4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    junoburger

Ruimte op SSD komt niet overeen met wat Finder en TimeMachine ziet.

Ik heb net een nieuwe SSD (Samsung 840 Pro 512GB) in mijn Macbook Pro (mid 2009) gezet. In de Finde zie ik dat er van de 500Gb nog zo’n 400 Gb beschikbaar is (wat volgens mij klopt) maar als ik een TimeMachine back-up maak van die disk is de file die gebackupt wordt zo’n 300Gb. In Whatsize ziet het programma ook dat er van de 500gb nog maar 200 gb over is en dus 300 gebruikt. Waar kan dit aan liggen?

Bijdrager
    ruudvroon

Misschien dat het aan de lokale timemachine backups kan liggen. Zie ook: http://blog.alutam.com/2012/04/01/optimizing-macos-x-lion-for-ssd/#time-machine

Bijdrager
    johnkeates

Maak je er nou maar gewoon niet druk over, het systeem en de engineers die het systeem in elkaar gezet hebben weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Behalve de bestanden in je thuismap hoef je je dus nergens om te bekommeren.

Bijdrager
    Beech

Als ik via Info opvraag hoeveel er op mijn TM HD staat is dat 10x meer dan er maximaal op kan. Blijkbaar telt de Inforekenaar alle backups bij elkaar op, terwijl in werkelijkheid er maar kleine stukjes programma er voor zorgen dat je desgewenst een volledige backup kunt terugzetten. Gewoon niet naar kijken, of verdiep je eens in het Apple-systeem (Unix).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.