4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Syndic

Russische tekst in HTML

Als je op deze site kijkt zie je dat de russische tekst gewoon in HTML staat. Ik ben nu ook bezig met een site voor een internationale klant die dus een kleine samenvatting van z’n bedrijf in het russisch wil hebben. Nou kan je in Dreamweaver MX fontsets aanmaken voor de verschillende taal coderingen (Western Latin, cyrillic, Unicode e.d.). Ik heb daar een beetje mee gepield maar ik kom er niet uit. Heeft iemand enig idee hoe je russische text in HTML (!) kan maken?

Wil het nu helemaal niet lukken kan ik altijd nog naar Flash grijpen, maar ik wil het eerst in HTML proberen voor elkaar te krijgen :wink:

Bijdrager
    klaasb

Op een andere pagina van die site, zag ik dit in de broncode staan.

[code:1:78688c99e9]
    <META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=windows-1251">
    [/code:1:78688c99e9]

Misschien helpt het.

Bijdrager
    Tomaat

Dan moet de client toch ook over die taal “libraries” beschikken? Niet alle browsers (lees: Internet Explorer) hebben deze standaard aan boord…

Bijdrager
    Ludo

Ik dacht dat de meeste computers uitgerust zijn met een standaard cyrilische fontset in Helvetica (Arial) en Times. Als je je tot deze beperkt zou het wel moeten werken. je kunt dit ook zien aan de russische sites > allemaal hetzelfde lettertype (Helvetica)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.