13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    stijnhoofd

Ruzie met wifi na Lion-update

Beste allemaal,

vorig weekend heb ik ge├╝pgraded naar Lion. Allemaal leuk en aardig, totdat zich problemen voor gingen doen met het draadloos netwerk. Ik heb al het een en ander gezocht over dit onderwerp, en ook twee – dacht ik – oplossingen uitgevoerd. Als eerste heb ik geprobeerd om uit Systeemvoorkeuren > Netwerk het hele wifi-stuk verwijderd en opnieuw toegevoegd – geen effect. Als tweede heb ik mijn netwerkvoorkeuren gewist, maar ook dat had geen effect toen vanmiddag het netwerk er weer ineens mee op hield.

Wat dan gebeurt is dat mijn verbinding met het draadloze netwerk blijft bestaan, maar dat er geen data meer verstuurd wordt. De enige oplossing is de stekker van de router (dus niet de modem van UPC) uit en in het stopcontact steken, en vervolgens kan ik weer internetten – totdat hij er weer uit klapt.

Het vreemdste vind ik nog wel dat de andere apparaten in huis ook ineens geen netwerk meer hebben. Het is net zoals op mijn Mac: wel een symbool dat zegt dat er WiFi is, maar geen dataverkeer.

Wat kan ik hieraan doen? Is dit de schuld van Lion of is de router misschien terminaal? Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    Hansi2124

En als je de stekker van de UPC-modem een minuut uit het stopcontact haalt?

Bijdrager
    stijnhoofd

Bedoel je na een uitval? Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Bijdrager
    Peter de Groot

Hallo

Als je het UPC modem reset dient deze minstens 5 minuten van de spanning gehaald te worden.

Succes

Bijdrager
    stijnhoofd

Hmm, dat zal ik dan eens proberen. Ik wilde dat net doen, omdat de verbinding er weer even uit was, maar deze heeft zichzelf wonderbaarlijk genoeg hersteld.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Als je andere apparaten ook geen netwerk meer hebben, lijkt het eerder aan de de modem/router te liggen dan aan Lion! Hier namelijk nog geen enkel probleem gehad met WiFi en Lion, maar we hebben dan ook geen UPC:wink:

Bijdrager
    stijnhoofd

Net weer gehad, dus nu even de UPC-stekker vijf minuten van de stroom af gehaald. Ben benieuwd…

Geblokkeerd
    HereIsTom

Hou oud is je modem van UPC, ik hoor dat veel mensen hier een nieuwe modem van UPC hebben gehad wegens problemen met de oude!

Bijdrager
    stijnhoofd

Uhm, ik denk een jaar of vier. Is dat oud?

Geblokkeerd
    HereIsTom

Ja dat is oud, ik zou toch eens contact opnemen met UPC en zeggen dat je modem stuk is!

Bijdrager
    stijnhoofd

Goh, dat zou dan al het derde probleem zijn met UPC dit weekend. Onze digitale TV is ook verre van normaal.

Geblokkeerd
    HereIsTom

Mmm… Als je TV ook al niet normaal werkt kan het wel eens aan het signaal liggen of de aansluiting, toch maar eens contact opnemen met UPC dan!

Bijdrager
    stijnhoofd

TV-signaal bleek in orde, de herinstallatie bleek niet goed te zijn gegaan. Ik denk dat het wifi-probleem met de router te maken heeft. Morgen eens proberen die te resetten.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.