8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucasgent

RUIS

Ik heb met Garageband een nummer gemaakt en dit vervolgens op iTunes gezet. Geen probleem.
    Dan heb ik dit nummer gebrand op een CD.
    Wanneer ik deze CD nu draai op een grote installatie krijg ik ontzettend veel ruis !
    Hoe zou dit komen en wat kan ik daaraan doen?
    Dank!

Bijdrager
    japser909

Geen mic open of andere kanalen die ruis kunnen geven, als in bronnen, tijdens opname… ?

Bijdrager
    Lucasgent

Op mijn Mac klinkt de opname perfect. Het is enkel op CD dat er zoveel ruis klinkt…

Bijdrager
    japser909

Heb je de nummers geript naar welke frequentie ? anders zou er bij lagere kwaliteit iets moeten gebeuren…

jij al is gegoogled ? noise+garageding+cd ofzo ?

:|

Bijdrager
    iAgree

Of brand het nummer eens met toast ipv met itunes.

Bijdrager
    Str86pkoek

Speel de CD is af op je Mac, als het op je mac dan weer normaal klinkt zou het aan je stero installatie kunnen liggen;)

Bijdrager
    Lucasgent

Ik heb de CD op mijn Mac en op mijn stereo thuis gedraaid en ook daarop hoor ik een beetje (niet veel) ruis. De zware en uitstekende installatie waarop ik enkele dagen geleden de CD draaide gaf heel veel ruis…

Moderator
    unSOUND
    ”Lucasgent”

Ik heb met Garageband een nummer gemaakt en dit vervolgens op iTunes gezet. Geen probleem. Dan heb ik dit nummer gebrand op een CD. Wanneer ik deze CD nu draai op een grote installatie krijg ik ontzettend veel ruis ! Hoe zou dit komen en wat kan ik daaraan doen?

Dat hangt er van af met welke kwaliteit het nummer in iTunes is gezet…

Hier is laatst ook een topic over geweest:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=97328

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.