16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    bbqwerty

Ruimte tussen onderkant MacBook en binnenkant: HELP!

Beste mensen,

Elke keer als ik mij Macbook optil, druk ik dus met mijn vingers op de onderkant.
    Als ik het dan weer loslaat, voelt het alsof de aluminium onderkant loskomt van de binnenkant zegmaar.
    Nu is mijn vraag of dit zo hoort, of dat er misschien iets tussenuit is geraakt en hebben jullie dit ook??.. je voelt het echt indeuken en weer terugwippen zeg maar.

Ik heb nu een andere MacBook in mijn hand (zelfde jaar, zelfde model) en deze heeft het er velen malen minder/geen last van.
    Nu begin ik een beetje bang te worden dat ik mijn electronica aan de binnenkant beschadig.

Vorige maand heb ik RAM geheugen zelf vervangen, naar mijn idee in alle zorgvuldigheid.
    Groetjes bbqwerty

Achtergrondinfo macbook:
    Macbook pro 13’’ mid 2012
    OSX 10.9
    2,5 GHz intel core i5
    8gb werkgeheugen

Een foto zal ik zometeen toevoegen ter verduidelijking. (foto wilt niet uploaden)

Bijdrager
    MartyMacy

Beste bbqwerty

Dit is een normaal effect doordat er wat natuurlijke onzuiverheden zijn in het productie proces van de aluminium onderkant en de behuizing waar deze opgeschroefd zit. Het is dus niks waar je je zorgen over moet maken, je zou eventueel als je je hier comfortabel bij voelt even de onderkant eraf schroeven en opnieuw bevestigen miss dat alles dan net even beter past.

MVG

Maarten

Bijdrager
    bbqwerty

Bedankt voor je reactie Maarten.
    Maar het is dus niet zo dat mijn interne dingen beschadigd worden…?

Bbqwerty

Bijdrager
    fenkikon

Het kan ook zijn dat de onderkant niet goed is vastgeklikt toen je het RAM ging bijplaatsen. Uit jouw verhaal maak ik op dat er speling is. Maak je Mac dus weer zorgvuldig open of laat dat doen en plaats het deksel weer terug. Uit mijn hoofd moet je eerst aan de onderkant het deksel erin klikken en daarna de bovenkant, waar een uitsparing is bij het beeldscherm. Verder is het zinvol de drie lange schroefjes eerst terug te plaatsen en daarna pas de rest. Let op, plaats de schroefjes pas als je er zeker van bent dat de deksel nu goed zit.
    Succes!

Bijdrager
    bbqwerty

Ik ga zometeen de onderkant er weer even afhalen en de onderkant er inklikken zoals jij dat zegt @fenkikon.
    Het is niet zo dat de hele onderkant heen en weer kan schuiven, ik kan de bodem gewoon erg makkelijk, erg ver indrukken. Het voelt echt onplezierig…
    De vorige keer heb ik eerst alle schroefjes een beetje gedaan, en toen willekeurig alles verder aangedraaid.

Ik laat het weten als dit werkt!

Mocht dit niet werken, heeft een bezoek aan de applestore misschien nut? (desnoods tegen betaling een oplossing) of zullen die de kwestie ook afwimpelen onder ”elke mac is net een beetje anders”

bbqwerty

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Op de aluminium bodem zit een clipje/pinnetje/watDanOok. Aan de binnenkant van je Mac zit een dingetje waar die in moet klikken. Zorg dat die goed zit. Ik had het ook, nu nog een heeel klein beetje, maar daar ga ik geen probleem van maken, het is al maanden goed gegaan nu.

Bijdrager
    bbqwerty

@Dr. User Waar bevind dit slipje, pinnetje, watdan ook zich ongeveer? Het lijkt erop dat dit dus het probleem is als ik het zo hoor (en dus ook de oplossing)

Bijdrager
    fenkikon

Heb er maar even twee rode pijlen bij geplaatst. Je begint dus eerst met de onderkant, zet de cover/plaat er schuin dus diagonaal in. Aan de onderkant tref je een opstaande rand waar die precies invalt. Daarna laat je de cover rustig naar beneden zakken en zorg je ervoor dat die aan de bovenkant ook vast klikt. Daarna loop je de randen even na met je vingers en controleer of de plaat er weer strak op ligt. Zo ja schroeven erin, eerst de drie lange en daarna de kleinere, zo nee, probeer het opnieuw.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik bedoel eigenlijk iets anders.

Ik ga m’n laptop hier niet voor openmaken, daarom maar een plaatje gezocht.
    Kan er niet meteen 1 vinden, maar hier is die:

Aan de bodemplaat zit een iets wat hierin gaat.
    Tenminste, dat was bij mij zo.

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Oh jij hebt natuurlijk een andere MBP.

Zit er bij jou misschien iets vergelijkbaars?

Bijdrager
    bbqwerty

Ik ga vanmiddag eens kijken, bedankt heren!
    Ik ben erg benieuwd of dit clipje inderdaad de bodem in het midden vasthoudt, we gaan het zien!

In ieder geval al heel erg bedankt voor het meedenken!!!:nerd: (en voor de mooie pijlen)

Bijdrager
    bbqwerty
    Dr. op 03 december 2013

Oh jij hebt natuurlijk een andere MBP.

Zit er bij jou misschien iets vergelijkbaars?

Welke Macbook heb jij het dan over?

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Ik heb de Late 2011 15″. Maar ik zou toch verwachten dat hij in het midden ook op een manier wordt vastgehouden, anders is het logisch dat hij niet helemaal strak zit.

Success!

Bijdrager
    bbqwerty

Zojuist heb ik even mijn onderkant eraf gehaald.
    Lang gezocht naar haakjes en dergelijke, maar op mijn macbook zijn geen haakjes te vinden. Op mijn onderkant dus ook geen oogjes o.i.d waar deze weer aan vast kunnen.

Wel heb ik een staafje gevonden, waar mijn onderkant op drukt denk ik zoals je hier kunt zien.

Op de onderkant is vervolgens niets te zien qua bevestigingspunt ofzo.

Echter kon ik de onderkant nog steeds indrukken, toen heb ik een stukje papier genomen en dit om het flapje van de accu heen gedaan (dat lipje om de accu uit de machine te halen).
    Hierdoor komt er net wat meer spanning op de onderkant en is het indeuken vele malen minder.

Nu is mijn vraag, kan dit kwaad denken jullie:angel: ? (qua warmtegeleiding of losraken o.i.d)

bbqwerty

Bijdrager
    verwijderd-profiel

Het is niet heel dik dus ik denk dat het geen kwaad kan. (Maar ik ben geen expert natuurlijk)

Gebruik je trouwens de goeie schroevendraaier? PH00 / #00? Anders krijg je hem misschien niet goed vast?

Bijdrager
    bbqwerty

Ja het is de juiste schroevendraaier;)
    Morgen gaat een vriend van me zijn onderkant er af (zelfde model, zelfde jaar), kan ik mooi even meespieken hoe het bij hem in elkaar steekt

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.