30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    tomc

saai, saaier, saaist?

Dag OMT leden,
    Ik ben net klaar met het kijken van de keynote en vroeg me af: ben ik de enige met zo’n teleurgesteld gevoel?
    Ik ben benieuwd wat jullie er van vonden? En wat jullie √ľberhaupt nog van Apple anno 2016 vinden?
    Heeft iemand trouwens Jony Ive ergens laten liggen? Die iPhone is echt wel vernieuwend moet ik zeggen.

Bijdrager
    fixar

Geen One More Thing vandaag…..:)

Al met al een behoorlijk voorspelbare uitkomst. (alles was eigenlijk al gelekt en niet echt opzienbarend)

Dat de iPhone SE het 4-inch scherm combineert met praktisch alle (top)specs van de iPhone 6s is wel iets wat mij blij maakt. Hier gaan er heel veel van verkocht worden… (zelfs in de de waardeloze Euro-zone)

Geblokkeerd
    Anoniem

Dat spreekt lekker tegen om die iPhone vernieuwend te vinden, of was dat sarcastisch?

Medische en milieu berichten vond ik interessant, maar zijn natuurlijk niet voor de massa.

De kleine iPad Pro is een geweldige upgrade voor 9.7″ lovers, hoewel ik tocht echt meer van de 12.9″ ben. Dat gezegd hebbende, die kleine Pro heeft wel hele leuke specs meegekregen.

Software features waren al bekend door beta’s, maar zeker niet minder handig of leuk.

En verder? Volgens mij had je er teveel van verwacht. iProducten krijgen de échte updates vaak in het najaar en Macs bij WWDC, dus wat dat betreft is het nog bijzonder te noemen dat we een nieuwe iPhone en iPad krijgen.

Bijdrager
    tomc

@no_poo
    inderdaad sarcasme. En ik had inderdaad misschien wat teveel verwacht, maar wanneer ik praat over teleurstelling dan heb ik het niet over enkel dit evenement. Het enige Apple product waar ik echt even met grote ogen naar keek de laatste vier jaar was de MacBook, de Apple Watch misschien ook maar minder als je ziet wat de concurrentie te bieden heeft.

Bijdrager
    FFH

Ze laten weer eens een grote groep gebruikers van Apple links liggen en dat is zijn de mac-gebruikers…
    Weer geen updates..ook geen stille…
    manmanman

Bijdrager
    polansky

@FFH – Je weet toch dat iPad gebruikers de nieuwe ‘Pro’ gebruikers van Apple zijn.

Alles wat de klok slaat bij Apple is tegenwoordig consumentenmarkt… de iPad Pro is er voor de wannabees, maar niet echt voor mensen die iets willen hebben van Apple dat rechttegenover de Surface Pro staat.

Helaas maakt Apple het tegenwoordig niet meer waar en is het verworden tot een modemerk met mooi vormgegeven apparatuur voor een te dure prijs.

Geblokkeerd
    Anoniem
    tomc op 21 maart 2016

@no_poo
    inderdaad sarcasme. En ik had inderdaad misschien wat teveel verwacht, maar wanneer ik praat over teleurstelling dan heb ik het niet over enkel dit evenement. Het enige Apple product waar ik echt even met grote ogen naar keek de laatste vier jaar was de MacBook, de Apple Watch misschien ook maar minder als je ziet wat de concurrentie te bieden heeft.

Nou, als je op een 4″ iPhone zat te wachten zou je nu een gat in de lucht springen en zeker voor de Amerikaanse prijzen.

En verder moet ik zeggen dat ik zeer tevreden ben met mijn 6 Plus en 2014 rMBP, allebei producten die misschien niet compleet nieuw waren maar wel gewoon echt heel goed zijn. Jij noemt precies alles wat Apple nieuw uitbracht qua productlijnen maar dat zijn natuurlijk vrij zeldzame verschijningen. Wat mij betreft breiden ze niet nóg verder uit, want dat leidt alleen maar tot het verlies van focus.

Als je bedenkt dat er enkele jaren tussen nieuwe design of producten zitten dan is het onvermijdelijk in een dipje te komen. Maar je vergeet voor het gemak waar ze aan werken en hoeveel sommige producten in de tussentijd worden verbeterd.

Tja, we zouden allemaal wel willen dat Apple iedere maand de wereld op zijn kop zet maar dat slaat gewoon nergens op. Misschien zijn ze saai als ze voorspelbare kleine update geven, maar of het echt nodig is alles om te gooien? In veel gevallen niet.

