelbeheerder
    Night

Al het puur gaat om de default homepage, kan je toch gewoon met de optie toets op de icoontjesbalk klikken, toolbar customizen en dan het 🏠 icoontje toevoegen? Als je die keurig hebt ingesteld in de Safari voorkeuren, is het maar 1 klik.

Bijdrager
    GoeieDag

Zowel @jan-jansen als @JJmac klagen wel dat iets niet lukt, maar reageren niet meer als ze hulp krijgen aangeboden.

Dus het zal wel meevallen met die problemen.

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>GoeieDag op 20 september 2020 om 12:17</p>
    Zowel @jan-jansen als @JJmac klagen wel dat iets niet lukt, maar reageren niet meer als ze hulp krijgen aangeboden.

Dus het zal wel meevallen met die problemen.

Klaag niet vraag om info, dat is iets anders.

De hulp ben ik aan het uitproberen. Maar werkt niet altijd even goed daar begrip en begrijp niet altijd even optimaal zijn.

Dus maar even blijven proberen. En nee die pagina uit de vorige versie krijg ik niet terug. Alle andere oplossingen zijn te rommelig om lekker te gebruiken. Maar we blijven zoeken.

Bijdrager
    jan jansen

<p class=”cite”>tarun op 17 september 2020 om 10:30</p>
    Dit?:

Lijkt gewoon te werken.

Ja, werkt gewoon maar is niet wat ik zoek.

Bijdrager
    Dédé

Sinds Safari 14 kan ik geen YT-flmpjes meer afspelen. Krijg telkens na een aantal seconden een wit vierkant met de vraag om in te loggen. Wanneer ik weiger dan kijk ik geen tutorials meer. Iemand een idee?

Bijdrager
    GoeieDag

Extensies uitzetten.

Bijdrager
    Dédé

Bedankt Goeiedag, maar werkt niet.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 37)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.