17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Horloge

sabnzb probleem

als ik sabnzb probeer te openen krijg ik dit :A username and password are being requested by https://localhost:9090. The site says: “SABnzbd”

nu zie ik dat de poort niet goed is .
    Heb een en ander gelezen….. moet .sabnzb.ini bestand weggooien maar die zir in Hidden Folders”

Maar ik kan nergens iets vinden van sabnzb.ini op mijn computer ..
    Kan iemand me verder helpen.

groet

Bijdrager
    Chorro

Je hoeft het niet te verwijderen.

Ga naar Terminal en plak daar het volgende:

<br />
    /Applications/SABnzbd.app/Contents/MacOS/SABnzbd --server localhost:8080<br />

Het zou dan weer moeten werken, omdat je hiermee de poort verandert naar 8080

Bijdrager
    Horloge

@Chorro heb het geprobeert , maar krijg daarna het inlogscherm te zien met Localhost /9090 port
    dus er verandert niks

Bijdrager
    Chorro

Dan heb je als het goed is een gebruikersnaam en wachtwoord ingesteld in SABNZBd voor het gebruik ervan, als je het daar invult kom je dan wel verder?

Ik ga ondertussen ff opzoek naar dat *.ini bestand

Bijdrager
    Hansi2124

Ik zie de relatie niet tussen dit programma en video. Daarom verplaatst naar dit forum.

Bijdrager
    Chorro

Mmm… Kan iemand mij bevestigen of dit het *.ini bestand is wat Horloge zoekt?

Klik bij SABnzbd op ‘Toon pakketinhoud’ > Contents > MacOS

Dan heb ik het over dat SABnzb filetje, is dat de *.ini die Horloge zoekt?

Bijdrager
    Horloge

kan dus niet inloggen met de gegevens die ik van eweka heb gekregen.

Bijdrager
    Chorro

Kans is dat dat het wachtwoord bij SABnzbd is inderdaad, het is te proberen!

Bijdrager
    Horloge

snap het ff niet , sorry ?
    en moet de “d” achter SABnzb ?

Bijdrager
    Chorro

Het programma heet ‘officieel’ SABnzbd ;)

Maar je hebt van Eweka als het goed is een gebruikersnaam gekregen (<gebruikersnaam>@eweka.nl of iets dergelijks) en een wachtwoord. Wat gebeurt er als je die 2 dingen invult in het inlogscherm wat je voor je kreeg?

Bijdrager
    Horloge

mijn gebruikersnaam die ik heb gekregen van Eweka is getal van 6 cijfers
    het wachtwoord is mijn postcode
    Die gegevens heb ik ingevoerd

wat jij weergeeft is de server naam , maar die hoef ik toch niet in te vullen ?

Bijdrager
    Chorro

De servernaam is als het goed is iets als reader.eweka.nl. Zonder @ dus.

Als je met dat gebruikersnaam en wachtwoord niet kan inloggen bij SABnzbd, dan zou ik geen oplossing weten. Graag verneem ik van andere OMT’ers of dat bestand wat ik had gevonden inderdaad hét bestand is wat Horloge zoekt.

Bijdrager
    Horloge

de link localhost/9090 is nu veranderd in localhost/8080 dus dat is goed
    ik krijg een melding dat de gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn terwijl ik het vaak geprobeerd heb

het zijn de gebruikersnaam en wachtwoord dat ik heb gekregen van Eweka

Gebruikersnaam : 6 cijfers
    wachtwoord : mijn postcode

anders weet ik niet

Bijdrager
    Yannes

Als je je gebruikersnaam en wachtwoord correct invoert en het werkt niet, lijkt me niet dat de fout bij jouw ligt, maar dat hun een fout met activeren hebben gemaakt.

Bijdrager
    tinus_omt

Sabnzbd is een website die je op je eigen computer draait. Je moet eerst inloggen op die website. Je hebt waarschijnlijk het programma eerder gebruikt en toen een usercode en wachtwoord gekozen.

Je kunt in het .ini bestand je usercode en wachtwoord vinden. Het .ini bestand staat in je home directory, dan Library/Application Support/SABnzbd/sabnzbd.ini

Er kan meerdere keren username en password in het bestand staan. De eerste keer dat het vermeld staat, onder [misc], is de usercode en wachtwoord combinatie die je nodig hebt. De andere keren dat het vermeld staat is het de usercode en wachtwoord combinatie die nodig zijn om op je news server in te loggen. Dat kun je beter aanpassen via de website.

Als je er verder helemaal niet uitkomt kun je natuurlijk ook het .ini bestand aan de kant zetten en dan Sabnzbd opnieuw starten, dan kun je het allemaal opnieuw instellen.

Bijdrager
    Horloge

Bedankt voor het meedenken
    ik ben eruit
    heb uiteindelijk het .ini bestand gevonden en verwijderd
    en de instellingen opnieuw ingevoerd

nu doet hij het eindelijk !!!

Bijdrager
    Has

Hoi Horloge,
    Draai je SABnzb op een mac?
    Zo ja, hoe heb je het opgelost, ik heb n.l. hetzelfde probleem.
    GrtZ! Has

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.