22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    utah62

[Opgelost] Safari 11.02 laadt paginas niet volledig.

Heb grote problemen met Safari. Pagina’s worden niet volledig geladen. Zie foto van bijv Gmail. Firefox werkt wel. Dank voor de feedback.Safari

Ik mis trouwens ook de bovenste balk bij bv Twitter, zie foto.twiiter

in Firefox:

• Dit onderwerp is gewijzigd 10 maanden geleden door  Night. Reden: Je kan je eigen bericht eenvoudig aanpassen/aanvullen door met de muis over je eigen avatar te gaan, op het driehoekje te klikken en dan te kiezen voor 'Bewerk'
    • Dit onderwerp is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Moderator
    Night
    1. Caches geleegd (⌘⌥E), cookies verwijderd, geschiedenis verwijderd?
    2. Ad-blocker? Zo ja, heb je die al eens uitgezet?
    3. Vreemde extensies in Safari geïnstalleerd?
    4. Safari herstart, computer herstart (al dan niet een keer in Safe Mode)?
    5. Laatste combo update al eens geïnstalleerd?

Bijdrager
    utah62

1 t/M 4 al gedaan, Safe modus niet. Wat is punt 5?

Bijdrager
    utah62

Bijgaand link naar filmpje om te laten zien wat er wel/niet gebeurd.

https://drive.google.com/open?id=1vdBcpP5lGML_xZnU0H433MomafQHl9No

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>utah62 op 22 januari 2018 om 11:06</p>
    1 t/M 4 al gedaan, Safe modus niet. Wat is punt 5?

https://support.apple.com/kb/DL1944?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    utah62

Helaas niets werkt. Geen idee wat het is. Ga nu verder met FF Quantum.

Moderator
    Night

Je kan nog even proberen de Safari Preferences file te verwijderen:

[home] > Library (Bibliotheek) > Preferences (Voorkeuren) > com.apple.Safari.plist

Bijdrager
    utah62

Helaas is het probleem met Safari dat sommige pagina’s niet volledig laadt, zie link hierboven, nog steeds niet opgelost. Heb Safari 11.03 de laatste dus. Noodgedwongen nu Firefox 58.01 die wel erg snel, is moet ik zeggen, wellicht nog sneller dan Safari. Maar wat me nu opgevallen is dat bijv op Youtube het geluid en beeld niet 100% synchroon lopen, er zit een minuscule vertraging op. Dacht in eerste instantie dat het aan mijn beeldscherm zou liggen,

NEC 3090WQxI, maar nu ik op Safari hetzelfde filmpje kijk, loopt dat wel synchroon. Zeer vreemd. Reacties/oplossingen zijn welkom.

Bijdrager
    utah62

Hieronder nog 2 voorbeelden, Youtube pagina in Safari laat bovenkant niet zien, in FF wel. Tevens printscreen vanuit Safari toen ik dit bericht in Safari aan het typen was en deze fotos wilde toevoegen: zwart blok….

Moderator
    Night

Heb je het probleem ook als je in Safe mode bent opgestart?

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 3 februari 2018 om 18:19</p>
    Heb je het probleem ook als je in Safe mode bent opgestart?

Neen, dan werkt het wel goed! En nu? Dank.

Moderator
    Night

En nu weten we dat het in ieder geval iets softwarematigs is.

Wat staat er in

• Safari > Voorkeuren > Extensies
    • Finder, 3 lokaties:
      ~/Library/Internet Plug-ins/
      Macintosh HD/Library/Internet Plug-ins/
      Macintosh HD/System/Library/Internet Plug-ins/

En verder: heb je Malwarebytes en  Etrecheck al eens gedraaid? Daar willen problemen zichzelf ook nog wel eens openbaren.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 4 februari 2018 om 17:03</p>
    En nu weten we dat het in ieder geval iets softwarematigs is.

Wat staat er in

• Safari > Voorkeuren > Extensies = leeg
    • Finder, 3 lokaties:
      ~/Library/Internet Plug-ins/ zie afb
      Macintosh HD/Library/Internet Plug-ins/ zie afb
      Macintosh HD/System/Library/Internet Plug-ins/ deze file heb ik niet

En verder: heb je Malwarebytes en  Etrecheck al eens gedraaid? Daar willen problemen zichzelf ook nog wel eens openbaren. Malware niets gevonden, Etrecheck heb ik niet.

