6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    HRM

SABnzbd+app version 0.50 is niet te verwijderen

Ik heb problemen met het verwijderen van applications.

Wanneer ik “SABnzbd+app version 0.50” probeer te verwijderen door het van “Applications” naar “Trash” te slepen, krijg ik steevast de melding: “The item SABnzb can’t be moverd to the trash because it’s open”. Ook wanneer ik alle vensters afgesloten heb, lukt het me niet.

Ook heb ik problemen met “The Unarchiver.app”. Hier krijg ik iedere keer: “Finder wants to make changes.Type your password to allow this”. Ik heb geen password ingevuld omdat ik twijfel of het wel in orde is.

Wie kan mij verder helpen?
    B.v.d.

Bijdrager
    ro_me

Wat bedoel je precies met ‘wanneer ik alle vensters gesloten heb’? Sabnzbd is een applicatie die op de achtergrond loopt, middels een front-end kun je sab besturen. Sab heeft dus geen vensters, geen eigen gui. Als je de de “front-end” (bv je browser) sluit blijft het programma gewoon lopen. Dus dan kun je het ook niet verwijderen. Je moet het proces stoppen.

Bijdrager
    diotav

Proces stoppen gaat via Programma’s -> Hulpprogramma’s -> Activiteitenweergave.

Moderator
    Pete.Z

Graag opletten in welk forum je je topic plaatst!
    (verplaatst dus)

Moderator
    Strifer

SabNZB kun je ook via de menubalk stoppen als het actief is, het is dat pijltje. Mocht dat er niet staan, dan zou ik even de methode van Diotav toepassen.

Kun je over TheUnarchiver wat meer info geven? Wat doe je op het moment dat ie het vraagt? Ben je beheerder of een normale gebruiker op je computer?

Bijdrager
    HRM

Bedankt voor de hulp. Ik heb het programma gestopt volgens methode Diotav. De prullenbak heb ik geleegd volgens andere tip op OMT (met indrukken Alt toets).
    En Pete bedankt voor het verplaatsen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.