10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    MacUser

Safari 1.3 crasht met menu “Toon alle bladwijzers”

Hallo Forum,

Nadat ik in Safari 1.3 een per abuis toegevoegde bookmark wilde verwijderen met het menu “Toon alle bladwijzers” crashte het programma.

Het blijkt dat ik zonder problemen bookmarks kan toevoegen maar deze niet kan verwijderen en/of aanpassen.

Met oudere versies van Safari kan ik wel bovenstaande akties uitvoeren.

Het probleem zit blijkbaar niet in OSX10.3.9 want die werkt dus wel met andere versies van Safari, en het zit ook niet in de “.plist” bestanden want als ik die verwijder en weer opnieuw laat aanmaken dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem, en het zit ook niet in de caches van Safari want die heb ik ook verwijderd.

Ik vind het maar een vreemd probleem(pje). Ben ik de de enige met dit specifieke probleem ?

Groet, Wim.

Bijdrager
    MacUser

Update:

Na herinstallatie van Safari 1.3 m.b.v. Pacifist is het bookmarks probleem opgelost. Maar wat er nou is misgegaan ?

Bijdrager
    Flyer

Ik heb hetzelfde probleem.
    Maare, wat is Pacifist ?

Bijdrager
    MacUser

@ Flyer,

Met het programma Pacifist kan je in een “pkg” installatie bestand (zoals die in de Mac OSX 10.3.9 updater te vinden is) handmatig een enkel bestand of programma installeren zonder de hele updater te draaien. Zoek even in VersionTracker voor de laatste versie.

Succes, Wim.

Bijdrager
    Flyer

Thanks,

Ik ga even zoeken.

Bijdrager
    Flyer

Hoi Wim,

Zou je dit misschien nog wat kunnen toelichten.
    Ik kom er niet uit. Ik heb pacifist wel gedownload maar daar blijft het dan ook bij.

Rick

Bijdrager
    MacUser

Hallo Rick,

Begrijp ik goed dat je moeite hebt met de werking van Pacifist ?
    Kijk in dat geval op de site http://www.charlessoft.com/ van de makers van Pacifist, daar vind je uitgebreide info.

Het is in wezen heel eenvoudig,

stap 1) Zorg dat je de updater voor MacOSX10.3.9.dmg (of MacOSX10.3.9Combo.dmg) als standalone versie hebt gedownload.

stap 2) Monteer de diskimage van MacOSX10.3.9 op je buroblad door dubbel te klikken op het MacOSX10.3.9.dmg (of MacOSX10.3.9Combo.dmg) bestand.

stap 3) Kies vervolgens in Pacifist met de knop “Open pakket” het bestand MacOSX10.3.9.pkg (of MacOSX10.3.9Combo.pkg) in de diskimage, laat Pacifist de inhoud scannen en wergeven in een venster, kies Safari.app in de map applications en druk op de knop “Installeer”. Safari 1.3 wordt nu op de juiste plaats geinstalleerd, als daar een oude versie stond wordt die automatisch overschreven.

Zo moet het lukken, succes, Wim.

Bijdrager
    Flyer

Hallo Wim,

Bedankt voor je uitleg.
    Inderdaad simpel om te doen. Helaas kom ik niet verder dan stap 3.
    Ik kan het MacOSX 10.3.9.dmg bestand niet selecteren als ik dit via open pakket wil doen.
    Sommige onderdelen zijn “vet” gedrukt en wel selecteerbaar en het meeste is gewoon licht grijs en niet selecteerbaar. Ik ben op de site geweest en heb de handleiding doorgenomen. Ik kwam niks tegen om mijn probleem op te lossen.
    Heb je misschien nog een idee ?

Groeten Rick

Bijdrager
    MacUser
    ”Flyer”

Ik kan het MacOSX 10.3.9.dmg bestand niet selecteren als ik dit via open pakket wil doen.

Rick, dat klopt helemaal, je kan een .DMG bestand ook niet kiezen in Pacifist. Pacifist kan alleen overweg met .PKG bestanden

Om een .PKG bestand te krijgen moet je het volgende doen.

Dubbelklik op het gedownloade updater bestand (dit is een .DMG bestand). Dat wordt dan automatisch omgezet en je krijgt dan een extra diskimage icoon op je buroblad.

Als je daar in kijkt (met dubbelklikken) dan zie je in de diskimage een geel .PKG bestand. En dat bestand moet je kiezen in Pacifist.

Als je het doet zoals ik hierboven omschrijf dan moet het lukken.

Succes Wim.

Bijdrager
    Flyer

Wim,

Mag ik je heel erg bedanken voor je geduld en tijd.
    Dit kan ik echt heel erg waarderen.
    Ik heb het voorelkaar. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook weer wat.
    Eindelijk alles weer even op een rijtje zetten.:mrgreen:

Nogmaals dank,

Groeten Rick

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.