Zie onderstaand screenshots:

Dank voor de feedback.

Bijdrager
    utah62

Heb het probleem van Safari gevonden via tip van Apple forum US. Het ligt aan de Nvidia driver!

Moderator
    Night

Wel apart, aangezien ik dezelfde driver – zonder problemen – gebruik.

Maar wel goed dat je uiteindelijk de oplossing hebt gevonden!

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 10 februari 2018 om 07:06</p>
    Wel apart, aangezien ik dezelfde driver – zonder problemen – gebruik.

Naast  het probleem met Safari had ik met de Nvidia driver ook een ghosting effect als ik een venster verschoof, zie onderstaande afbeelding.

Krijg wel het advies om toch de Nvidia driver te blijven gebruiken en niet de default driver.

Maar wel goed dat je uiteindelijk de oplossing hebt gevonden!

Moderator
    Night

Grappig. Ook Ghosting (en heb precies dezelfde vensters geopend als jij) zie ik niets van terug. Misschien komt dat omdat ik met Yosemite en Safari 10 werk.

Welke versie OS heb je?

Heb je ook al gekeken of er driver updates zijn?

Eventueel kun je nogmaals op de Nvidia website kijken naar de juiste of betere driver voor de combinatie van jouw type Mac, OS en grafische kaart.

Mocht dat allemaal niet baten, zou ik lekker dat advies om de Nvidia driver tóch te blijven gebruiken, naast je neerleggen en voor de Apple driver te kiezen.

• Deze reactie is gewijzigd 9 maanden, 1 week geleden door  Night.

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 12 februari 2018 om 21:35</p>
    Grappig. Ook Ghosting (en heb precies dezelfde vensters geopend als jij) zie ik niets van terug. Misschien komt dat omdat ik met Yosemite en Safari 10 werk.

Welke versie OS heb je?

Heb je ook al gekeken of er driver updates zijn?

Eventueel kun je nogmaals op de Nvidia website kijken naar de juiste of betere driver voor de combinatie van jouw type Mac, OS en grafische kaart.

Mocht dat allemaal niet baten, zou ik lekker dat advies om de Nvidia driver tóch te blijven gebruiken, naast je neerleggen en voor de Apple driver te kiezen.

Zie hierboven. En ik heb de laatste update van de nvidia driver. Wellicht ondersteunt Apple HS niet deze grafische kaart? Tis niet zo dat alle sites vreemd worden opgebouwd. Firefox doet het wel goed..

Bijdrager
    utah62

De 780 kan ik niet kiezen op de website, zie afbeelding hieronder:

Vandaar het advies deze driver te pakken:

De 780 wordt dus niet door High Sierra ondersteunt.

Moderator
    Night

Ten dele: er is geen specifieke Nvidia driver voor, maar werkt prima in Macs.
    De 680 driver is de laatste driver die op dit moment wordt ondersteund voor MacOS en werkt prima met alle x80 kaarten. Zelfs met de 680MX die ik zelf heb.

Dit ook bekeken?

http://www.nvidia.com/object/macosx-cuda-387.128-driver.html

Bijdrager
    utah62

<p class=”cite”>Night op 13 februari 2018 om 20:28</p>
    Ten dele: er is geen specifieke Nvidia driver voor, maar werkt prima in Macs.
    De 680 driver is de laatste driver die op dit moment wordt ondersteund voor MacOS en werkt prima met alle x80 kaarten. Zelfs met de 680MX die ik zelf heb.

Dit ook bekeken?

http://www.nvidia.com/object/macosx-cuda-387.128-driver.html

Neen wat kan ik met dat laatste ?

Moderator
    Night

Q: What is CUDA?

CUDA® is a parallel computing platform and programming model that enables dramatic increases in computing performance by harnessing the power of the graphics processing unit (GPU).

Since its introduction in 2006, CUDA has been widely deployed through thousands of applications and published research papers, and supported by an installed base of hundreds of millions of CUDA-enabled GPUs in notebooks, workstations, compute clusters and supercomputers.  Applications used in astronomy, biology, chemistry, physics, data mining, manufacturing, finance, and other computationally intense fields are increasing using CUDA to deliver the benefits of GPU acceleration.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.