FFH op 21 maart 2016

Ze laten weer eens een grote groep gebruikers van Apple links liggen en dat is zijn de mac-gebruikers…
    Weer geen updates..ook geen stille…
    manmanman

Onzin, je kan niet alles updaten in één event en er zal heus weer wat komen bij WWDC zoals ieder jaar. Of zat je op een Mac Pro te wachten, want dan heb je inderdaad een punt (niet dat je die vandaag kon verwachten natuurlijk).

Bijdrager
    tomc

Helaas maakt Apple het tegenwoordig niet meer waar en is het verworden tot een modemerk met mooi vormgegeven apparatuur voor een te dure prijs.

De vormgeving bij Apple vind ik nu ook niet bepaald berg op gaan. Een iPad die er al vier jaar hetzelfde uitziet. Een iPhone 6(s) die ik persoonlijk echt niet waaw vindt, etc…

Tim is Steve niet en Jony is Jony+Steve niet. Maar dat Apple niet zonder Jobs kan wordt behoorlijk cliché natuurlijk. Al vindt ik er toch een vorm van waarheid achter zitten..

Geblokkeerd
    Anoniem
    polansky op 21 maart 2016

@FFH – Je weet toch dat iPad gebruikers de nieuwe ‘Pro’ gebruikers van Apple zijn.

Alles wat de klok slaat bij Apple is tegenwoordig consumentenmarkt… de iPad Pro is er voor de wannabees, maar niet echt voor mensen die iets willen hebben van Apple dat rechttegenover de Surface Pro staat.

De eerste Macintosh was consumentgericht. De iPod was een consumentenproduct in hart en nieren. De eerste iMac was controversieel, anders en kleurrijk. Zomaar wat voorbeelden van ‘het oude Apple’ dat zich net als vandaag de dag richt op de massa. En tja, als je flinke omzet wil draaien… Geef ze eens ongelijk.

Pro producten zullen nooit voorrang krijgen, want het is gewoon voor een kleinere markt en voor mensen die over het algemeen minder vaak upgraden (sterker nog, het liefst upgraden ze helemaal niet, want nieuwigheid = slecht). Jammer, maar waar.

Ze zijn altijd al een ‘modemerk’ geweest in vergelijking met andere computermerken. Eigenlijk kan je alles wat je zegt over hun hele 40 jarig bestaan zeggen.

Bijdrager
    Kees123

Ik keek al niet zo uit naar deze keynote aangezien alle roddels al waren uitgelekt, en die beloofde geen spektakel. Toch had ik stiekem hoop dat er toch iets buitengewoons zou komen vanavond. Helemaal nadat ze de ‘nieuwe’ iPhone en iPad zo snel presenteerde dacht ik, zal het? Zal er iets groots aankomen waarvoor ze al die tijd nodig hebben? Maar helaas, achteraf erg teleurgesteld. Ze hebben vandaag letterlijk niets nieuws gepresenteerd. Een oud design, eerder aangekondigde hardware in een net wat ander jasje. Nu ben ik de laatste tijd al wat negatiever over Apple, maar twee jaar geleden zou ik na vanavond waarschijnlijk met een verloren gevoel op de bank hebben gezeten. Alsof ik met 6-0 van m’n grootste rivaal had verloren en de herkansing pas over 3 maanden was..

Nee Apple, ik hoop dat dit een strategie is om de verwachtingen wat te verlagen om in September echt met groots vuurwerk te komen, maar eigenlijk weet ik al dat dat vast ook niet zo zal zijn. Het begint er meer en meer op te lijken dat ik richting Android geduwd wordt, en met alle apparaten hier in huis baal ik daar flink van. Echter heb ik inmiddels zoveel eisen aan een telefoon die Apple me allemaal niet kan bieden, dat er niks anders meer op zit.

Bijdrager
    pruus

Intel heeft een nieuwe i7 processor. Dus wellicht komt Apple dan toch vandaag? Neen, ook geen update voor El Capitain. Jammer, zo heb je Notes en iBooks nog niet ge√ľpdatet….mis ik alleen iets vandaag?

Bijdrager
    nicj56

Die is er wel gekomen, maar zijn ook functies die op iOS zitten dus dienen verder geen toelichting te hebben in mijn ogen.

Moderator
    Night

Waar ik op had zitten wachten is de Intel Optane 3D X-point technologie die ge√Įmplementeerd zou kunnen worden in alle nieuwe macs. Dus geen los geheugen meer maar alles in √©√©n √©n bloedsnel! Zowel het RAM als de ‘opvolger’ van de SSD.

