4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    foobar

ruzie met vakantiefoto’s en automator

ik heb een flinke hoeveelheid vakantiefoto’s, uit 2005.
    ik heb vorig jaar door automator de namen laten veranderen:
    dus DSCN82937 werd USA 2005 0034
    het ging toen om 1700 foto’s, intussen is er in de verzameling gesnoeid, zodat alle slechte foto’s eruit zijn en de boel op een DVD past.
    Mijn vader heeft dat gedaan op zijn windows-bak en hij heeft mij gevraagd om de namen bij te werken, omdat er nu allemaal gaten invielen
    hij heeft dus de map foto’s gedeeld over het netwerk en ik heb over het netwerk automator de bestanden nieuwe namen laten geven. Op de een of andere manier is dat alleen vreselijk fout gegaan: de foto’s hebben wel leuke nummers, maar die nummers zijn niet in de volgorde waarin de foto’s zijn geschoten: de nummering slaat dus nergens meer op…:(
    ik heb geen idee waarom het zo fout is gegaan en ik heb al van alles geprobeerd, maar het lukt me maar niet om de foto’s nieuwe namen te geven aan de hand van de aanmaakdatum
    iPhoto zet de foto’s wel in de goede volgorde, maar de ‘filmstrip-weergave’ in windows doet dat niet…
    iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken? (niet met de hand nieuwe namen geven :P)

Bijdrager
    Thom

Op versiontracker.com zijn wel wat programmaatjes te downloaden die ook filenames aanpassen. Wellicht staat er hier eentje tussen die aan de hand van de aanmaakdatum de boel wijzigd.

Bijdrager
    Yaris

In Finder kun je de aanmaakdatum van een bestand als volgt aan de bestandsnaam toevoegen :

Goede raad : maak eerst een backup van je foto’s.

Bijdrager
    foobar

oke:D
    ik ben nu eerst even iets anders aan het proberen, maar als dat niet werkt ga ik die tip proberen:)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.