3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

S-video van PB G4 naar beeldbuis TV

ik ben op het moment aan het proberen om video af te spelen van mijn PB naar de TV (beeldbuis).

Nou heb ik het wel werkende gekregen, maar volgens mij niet echt op de optimale manier. Ik heb namelijk de s-video poort gebruikt met het S-video to composite adapter kabeltje dat in de doos erbij was geleverd en via een kabel van phono->phono gebruikt om het beeld over te brengen naar mijn TV.

maar nu kwam er natuurlijk geen geluid uit, omdat het alleen maar video is wat er overgebracht wordt. dus toen heb ik gebruik gemaakt van de audio/video kabel die ik bij mijn digitale fotocamera kreeg om ook het gluid over te brengen. Deze had ik dan aangesloten op de headphone output van mijn PB en dan alleen de audio stekkers in de ext. AV input van de tv aangesloten.

(deze foto is niet van mijn tv)

Dus in totaal heb ik twee kabels gebruikt om beeld en geluid van mijn PB naar mijn TV over te brengen.

Wat mijn vraag dus uiteindelijk is:
    Is er geen manier om, metdoor gebruik te maken van o.a. de bijgeleverde kabels van mijn PB, het beeld en geluid van mijn PB over te brengen naar een TV die alleen maar composite en SCART aansluiten heeft?
    (dus geen aansluiting van DVI of mini-DVI)

Bijdrager
    Mr.Mark

no matter.

ik had gewoon even de handleiding voor moeten lezen … luie mensen ook altijd:?

”Powerbook

[size=16:6188da1196]Connecting a Television, VCR, or Other Video Device[/size:6188da1196]

To connect a TV, VCR, or other video device to the PowerBook:
    1. Connect an S-video cable to the TV out (Æ) port on your PowerBook (or use the
    S-video-to-composite adapter to connect a composite video cable) and connect the
    other end to your device.
    2. If you want to send the sound from your PowerBook to the device, connect a miniplug-
    to-RCA cable (not included) from the headphone out (f) port on your PowerBook to
    the audio input ports on your device.
    3. Turn on the external device.
    4. To detect the TV or other external device, hold down the Command (x) key and press
    the F2 key.
    5. To adjust how the images are displayed on the device, use the Displays pane of System
    Preferences.

Bijdrager
    Mr.Mark

ik heb trouwens bij toeval deze kabel ontdekt:

Monster iTV Link voor 15″ en 17″ PowerBook

weet iemand die ook een PB heeft of het kabeltje wat je bij je PB had gekregen om van s-video naar composite om te zetten of je deze ook aan het einde van deze iTV kabel aan kan sluiten?

Zodat je eigenlijk de s-video uitgang die aan het einde zit van de iTV kabel omzet naar een composite kabel … mijn tv heeft namelijk geen s-video ingang :([/img]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.