6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Macian

Safari

Help! ik heb mijn mac 2 dagen opnieuw geinstalleerd! Een tijdje geleden heb ik een tooltje geinstalleerd voor safari. Dit tooltje zorgde er voor dat mijn google seachbar op de zelfde manier zocht als spotlight maar dan in google :evil: Helemaal geweldig, laat ik nu niet meer weten hoe die applicatie heet :( Iemand kent dit tooltje ??? want ik kan het niet meer vinden :cry:

Greetz Macian

Bijdrager
    Xserve
    Bijdrager
    Macian

dat was waar ook !! Thanks mate!!! :D

Bijdrager
    DannyR

en voor de webversie van google http://www.google.com/webhp?complete=1&hl=en

Bijdrager
    Xserve
    ”DannyR”

Jammer dat die niet in Safari werkt:(

Moderator
    Strifer
    ”DannyR”

werkt niet in Safari en voor de mensen die niet willen klikken.. dat tooltje heet Inquisitor en kun je downen op http://www.inquisitorx.com/

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Elstar

Safari 1.0

in de programmatuurupdate!

Bijdrager
    ipanther

is het dezelde versie als de gelekte?

Bijdrager
    Walkingfingers

ik heb ;m al draaien, geheel in NL

Bijdrager
    verbeek.h
    ”mike”

ik heb ;m al draaien, geheel in NL

Krijg nou de…was me nog niet eens opgevallen. Maar ja, ik heb ’m ook al drie minuten draaien!

Bijdrager
    Elstar
    ”ipanther”

Tsja, zal dan wel. Dacht dat ik ’n primeur had.

Bijdrager
    Rogier

Direkt even Postbank Internetbankieren geprobeerd, maar nog steeds mooi geen toegang :( Jammer …

Mocht iemand anders meer geluk hebben dan hoor ik dat graag!

Bijdrager
    Rogier
    ”Elstar”
    ”ipanther”

Tsja, zal dan wel. Dacht dat ik ’n primeur had.

Je had de primeur wel hoor .. dit is versie 85, de gelekte was 80

Bijdrager
    Erik

Twee functies die (bij mij) nog niet werken:

– Geen ColorSync ondersteuning
    – Lasso cookies worden niet geaccepteerd (maar dat kan natuurlijk ook aan m’n Lasso kunsten liggen

Bijdrager
    kenmasters

Zoeken op ebay.nl werkt nog steeds niet :cry: is dat nou zo moeilijk?
    Wel razend snel trouwens.
    Ik weet niet of het nieuw is of dat ik gewoon niet wist dat het er was, maar ik heb nu eindelijk een infobalk. Geloof het of niet maar dat was samen met ebay.nl de reden om Camino te gebruiken.

Bijdrager
    boelie

Die statusbar zat er vanaf het begin al in, nooit onder View-menu gekeken waarschijnlijk. Ik moet zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben in deze Safari 1.0, de meeste verbeteringen zullen wel under the hood zitten.
    Rabo telebankieren werkte blijkbaar altijd al, ik was alleen zo stom geweest om blok popup-windows aan te zetten (!). Werkt dat bij de postbank ook?

Evengoed petje af apple, voor zo’n gave lichte webbrowser:lol:

Bijdrager
    kenmasters

Abn amro internet bankieren werkte altijd al uitstekend, dat kan ik niet van eBay zeggen. Damn zoeken werkt niet goed en iets verkopen wil ook al niet. Echt balen en dat terwijl op de safari pagina op de apple site wel ebay getoond wordt. Misschien ebay.com wel goed?

Bijdrager
    Aleida

Hmm, ik zit met een probleempje, nadat ik Safari 1.0 geupdatet had kan ik geen berichten naar een community van MSN versturen, wel schrijven maar zodra ik op de knop send druk blijft het bericht netjes op het scherm staan. Volgens mij heeft het te maken nadat MSN hun community’s gereorganiseerd hebben, inmiddels hebben alle leden een zonnebrilletje op hun neus en werd er geeist dat je je nickname reserveerde, dat hield tevens in dat je voor alle community’s dezelfde nicknaam kreeg. Kan ik wat aan de instellingen van Safari veranderen of is dit het gevolg van bovenstaande, overigens met Camino werkt het wel en natuurlijk met IE.

Aleida

Bijdrager
    boesboes
    ”Erik

wat is het nu daarvan?!

Bijdrager
    Martens

Ken: Wat werkt er precies niet bij Ebay dan? Bij mij werkt die namelijk prima, ook op vorige Safari versies.

