30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)
  • Q:
    Bijdrager
    McPim

Rukforum

En toen dacht ik: ja inderdaad, wat een rukforum is dit eigenlijk 🙄. Regelmatig onbereikbaar, tig dubbele posts en allerlei ander ongemak, ik ben er wel klaar mee! Er verandert helemaal niets, al heel lang niet. Door een paar volhardende die-hards (thanks @Night!) valt er af en toe nog iets zinnigs te lezen, door een paar volhardende gekken wordt er nog wel eens een probleem opgelost.  Ik hou het voor gezien hier, er zijn plekken waar wél alles werkt.  👋🏻

(PS: een browser die minuten blijft hangen om een topic te posten, dat bedoel ik 🙄😴)

Bijdrager
    Shmoo

Lekker toch. Beetje rukken. 🤗

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, het is echt weer dramatisch beroerd.

Ik heb de hoop op verbetering ook al lang laten varen.

Bijdrager
    Betatester

@McPim, een behouden vaart

Moderator
    Night

Is een bekend probleem en ligt bij de host/provider/ We zijn al naar het kijken naar een andere provider, die wel gewoon een flinke database kan hosten.

Bijdrager
    McPim

Het is niet alleen dat, dat weet je zelf ook. De belofte van nieuwe forum-software is inmiddels ruim twee jaar oud. De recente ‘issues’ komen daar nog bij. Wie hier vaker komt weet hoe veel en vaak ik hier help, en dat doe ik met plezier. Maar als de tools ruk zijn houdt het een keer op ☺️.

Moderator
    Night

Helemaal mee eens. Ik heb het zelf ook al diverse malen aangekaart, en zelfs Raymon probeert hemel en aarde te bewegen om de positieve updates er ‘doorheen te drukken’. Ook hij heeft echter met ‘hogerhand’ te maken. Ach, wat was die tijd mooi toen OMT nog met touwtjes en ducktape op een achterkamer-servertje draaide en alles zelf in de hand hadden. Nu zijn we gedegradeerd tot ‘een onderdeel van’. Dat kan soms handig zijn, maar hoe langer de lijnen hoe langer het duurt voordat verbeteringen doorgevoerd kunnen worden. Toch gloort er licht aan het einde van de tunnel. De beloofde verbeteringen zijn NIET van de baan, alleen erg traag qua vorderingen.

Voor wat betreft de bedroevende snelheid van OMT. Als het allemaal nu eens eindelijk een beetje meezit, gaat die op dezelfde server draaien als autovisie.nl. Kijk vooral even naar de snelheid van die site.

Bijdrager
    TheBigZ

OMT straks te vinden via https://tunnelvisie.nl ?

Moderator
    Night

Ik hoopte eigenlijk meer op http://www.lievervandaagnogdanmorgen.nl

Bijdrager
    McPim

Night op 28 februari 2020 om 18:56
    Toch gloort er licht aan het einde van de tunnel.

We zullen zien. Dan komen we elkaar daar weer tegen, aan het eind van die tunnel 👊🏻.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Glasvezel is net zo snel als de zwakste schakel…

En ja, soms kun je bij OMT eerst het spreekwoordelijke bakkie koffie zetten nadat je ergens op geklikt hebt.

Moderator
    Night

hendrik ijzerbroot op 28 februari 2020 om 20:05

En ja, soms kun je bij OMT eerst het spreekwoordelijke bakkie koffie zetten nadat je ergens op geklikt hebt.

Het vreemde is dat dit zich bij vlagen voordoet. Het is niet constant.

@McPim: 🤜 🤛

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door Night.
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heb ik ook gemerkt. Maar niet zo lang geleden ging de Wikipedia (de NL en Engelse) ook ineens erg traag en dan heb ik het echt over een ‘time out’.

Bij een grote site als de Wikipedia zou dit nog door extreme drukte kunnen komen maar bij een site als OMT is het een ander verhaal.

Moderator
    Pete.Z

Bij normaal gebruik heb ik weinig problemen, maar als je een post wil verplaatsen of anderszins wilt modereren, kan je de koffiebonen bijna gaan plukken.

