17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Josh_b

Ruzie met de fabrikant van mijn vorige laptop (Dell)

Hallo, ik dacht met de komst van mijn macbook af te zijn van het gezeik van Dell. Maar helaas.
    Het gaat om het volgende:
    Mijn Dell Inspiron 6400 (die ik reeds uit ellende verkocht heb) heeft niks anders als problemen gehad. Wel geteld op de Dell site betreft het 8 reparaties of vervangingen en dat in iets meer dan een jaar. Het beeldscherm is 2 maal kapot geweest, de HD, de videokaart. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus ik neem aan dat jullie het mij eens zijn dat dit geen deugdelijk product te noemen is. Alleen de laatste reparatie wilde ze niet in de garantie doen, uiteindelijk heb ik maar besloten dit tegen betaling van €80 te doen. Maar nu een half jaar later kreeg ik de rekening. En nadat ik dit nog eens rustig had doorgekeken en op de website van consuwijzer de Europese regels te hebben door gelezen (dom dat ik dat niet eerder had gedaan) kom ik tot de conclusie dat dit eigenlijk gewoon gratis had moeten gebeuren. Na een enige communicatie met Dell (met hun onbeschofte gedoe) kom ik niet erg ver. Heeft iemand tips hoe ik Dell deze rekening ongedaan kan laten maken ?
    Alvast erg bedankt.

Bijdrager
    Ikea

Ik heb ook zo’n twee jaar geleden problemen gehad met Dell. Ik zal je alle details besparen maar na vele mails in Nederland waar ik ook onbeschoft ben behandeld, heb ik mij tot het hoofdkantoor in de US gewend. Die namen niet eens de moeite na 3 reminders, om te reageren. Inmiddels was ik een half jaar en vele frustraties verder. Ik heb toen besloten om ermee te stoppen. Dell heb je er niet mee, wel jezelf. Dit vreet energie die je aan leukere dingen kunt besteden. Denk er dus even over na of je het die 80 E waard vindt.
    Zo ja, schriftelijk en aangetekend je 80 E terugvorderen en geef hun daar 4 weken vanaf dagtekening de tijd voor. Wel onderbouwen met de feiten waarom je hier recht op hebt. Mocht je daar niets van horen (zou mij niets verbazen), dan je rechtsbijstandverzekering inschakelen (als je die hebt).

Overigens daarna op Mac overgestapt en hier krijg je juist energie van! Succes.

Bijdrager
    trabant

Het probleem is dat je hoogstwaarschijnlijk ergens accoord bent gegaan met die 80 euro.
    Je kunt ze hooguit even terugpesten met hun protocollen en melden dat rekeningen die later dan 90 dagen na de dienstverlening binnenkomen niet ontvankelijk zijn in jouw administratiesysteem en er derhalve niet aan kan worden voldaan.

(die 90 dagen zijn geïnspireerd op het feit dat ik ooit AppleCare wilde registreren op een EoL iMac. Helaas was de computer later dan 90 dagen na productie gekocht, en dat was natuurlijk heel fout van mij…. )

Maar google eens op “Dell-arrest”.

En laat het een les voor je zijn. Alle grote bedrijven* werken zo. Ja, allemaal. Ze vinden je niet aardig, ze willen geld aan je verdienen en anders willen ze eigenlijk van je af. Punt.

*Alle electronica- & computermerken, Unilever, Nestlé, Proctor&Gamble, KPN, Shell, verzekeraars, pensioen- en ziekenfondsen, de KNVB en ook de belastingdienst
    . :barbu:

Bijdrager
    Josh_b

Ja ik heb het ooit ondertekend. Maarja ik heb nog niet betaald hoor;)
    Ik ben dit ook niet van plan te doen. Bah wat een rot bedrijf. Maar bijvoorbeeld Apple gaf gewoon nog een nieuwe batterij ook al is deze macbook bijna 3 jaar oud. Daar kennen ze het woord coulance en deugdelijkheid wel. Maar bij Dell krijg ik een of andere rus of pool aan de lijn die nog dommer is dan d’r naam al doet vermoeden. Ik heb ze zojuist even vriendelijk een aantal linkjes van consuwijzer doorgestuurd, hopelijk kan ze nederlands lezen anders vertaal ik het wel in het russisch voor d’r
    En dit is de eerste en laatste keer dat ik die dell rotzooi in huis heb gehaald.

Bijdrager
    Ikea

Dan zou ik alsnog even schriftelijk een kennisgeving sturen dat je op bepaalde gronden de rekening niet voldoet en hiermee de zaak voor jou is afgedaan.
    Als ze professioneel zijn, sturen ze netjes een ontvangstbevestiging en excuses dat het zo is gelopen. Maar, jij hebt in ieder geval een bewijs als het ooit nog gaat opspelen.

Bijdrager
    ipodtouch

Zet een rechtsbijstand juriste hierop :wink:
    Ik heb daarvoor een verzekering, weet niet of jij die ook hebt.