Geblokkeerd
    Anoniem
    Kees123 op 21 maart 2016

Nu ben ik de laatste tijd al wat negatiever over Apple, maar twee jaar geleden zou ik na vanavond waarschijnlijk met een verloren gevoel op de bank hebben gezeten. Alsof ik met 6-0 van m’n grootste rivaal had verloren en de herkansing pas over 3 maanden was..

Poeh, crisis avoided! Zou wel heel sneu zijn geweest als je dat echt had meegemaakt…

Stap lekker over naar de concurrent, het gras is altijd groener toch?

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR
    Kees123 op 21 maart 2016

Echter heb ik inmiddels zoveel eisen aan een telefoon die Apple me allemaal niet kan bieden, dat er niks anders meer op zit.

Nu ben ik écht nieuwsgierig wat je vanuit Android nog graag in iOS zou willen zien terug komen.

Bijdrager
    Kees123

Betere screen-bezel ratio, amoled, multi window met PiP mogelijkheden, snelladen, draadloos laden, betere lichtsterke camera, meer pro opties qua camera, waterdicht, eventueel front facing speakers en asjeblieft maak die nieuwe iPhone nou gewoon de dikte van de iPhone 5s/SE en stopt er een grotere accu in. Niemand vindt die paar mm extra erg, maar het scheelt wel 20% batterijduur. Kan echt geen kwaad. Geef ons verder ook een optie om de animaties te versnellen of uit te zeggen om iOS nog vloeiender te maken, aangezien ze de laatste tijd echt niet zoveel beter meer zijn dan hun Android tegen hangers die die opties wel allemaal aanbieden. Dit zijn wat dingen die in me op komen, maar kan nog wel even doorgaan als je wilt.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

Euh…Welke Android telefoon kan snelladen?
    Welke Android telefoon komt langer toe met zijn batterij?
    Draadloos laden? Je bedoelt: je telefoon op een schoteltje leggen dat op zijn beurt met een kabel in het stopcontact steekt. Tja, draadloos…
    De S7 is waterdicht, maar na een half uur waren zijn speakers kapot, net als de iPhone 6S die “niet” waterdicht was.
    De 6S van een half jaar oud was tijdens de speedtest niet bij te houden. De S7, gloednieuw en met dubbel zoveel RAM, was totaal geen match voor de 6S.
    http://www.technword.com/galaxy-s7-vs-iphone-6s-real-world-speed-test-leaves-one-phone-shamed-251679

Dus ja, ga nog maar even door.

Bijdrager
    Lonestar

Doe net als mij… En bekijk de Keynotes met een zo’n neutraal mogelijk gevoel ongeacht wat de geruchten molen op het internet verspreid!
    Kan het nooit helemaal tegenvallen.:wink:
    En alle jezus…!!! WANNEER ZIJN MENSEN NU EINDELIJK EENS EEN KEER TEVREDEN???…..
    Moet tegenwoordig echt alles altijd maar vernieuwend en of meer uitgebreid zijn???
    er zijn ook nog steeds mensen in de wereld die daar absoluut niet op zitten te wachten en gewoon een smartphone, tablet of wat dan ook willen hebben dat werkt zonder teveel of onnodige poespas!
    En daarbij… Vernieuwingen houden ook een keer op.
    (Maarja als er een keer eindelijk iets baan brekends gepresenteerd word zeikt men daarna over de prijs… :lol:)

Anoniem
    MoNdO op 21 maart 2016

Euh…Welke Android telefoon kan snelladen?

Volgens mij alle recente toestellen van Samsung, LG, HTC en Sony. Met Quick Charge 3.0 kun je je batterij zelfs in iets meer dan een half uur van 0 tot 80% opladen.

MoNdO op 21 maart 2016

Welke Android telefoon komt langer toe met zijn batterij?

In vergelijking met de iPhone 6S? Samsung, Motorola, LG, Sony, OnePlus, Microsoft Lumia, Huawei en HTC, en waarschijnlijk vergeet ik dan nog een aantal onbekende Chinese merken.

MoNdO op 21 maart 2016

De S7 is waterdicht, maar na een half uur waren zijn speakers kapot, net als de iPhone 6S die ‚Äúniet‚ÄĚ waterdicht was.

Volgens mij was dat na dertig minuten op één meter diepte, maar Samsung heeft nooit beweerd dat het kreng dat kan. Drie kwartier in een wasmachine overleeft de S7 blijkbaar wel.

Gast; de iPhone is een fantastische telefoon, maar doe alsjeblieft niet alsof het een geschenk uit de hemel is. Sommige dingen die je bij Android ziet – (S)AMOLED, fast charging, een micro SD slot en waterproofing – zijn zeker de moeite waard.

