7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    r bentwood

Ruis en kraak verwijderen.

Ik heb onlangs een imac 20” aangeschaft. Voorheen werkte ik met een g4 466mhz, waarop ik om ruis en kraak van audiofiles te verwijderen CD spindoctor van Roxio Toast titanium (6.0) gebruikte. Nu lukt het me niet meer om bestanden af te spelen met dat programma. Herkent iemand dat? Filters toepassen lukt wel, maar de preview mis ik dus nu. Oplossing?
    Of is er een ander programma dat ruis en kraak goed kan verwijderen? Ik gebruik Soundstudio om te faden en te equalizen, maar antiruis en kraak zit daar niet in helaas. Ik bewerk zowel zelf ingesproken luisterboeken als oude lp-opnamen.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Probeer eens een Quictime update? Misschien mis je een codec voor je preview de juiste versie Quicktime of codec..

Moderator
    unSOUND

Heb je die software gewoon gekopieerd van je oude machine ? Want dan heb je dus te maken met PPC software op een Intel machine, en dat kan al de oorzaak zijn. Kijk dus eerst goed of je niet toevallig PPC software en/of plugins op je machine hebt staan.

Mocht je andere software willen gebruiken, zijn Amadeus Pro en SoundSoap eventuele opties.

Bijdrager
    Marblewood

Als ik heb nodig heb gebruik ik hier Audacity voor, gratis en het werkt best goed. Volgens mij kan je hier ook in faden en equalizen. http://audacity.sourceforge.net/

Bijdrager
    r bentwood

@dr Maddox: ik heb quicktime 7.6.
    @unSOUND: jawel, ik heb eea overgezet vanaf de g4. Er staat dus wel eea aan oude software op, maar alles werkt tot nu toe.Wel gek dat bewerken wel lukt, afspelen niet. Ik heb zojuist soundsoap en audacity trials gedownload. Amadeus heb ik onlangs bekeken, maar heb geen ruis of scratchesfilters ontdekt.

Bijdrager
    TRML

Of Toast updaten naar versie 10 daar zit ook weer CD Spindoctor bij versie 6 en die werkt wel gewoon goed (bij mij)

Bijdrager
    r bentwood

Audacity is niet meer het programma zoals ik het kende. Heel uitgebreid nu, ik denk dat ik hier wel goed mee uit de voeten kan. En nog gratis ook!
    Bedankt voor de tips.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.