Ik heb een hele geschiedenis met Sony Vaio, sommige weten het, en ik heb het via mijn rechtsbijstand jurist(e) opgelost.

Bijdrager
    Josh_b

Nee ik heb het niet, misschien iemand in m’n familie. Ik zal eens rondvragen.
    Bedankt voor de tip:)

Bijdrager
    broodplank
    ”Josh_b”

Ja ik heb het ooit ondertekend. Maarja ik heb nog niet betaald hoor;)
    Ik ben dit ook niet van plan te doen. Bah wat een rot bedrijf. Maar bijvoorbeeld Apple gaf gewoon nog een nieuwe batterij ook al is deze macbook bijna 3 jaar oud. Daar kennen ze het woord coulance en deugdelijkheid wel. Maar bij Dell krijg ik een of andere rus of pool aan de lijn die nog dommer is dan d’r naam al doet vermoeden. Ik heb ze zojuist even vriendelijk een aantal linkjes van consuwijzer doorgestuurd, hopelijk kan ze nederlands lezen anders vertaal ik het wel in het russisch voor d’r
    En dit is de eerste en laatste keer dat ik die dell rotzooi in huis heb gehaald.

Dan zou ik niet verder vechten wat je was al akkoord gegaan ;). Dus betalen zal je toch doen.

Bijdrager
    trabant
    ”Josh_b”

Nee ik heb het niet, misschien iemand in m’n familie. Ik zal eens rondvragen.

Een rechtsbijstandsverzekering moet je zelf hebben en ook voordat het akkefietje zich aandient.

Bijdrager
    Josh_b

Oh nouja dan probeer ik het op eigen houtje. En ook al moet ik het betalen, ga ik het ze wel zo moeilijk mogelijk maken. Laat ze er maar voor werken vuile flikkers

Bijdrager
    trabant

Die ‘flikkers’ huren gewoon een deurwaarder in en zijn uren komen doodleuk bovenop die €80,-.

(Bij dat rijtje grote bedrijven ben ik de Informatiseringsbank vergeten. Die stuurden ook deurwaarders. Altijd leerzaam om eens mee te maken.)

Bijdrager
    Josh_b

Ze hebben op mijn aandringen de betalingstermijn uitgesteld voor onbepaalde tijd. Dus voorlopig geen aanmaningen en deurwaarders te verwachten hier.:P

Bijdrager
    broodplank
    ”Josh_b”

Ze hebben op mijn aandringen de betalingstermijn uitgesteld voor onbepaalde tijd. Dus voorlopig geen aanmaningen en deurwaarders te verwachten hier.:P

Dell kennende krijg je binnenkort een mail en/of brief wanneer je moet betalen.

Bijdrager
    Josh_b

Beste heer Joost,

Van onze Technische afdeling hebben wij de getekende reparatie offerte opgestuurd gekregen waaruit blijkt dat u accoord bent gegaan hiermee. Mede hierdoor is factuur 5401681809 opgemaakt en zou dan ook betaald moeten worden. Gaarne vernemen wij dan u wanneer deze betaalbaar wordt gesteld.
    Hopende u voldoende op de hoogte te hebben gesteld.

Met vriendelijke groet/ Regards,
    Saskia Dopo

Spelling is ook al niet haar beste vak. Accoord schrijf je als Akkoord. Alleen hier kan ik me al aan irriteren. Mens ga eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren. Of ga terug naar Rusland. En deze zin snap ik ook al niet: “Gaarne vernemen wij dan u wanneer deze betaalbaar wordt gesteld” waarschijnlijk met google translate vanuit het Russisch naar het Nederlands vertaald.
    Ze reageert niet eens op mijn argumenten over de Europese regels. Ik heb vriendelijk gevraagd of ik verder geholpen kan worden door een hogere persoon. Dus maandag zal ze wel weer wat mailen. Hopelijk nu met spellingscontrole.

Bijdrager
    trabant
    ”Josh_b”

Mens, ga eerst een fatsoenlijk Nederlands leren.

Sic!
    Misschien krijgen jullie korting als jullie samen inschrijven.

Bijdrager
    Josh_b

Dat is gewoon omdat hij de s ff niet pakte. Maar Accoord schrijven ipv Akkoord is gewoon omdat je van dommigheid niet weet dat het zo moet. En Sic is ook geen Nederlands woord! Maar laten we verder on-topic gaan. Hopelijk krijg ik maandag de een hoge piet van Dell aan de telefoon. Ik ben het echt zo zat met die mensen. En als ze uiteindelijk niks doen scheld ik ze helemaal verrot aan de telefoon. Kom nou, hoeveel ellende ik wel niet heb gehad met dat rot ding.

Bijdrager
    trabant

Dan lees je je post eerst nog eens na voordat je op die [plaats bericht]-knop klikt. Ik ga met accoord ook akkoord. Want ik ben een ouwelul die de spelling van 1954 nog heeft geleerd. In de goede oude tijd voordat de Taalunie de spelling met tussen-Nnen en moslimsluipschutters in het groene boekje ging verkloeten. Toen je koe nog met een lange oe schreef.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.