6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    unclesaint

S-Video importeren

Goedendag,

Ik heb over dit topic al wat rond gezocht op het forum en op google, maar ik had nog niet echt een bevredigend antwoord gevonden. Ik probeer het dus nog een keer hier.

Ik heb een video 8 cassette die ik wil importeren in iMovie. De camera heeft echter alleen een s-video uitgang. Nu zijn er twee opties, maar ik weet niet zeker of ze werken:

1. Er schijnt een kabel te bestaan die van s-video naar usb gaat. Is dit de oplossing om het te importeren? Het lijkt me zo simpel, omdat ik het idee heb dat de beelden ook nog eens geconverteerd moeten worden. Dan kan toch niet met een kabeltje?

2. Ik ken iemand met een video 8 camera die wel een digitale uitgang heeft. Wat gebeurt er als ik het video 8 bandje in die camera stop? Kan ik het beeld dan wel importeren? Of is dat ook te simpel gedacht?

Ik hoor graag van jullie. Mocht het niet helemaal duidelijk zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr,
    Arni

Bijdrager
    BenDover

Goedkoopste oplossing:
    http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDetails?storeId=10001&langId=-104&catalogId=10002&categoryId=&productId=103452

Sommige digitale 8 camera’s kunnen ook de analoge afspelen en via ilink/firewire weer importeren.

Bijdrager
    computer space

Beelden moeten inderdaad gedigitaliseerd en geencodeerd worden, maar bovenstaand kastje lijkt dat voor weinig te doen (coderen is bij goedkope kastjes vaak taak van de CPU, maar daar is niks mis mee). En in de handleiding staat mac support voor wat het waard is.

Bijdrager
    1984

Iets duurder maar lijkt mij wat betrouwbaarder en meer mogelijkheden bieden

Roxio Video Capture USB for Mac

Behoud eenvoudig uw oude zelfgemaakte filmpjes en videocassettes in digitale kwaliteit

Het is jammer dat dierbare zelfgemaakte filmpjes op VHS-, Hi8- en V8-videocassettes op den duur worden aangetast en uiteindelijk helemaal verdwijnen. Roxio Video Capture USB in combinatie met Toast 11 or iLife maakt het eenvoudig om onvervangbare herinneringen te behouden door ze over te zetten naar digitale media, zoals dvd’s. €59,99
    http://www.roxio.nl/nld/products/toast/device/overview.html

Maar er zijn betere en ook duurdere oplossingen

Hoe analoge video te importeren?

Bijdrager
    TheBigZ

Nog een topic met alternatieve grabbers:

Kan de beeldkwaliteit van analoge video's worden verhoogd?

Bijdrager
    unclesaint

Beste mensen,

Bedankt voor alle oplossingen en suggesties. Ziet er allemaal prima uit.

Ik ga echter voor de goedkoopste oplossing, omdat het gaat om een fragmentje van 10 minuten… en ik verwacht in de toekomst niet veel analoge beelden te moeten omzetten.

Dus nogmaals bedankt… en nu op naar de blokker!

Gr,
    Arni

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.