11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    Domenico

[Opgelost] SABnzbd, programma opent niet meer?

Als ik iets gedownload heb met SpotWeb, klik ik op de NZB.

Normaal opent dan SABnzbd maar die van mij doet niks, krijg dus SABnzbd niet aan de praat.

Wat doe ik verkeerd ?

Bijdrager
    csteelooper

Waar heb je SABNZBd geïnstalleerd? Op je Mac zelf? Of op een NAS (Bijvoorbeeld Synology)? Heb je zelf iets aan instellingen binnen SABNZBd of op je apparaat veranderd wat de verandering in het gedrag zou kunnen verklaren? Is het je ooit (in het verleden) wel goed gelukt? Hoeveel ervaring heb je zelf al met downloaden via nieuwsgroepen, los van deze situatie?

Wat ik zelf zou doen is een ‘Bewaakte Map’ instellen in SABNZBd. Hier zet je het te downloaden .nzb-bestand dan neer en vervolgens start SABNZBd volledig zelfstandig met het downloaden; je hoeft het dan niet meer handmatig te openen of toe te voegen aan SABNZBd.

Als je met categorieën werkt binnen SABNZBd, dan kun je nog submappen aanmaken in je Bewaakte Map. Stel, je hebt een categorie Muziek en je bewaakte map is ~/Downloads/NZB (een submap binnen de map Downloads op je Mac). Als je dan in die map nog een map Muziek aanmaakt (~/Downloads/NZB/Muziek) en je zet dáár een .nzb-bestandje neer, dan kent SABNZB automatisch de categoie Muziek toe aan de download. Dat is vooral handig als je wilt dat bijvoorbeeld muziek en films niet door elkaar in je downloads-map komen te staan, want je kunt per categorie aangeven waar je wilt dat voltooide downloads terechtkomen.

Bijdrager
    Domenico

Staat als programma op mijn Mac. Nooit geen last mee gehad, maar opeens opent die niet meer. Al eens eraf gesmeten en opnieuw erop maar zelfde resultaat

Bijdrager
    Domenico

Niemand ?

Bijdrager
    Brombeer

Heb je ook de plist-bestanden etc. ververst?

Bijdrager
    Domenico

<p class=”cite”>Brombeer op 2 april 2019 om 17:37</p>
    Heb je ook de plist-bestanden etc. ververst?

Ik ben een leek in deze dingen.

Als ik op het icoon klik van het programma dan gebeurt er niks, dus er opent niks.

Moderator
    Night
    1. Verwijder [Home]/Library/Application Support/SabNZBd
    2. Verwijder SabNZBd folder in de root (met Terminal sudo rm -f ~/.sabnzbd)

Bijdrager
    Domenico

<p class=”cite”>Night op 2 april 2019 om 18:24</p>

1. Verwijder [Home]/Library/Application Support/SabNZBd
    2. Verwijder SabNZBd folder in de root (met Terminal sudo rm -f ~/.sabnzbd)

Waar vind ik deze dingen ?

Moderator
    Night
    1. In Finder: typ  ⌘G
    2. Typ in het veld: ~/Library/Application Support/
    3. Zoek in het nu geopende venster naar SabNZBd en sleep dit naar de prullenbak
    4. Typ ⌘-shift-U en open de app Terminal
    5. Typ in het terminal-venster sudo rm -f ~/.sabnzbd en druk op enter (wellicht moet je je password invoeren. Als je dat doet is dat niet zichtbaar)
    6. Sluit Terminal af met ⌘Q
    7. Leeg de Prullenmand
    8. Druk ⌘ en spatiebalk tegelijk in
    9. Typ in het zoekveld SabNZBd en klik op Toon alle in Finder
    10. Sleep alle gevonden bestanden naar de prullenmand en leeg deze.
    11. Herstarten
    12. SabNZBd opnieuw downloaden van de website van de maker en opnieuw installeren.

Bijdrager
    Domenico

Gelukt !

Bedankt !

Moderator
    Night

👍

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.