Bijdrager
    computer space

Geniet er van op Facebook. Die eten alles op. Ook dit forum.

Bijdrager
    RW076

Had je hier 13 jaar gelden moeten komen, ohnnee toen was het wel wat…

Bijdrager
    GoeieDag

Idd, toen was het een heel stuk beter.  En nog beter: toen het het begon als MacOSX.nl, ruim 17 jaar geleden. Nu is het prut.

Bijdrager
    Shmoo

Toen was alles beter. Toen waren er ook nog meisjes in ons geïnteresseerd. Toen waren wij nog interessant, flexibel en dynamisch zoals bedrijven het zouden omschrijven. OMT kwam dus op plaats twee. Nu geen meisjes meer geïnteresseerd in ons zijn en OMT bij ons op plaats één staat dan ga je inderdaad heel snel lastig en moeilijk doen over dit soort dingen.

Ik kan Koen wel respecteren. Op een dag jeukte zijn anus van alle onzin hier. BAM op de delete-knop rammen en weg. Geen drama. Geen knuffeltherapie. Geen verwijten naar zijn moeder die hem mogelijk verwaarloosd had, nee gewoon weg en klaar. Zo hoort het.

En @Night vind ik eigenlijk ook wel heel erg stoer. Als ik een bedrijf zou hebben dan zou hij mijn eerste werknemer worden. Volgens mij kun je hem zeven jaar laten werken en nooit een dag uitbetalen. Elke maand gewoon zeggen, ja hogerop gaat over de bankrekening. En aan het einde van de tunnel staat iemand met je geld. Ik word daar soms een beetje bang van, hoe positief hij is in de vorm van goedgelovigheid. Volgens mij is hij nog nooit belazerd in zijn leven. 🙂

Moderator
    Night

Hahahaha, Leuk geprobeerd, maar ik denk dat je de plank heel erg mis slaat. OMT is hobby en blijft hobby. Maar zelfs bij een hobby mag je best de betaalde crew achter zijn vodden aanzitten (iets dat achter de schermen meer dan eens hardhandig gebeurt, kuch). Dat ik het positieve probeert te belichten is niets anders dan sluikreclame 😛

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het ergste is nog dat we het hier niet over de begin periode van internet (en dus site opbouw) hebben, anders kon je dat nog als excuus gebruiken.

Moderator
    Night

Oh, excuses zijn er genoeg. We hebben er alleen helemaal geen bal aan 🙁

Bijdrager
    SvS

Eens! Ben ook een bezoeker van zo ongeveer eerste uur. Dat Apple fan clubgevoel binnen forum is er allang niet meer.

Maar dat is niet t probleem van McPim, ik herken het ook. Het duurt ook wat te lang. Bedankt Night, voor je eerlijke updates.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@McPim,

Ik zal je missen, je bijdragen waren vaak erg nuttig..

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

McPim ik zal je ook missen. Je was vriendelijk en behulpzaam.

Bijdrager
    pruus

Het wordt vandaag ook nog rukweer. Dat kan niet goed gaan.

Bijdrager
    GoeieDag

Oppassen rukkers van OMT, want met die rukwinden vandaag, ben je zo van de pot gerukt!

Bijdrager
    fred44nl

IN de pot vallen, lijkt me nog veel erger:)

Bijdrager
    KarelWillem

17 seconden voor ik dit topic überhaupt heb bereikt.

Bericht plaatsen > Foutmelding: 1:45

Terugkeren naar het topic: 60 seconden

Allemachtig….

• Deze reactie is gewijzigd 4 weken geleden door KarelWillem.
    Bijdrager
    KarelWillem

Het was nu echt helemaal van het padje af.

Heb al drie sites bezocht voor dit topic open stond.

Moderator
    Night

Glasvezel zeker? Hier duurt het gemiddeld tussen de  1,5 en 2 minuten, als ik al geen clouflare melding krijg. Maar wees gerust. We zijn er van op de hoogte en as we speak zijn de systeembeheerders ermee bezig.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.