6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    hen3

SABmobile: instellingen zijn volgens mij goed, werkt niet…

Sabmobile aangeschaft en deze instellingen gebruikt:
    server ip: 192.168.178.13 (het locale ip adres van m’n iMac)
    server port: 8080
    use https/ssl: uit
    use api key: aan
    API Key: 7bde… (copy & pasta overgenomen uit SABnzbd)
    verbind via SSH tunnel: uit

Wanneer ik met deze instellingen een verbinding wil maken krijg ik bijna gelijk de melding ‘kan geen verbinding maken met de server (verkeerde IP/Poort?)’

Als ik het IP-adres wijzig naar mijn externe adres 84.25.xx.xxx dan duurt het wat langer maar krijg ik uiteindelijk dezelfde melding.

Ik heb Little Snitch gecontroleerd en daar wordt niets geblokt voor zover ik kan nagaan.

Het grote boze internet biedt ook niet veel hulp: alle hulp wijst richting de website van de ontwikkelaar. In zijn ondersteuning is sprake van een wizard om o.a. SABnzbd open te zetten voor verkeer van buitenaf. Nou, die instelling kom ik niet tegen bij versie 0.7.13…

Bijdrager
    rdg05

Wat je moet doen, is in je modem/router een poort (8080 UDP en TCP) verwijzing maken naar je interne adres (192.168.178.13).
    Dan gaat het wel werken. .
    Je probeert nu namelijk een verbinding te maken zonder deze instellingen, maar zonder dat je deze poort verwijzing heb aangemaakt gaat het nooit werken.

Bijdrager
    rdg05

.

Bijdrager
    hen3

Dank je rdg05 voor jouw duidelijke uitleg.

Ik heb op mijn ubee modem van Ziggo het volgende aangepast:

Local IP 192.168.178.13
    Local Start Port 8080
    Local End Port 8080
    External IP 84.25.xxx.xxx
    External Start Port 8080
    External End Port 8080
    Protocol both (= tcp & udp)
    Description
    Enabled yes

Alles opnieuw opgestart voor de zekerheid, maar je raad het al: nog steeds dezelfde foutmelding.

Bijdrager
    hen3

Ik heb het filmpje bekeken en had het al op precies dezelfde manier ingesteld. Mailtje is intussen ook naar de ontwikkelaar gestuurd.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.