2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    McJohn

(Opgelost) Safari 11 – Java – Sandbox

Ik wou vanavond een domiciliëringsopdracht laten uitvoeren via de Belgische website Doccle. Dit is een website dat electronische facturen beheerd en waar vrij veel Belgische diensten gebruik van maken, facturen van electriciteit, water, Internet worden daarop beheerd, je kan er vanuit betalen, archiveren,… etc.

Doch toen ik de opdracht wou aanvragen en digitaal wou ondertekenen met mijn eID (elektronische identiteitskaart) stootte ik op het euvel dat in Safari 11, Java (want dat is helaas noodzakelijk) in een zogenaamde “Sandbox” functioneert. Ik ben dan even op gaan googlen hierop en daaruit leerde ik dat die plugin moet “toelaten” om te laten werken in Safari. In Safari 11 zit dit nu in de voorkeuren onder “websites” en niet meer onder “Internet Plugins”. Daarop heb ik dit allemaal toegestaan, doch ik krijg nog altijd diezelfde melding, ook na een reboot, restart van Safari. de eID werkt, want ik kan perfect via de app mijn identiteitskaart inlezen.

Iemand in de zaal die een oplossing weet, hoe ik Java uit die Sandbox kan halen?

OS = High Sierra (laatste updates installed)

Bijdrager
    McJohn

Mjeh,…. blijkbaar moet je bij het toestaan ook de “option” key ingedrukt houden om de “veilige modus” uit te schakelen. Nu werkt het….:roll:

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.