18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    maxim22

’s Nachts stekker in of uit? (batterij)

hallo, kort vraagje. Wat is beter voor je batterij: ’s nachts de stekker in laten of uit trekken?

Bijdrager
    i93Jeffrey

eruit en dan op sluimer
    Als je um vaak op de lading hebt wordt de batterij lui (dat heb ik nu ook met mn MacBook:( )

Bijdrager
    maxim22
    ”i93Jeffrey”

eruit en dan op sluimer
    Als je um vaak op de lading hebt wordt de batterij lui (dat heb ik nu ook met mn MacBook:( )

en eruit en uitzetten, is dat niet hetzelfde?

Bijdrager
    1973
    Bijdrager
    Afroman
    ”maxke22″
    ”i93Jeffrey”

eruit en dan op sluimer

en eruit en uitzetten, is dat niet hetzelfde?

Ik doe mijn Mac altijd uit, en trek de oplader eruit.
    Ook kalibreer ik hem elke maand, of elke 2 maanden. ligt een beetje aan mijn bui, en als ik lang weg ben dan laat ik de accu tot 50 % zakken en haal ik hem uit mijn MacBook.

En de capaciteit is..

Full charge capacity (mAh): 5164

Sinds 1 december 2007, ik vind het best netjes.

Inactief
    Anoniem

Ik let daar serieus nooit op. De oplader zit er bij mij altijd in ’s nachts. Mijn accu is al 8 maanden oud en staat nog steeds op 100%.

Bijdrager
    error
    ”i93Jeffrey”

Als je um vaak op de lading hebt wordt de batterij lui

Valt met de huidige generatie wel mee volgens mij. Apple zegt:

Standard Maintenance
    For proper maintenance of a lithium-based battery, it’s important to keep the electrons in it moving occasionally. Apple does not recommend leaving your portable plugged in all the time. An ideal use would be a commuter who uses her MacBook Pro on the train, then plugs it in at the office to charge. This keeps the battery juices flowing. If on the other hand, you use a desktop computer at work, and save a notebook for infrequent travel, Apple recommends charging and discharging its battery at least once per month. Need a reminder? Add an event to your desktop’s iCal.

http://www.apple.com/batteries

Bijdrager
    Patrock

Je kunt hem er gewoon in laten zitten, is zeker niet slechter dan eruit halen. Hoef je je MacBook ook niet uit te zetten, gewoon in slaapstand.

Bijdrager
    boriskiss

Je kan hem er beter uithalen, scheelt weer op de energierekening.

[size=9:bd4e024ce1]Wat maakt het nou uit met die batterij? Als hij het goed doet dan is hij goed, dan scheelt die ene procent niet meer….[/size:bd4e024ce1]

Bijdrager
    KarelWillem

We hadden een iBook en die hing altijd aan de stroom als we hem niet gebruikten.
    Na drie jaar stond de batterij nog op 86% of zo.

Bijdrager
    Toinef

Dat is dan toch weer heel wat beter dan andere computermerken waar de batterij na 2 jaar nog maar 3 kwartier meegaat

Bijdrager
    boriskiss

Het hangt ook van andere dingen af hoe lang je batterij meegaat. Het inhouden van de stekker speelt daarin maar een kleine rol.
    Eens kalibreren kan goed zijn (met intervallen van een maand) maar niet elke dag. De batterijen van Apple bestaan uit li-ion cellen. Daar is het niet nodig om steeds te kalibreren. Beetje leger en dan weer opladen, daar zijn ze voor gefabriceerd.
    Nog één tip: Geniet vooral van je MB, het gaat toch niet 10 jaar mee met 100% health.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Ik moet zeggen dat ik mijn MacBook twee jaar heb en vrijwel nog nooit heb gecalibreerd. Ook werk is meestal met het stopcontact. De batterij is voorlopig ook nog in orde. Mijn schoonbroer had wel pech. Hij heeft zijn batterij helemaal laten leeglopen toen hij op reis was en een nieuwe mogen kopen.

Bijdrager
    Calpa

Ik haal ‘s-nachts sowieso overal de stroom af; MacBook dus in sluimer en de stroom van alle stekkerdozen.

Iets met milieu :wink:

Bijdrager
    i93Jeffrey

mijn zus d’r laptop is nog geen 2 jaar oud en de batterij gaat nog maar 30min. mee.
    HP xD

Bijdrager
    Merkava
    ”Toinef”

Dat is dan toch weer heel wat beter dan andere computermerken waar de batterij na 2 jaar nog maar 3 kwartier meegaat

En dat komt bij Apple niet voor denk je ?
    De batterij van mijn MBP is nu 21 maanden oud en heeft nog minder dan 40% capaciteit.
    Een meer dan 5 jaar oude Fujitsu Siemens laptop doet het nu beter (terwijl deze met veel minder batterij capaciteit was uitgerust) dan de MBP terwijl de FS er eigenlijk veel slechter voor zou moeten staan. Ook een iBookje uit 2001 diet het beter dan mijn nieuwe MBP’s.

Bijdrager
    MrHammond

De batterij van m’n PowerBook G4 is nog geen 2 jaar oud, maar al niet meer serieus bruikbaar. Hoogstens 10 minuten, en na een paar dagen uit start-ie al niet meer op zonder adapter…

Moderator
    unSOUND
    ”PascalPas”

Ik haal ‘s-nachts sowieso overal de stroom af; MacBook dus in sluimer en de stroom van alle stekkerdozen.

Iets met milieu :wink:

Als de accu vol is verbruikt de lader ook (vrijwel) niks…

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.