Bijdrager
    GoeieDag

Saai, saaier, saaist? Ja, vooral het uiterst voorspelbare gezeur op dit forum na elke Keynote.

Bijdrager
    Shmoo

@goeiedag heb jij geen vrouw die je kunt gaan vervelen?

Bijdrager
    Afroman

Wilde je Goedendag ongelijk geven dan?

Bijdrager
    Shmoo

Daar gaat het niet om. Wat is zieliger? Mensen die teleurgesteld zijn omdat ze ergens fan van zijn en dat bedrijf presteert niet volgens verwachtingen en klacht hierover op een fan site om mensen die daar op gaan klagen en reageren maar helemaal niets inbrengen dan met zielige woordjes stooien als zwakbegaafden of pubers.

Bijdrager
    MoNdO GeNeRaToR

@Zakske: het is niet dat ik een iPhone zo geweldig vind. Ik heb wel een bloedhekel aan Android (of Google) en Samsung. Maar dat was wel duidelijk zeker?;)

Bijdrager
    SvS

Het was precies zoals vorospeld. En dan noemt men het snel ‘saai’. Tja, ‘voorspelbaar’ is logischer. Er zat geen verrassing bij. Eens met @lonestar.
    Wel ben ik blij met iPhone 5SE.
    iPad Pro Small is erg interessant, maar er zijn twee dingen: de prijs beetje hoog PLUS UITstekende camera, dat is zo’n grote misser! Je legt zo’n ding vaak plat en dan is het wiebelig. En nee, niet iedereen gebruikt hoes.
    Apple Events in september zijn vaak het leukste van het jaar.

Anoniem
    MoNdO op 22 maart 2016

Ik heb wel een bloedhekel aan Android (of Google) en Samsung. Maar dat was wel duidelijk zeker?;)

Dat was me duidelijk, alleen moet je je afvragen of het een verstandige houding is. Samsung – en zeker Google – ontwikkelen enorm interessante producten, waar Apple ook nog wat van kan leren. Neem Google Photos; kunstmatige intelligentie ziet wat er op je foto’s staat, dus geen getag meer zoals bij Apple. Om een dergelijke product vervolgens links te laten liggen omdat je een bloedhekel aan Google hebt vind ik kortzichtig. Ik was vroeger ook geen fan van Android, tot ik er uit interesse een keer mee heb gespeeld, toen bleek het een erg solide OS te zijn. Is het perfect? Nope… verre van, maar dat is iOS ook niet.

De toekomst wordt niet enkel bij Apple uitgevonden, sta gewoon open voor nieuwe dingen.

Bijdrager
    Afroman
    Shmoo op 22 maart 2016

Daar gaat het niet om. Wat is zieliger? Mensen die teleurgesteld zijn omdat ze ergens fan van zijn en dat bedrijf presteert niet volgens verwachtingen en klacht hierover op een fan site om mensen die daar op gaan klagen en reageren maar helemaal niets inbrengen dan met zielige woordjes stooien als zwakbegaafden of pubers.

Wat ik triest vind is dat mensen nooit tevreden zijn. Elke keer na elke keynote is er weer gezeik dat het weer niet goed is. Ik vind een hoop dingen wel goed en daarvoor blijf ik bij Apple. Er zijn een hoop dingen die ik niet goed vind en die zoek ik zeker weten niet bij Apple.

En het meest trieste van alles is dat mensen helemaal niet weten wat voor nieuws ze willen. Ze willen gewoon wat nieuws. Als de iPhone 7 en de iPhone 7s en de iPhone 8 allemaal intern exact hetzelfde zijn maar visueel er net wat anders uit ziet dan breekt het weer records.

Bijdrager
    trabant

Was er een keynote?

Bijdrager
    tomc

@afroman

Nooit tevreden? Als apple straks op de WWDC met iets komt dat echt geweldig is zal ik dol enthousiast zijn. Op dat moment zal je me ook niet horen klagen over wat meer teleurstellendere aankondiging die er dan ook wel zullen zijn. Het punt is nu net dat het al een aantal keynotes (en dan heb ik het niet over 1 jaar) is geleden dat Apple nog eens met iets geweldigs kwam, en als we de geruchten en leaks mogen geloven (iPhone 7) zal dat ook nog even zo blijven. Vandaar deze topic.

Bijdrager
    MrHammond

Ik ben tevreden, Apple heeft een product ge√Įntroduceerd waar ik zeer in ge√Įnteresseerd ben, en ik hoogstwaarschijnlijk ook binnenkort ga kopen: de iPhone SE;-)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.