Bijdrager
    dennis

Voor het eerst zet Safari mijn website niet helemaal goed neer:(

Dennis

Bijdrager
    kenmasters
    ”Mirg”

Ken: Wat werkt er precies niet bij Ebay dan? Bij mij werkt die namelijk prima, ook op vorige Safari versies.

Vreemd, ebay.com werkt perfect. ebay.nl niet gewoon over de site browsen, bieden etc wil prima. Ik wou gisteren echter wat verkopen en dat lukte niet. als ik ga zoeken via de knop zoeken, dus niet gewoon dat ding links dan geeft ‘ie geen zoekterm mee. heel vreemd want ebay.com doet het dus wel. Ik heb dit probleem met safari altijd al gehad, ook na herinstalleren van jaguar.

Java chatten gaan nu wel beter trouwens…

Bijdrager
    kenmasters

Ik mis trouwens één ding, misschien zie ik het over het hoofd.
    In IE en Camino kun je met de tab knop naar checkboxes en dropdownlists enzo tabben, in Safari niet. Kan dit echt niet of het ik het uit staan?

Bijdrager
    Julian

Klopt het dat je in Safari geen attachments in een hotmail account kunt downloaden? Als ik op download druk moet ik weer opnieuw inloggen en ga ik weer terug naar het startscherm (geen download dus)

Bijdrager
    kenmasters
    ”Julian”

Klopt het dat je in Safari geen attachments in een hotmail account kunt downloaden? Als ik op download druk moet ik weer opnieuw inloggen en ga ik weer terug naar het startscherm (geen download dus)

Helaas kopt dat. Ik vind toch eigenlijk dat Apple voor een 1.0 versie nog wel ff een aantal dingen had mogen fixen.

Bijdrager
    Erik
    ”boesboes”
    ”Erik

wat is het nu daarvan?!

Steeds meer beelden, aangemaakt in Photoshop of direct vanuit de digitale camera, bezitten embedded ICC profielen.

Van afbeeldingen die een (correct) ingelsoten ICC profiel bezitten, is de exacte kleurweergave bekend.

Colorsync, welke in OSX de volledige grafische kleurafhandeling (Quartz) voor zijn rekening neemt, is volledig in het OS geintegreerd. Carbon/Cocoa apps maken dus in principe standaard gebruik van Colorsync.

Maak maar ’s een fotootje aan in P’shop en bewaar deze met ingelsoten icc profiel (is standaard). Open het beeld in bijvoorbeeld InDesign, Illustrator, Preview, Mail, Stickies, Keynote, etc. etc. en je zult zien dat de kleurweergave binnen iedere app consistent is.

Nou weet ik dat dit voor gewone gebruikers wellicht niet interessant klinkt, maar voor degene die afhankelijk is van kleur, of eindelijk ’s van al die ‘verkeerde’ kleurenprintjes af wilt zijn (a 0,70 Euro per afdruk) is het van zeeeer groot belang.

Je kunt er meer over lezen in het ‘beeld’ forum, of zoek op macosx.nl naar zaken als ‘colormanagement’ of ‘colorsync’.

Natuurlijk kan je ook even naar http://www.colormanagement.nl of http://www.apple.com/colorsync surfen, daar vindt je meer info over dit onderwerp.

Ik moest laatst voor Apple in België en Nederland wat lezingen geven over Colorsync in OSX, en was daar gedwongen om MSInternet Exploder te gebruiken om aan te tonen dat web-content ook kleur consistent kan zijn.

Da’s toch niet echt een ‘kick-ass job’ in Safari.

Oeps, sorry werd weer een langer antwoord dan in eerste instantie bedoeld was, maar goed, als het over kleur gaat wordt ik wel ’s een beetje enthousiast, zeker waar het om de implementatie in OSX gaat.

Groeten,

Erik

Bijdrager
    kenmasters

Nooit echt in verdiept, dat kleuren gebeuren. Ik zal die links eens bekijken want ik vind het toch wel leuk om daar ook wat vanaf te weten.

Ik ben er nu eindelijk achter waarom ebay.nl mij het leven zo zuur maakte. Wat doe ik namelijk altijd, lui als ik ben. Ik type een zoekterm in en druk op enter. FOUT! als ik een zoekterm intype en in druk op het knopje zoeken dan werkt alles prima, bij op enter drukken niet. Zou iemand dit willen controleren? Bij ebay.com werkt het overigens wel.

Bijdrager
    boelie

Zowel enter als muisklikken op zoek werkt bij mij!

Bijdrager
    kenmasters
    ”boelie”

Zowel enter als muisklikken op zoek werkt bij mij!

Heel vreemd, heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb uiteraard de prefs al weggegooid…

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.