6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    niccop

saai maar waar; bij ophalen post telkens wachtwoord invoeren

Beste apple gebruik(st)ers,

Het is een beetje een domme vraag ben ik bang, maar ik zie nu even geen ander alternatief..mijn moeder heeft een ouderwetste power G3machine met adsl (via hetnet) aansluiting. Eindelijk lukt het haar berichtjes op te halen en te versturen (ze is al wat ouder dan menigeen hier..;-) maar krijgt vaak een melding waarin haar wachtwoord wordt gevraagd. Bij voorkeuren van Mail staat volgens mij alles keurig netjes ingevuld (behalve dan dat het veldje van het wachtwoord leeg blijft, na invullen en bewaren, is het weer verdwenen weer zodra je voorkeuren weer opent..dus ook geen stipjes o.i.d.)
    Ik heb haar inmiddels 5keer geprobeerd een mailtje te sturen maar krijg deze steeds terug, dus ik denk dat het zowel aan haar mac als ook aan de provider ligt (?)
    Wie weet de oplossing? (welke instellingen moet ik veranderen? het netwerk in systeemvoorkeuren?)
    of toch de provider bellen/mailen?
    Groetjes! Niccop

Bijdrager
    earnst jelke

Je kan proberen een nieuwe account te maken en de oude weg te gooien, dat kan misschien het probleem verhelpen. Ik zou zeker even de provider bellen als je mail niet aankomt. En laat je niet afschepen met “tja, op een mac gaat het wel vaker mis” of “het probleem is bekend”, da’s niet goed genoeg. Welke provider is het overigens?

Bijdrager
    niccop

hoi Earnst,

De provider is “het net” (geen idee hoe deze is, zelf hebben we xs4all en nooit geen problemen;-) en inderdaad, ik laat me niet afschepen met een “met een mac is wel vaker etc etc.”. mijn moeder checkt hooguit 1 keer per maand haar mail, en volgens haar heeft ze nog veel mailtjes tegoed, dus ik denk inderdaad dat er iets helemaal verkeerd is bij hetnet…

Bijdrager
    earnst jelke

Probeer in ieder geval een nieuwe account aan te maken, en gooi de oude weg. Eventueel kun je de voorkeursbestanden van mail weggooien, dat wil ook nog wel eens helpen. De oude mailtjes kun je eenvoudig importeren in de nieuwe account. Overigens geeft mail nog wel eens problemen met meerdere accounts, is er alleen de account van je moeke of ook nog andere?

Bijdrager
    Katinka

Als ze maar 1 keer per maand haar mail checkt en jij krijgt je mailtjes reour, dan klinkt alsof haar mailbox vol is. Ik heb geen ervaring met het net, maar bij de meeste providers kun je die mailbox ook via internet bereiken. Zo kun je misschien even wat overtollige mail verwijderen?

Bijdrager
    Jello

Staat het programma ingesteld om de minuut te controleren op mails?

een mailserver aanvaard maar X aanvragen van je binnen de X tijd (afhankelijk per server).
    Ik had vroeger een mailcheck per minuut (voor allerlei fora’s enzo en snel te kunnen antwoorden :innocent: ) Alleen aanvaarde Gmail dat niet, waardoor die vaak mijn wachtwoord vroeg…
    Nu staat het hier op 5min. en heb ik geen problemen meer..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.