11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JoeyNL

Ruimte op de hardeschijf

He Allemaal,

Ik heb een Macbook Pro met een 120 GB harddisk erin. Nu is die zo goed als vol. Weet iemand een programma waarmee je kan zien waar dit allemaal aan gespendeerd wordt? Ik heb namelijk zelf (via Info) de mappen foto’s, doc’s, apps, etc. nagelopen en kom niet verder dan 50GB. Zoiets geeft hij ook weer als ik op Info van mijn usermap klik. Mac OS X neemt toch niet zoveel ruimte in?

Thnx

Bijdrager
    Nietzman

DiskinventoryX

Bijdrager
    MacAanZee

Ideaal programma daarvoor is het bekende Omnidisksweeper. Gratis te downloaden. Werkt uitstekend, je kunt heel goed zien waar je geheugen allemaal door gebruikt wordt en zo vanuit het scherm dingen weggooien

Bijdrager
    Hansi2124

Als je de info opvraagt van je hd dan zie je toch gelijk hoeveel er nog over is? Simpel…….

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    joasdekker

Whatsize vind ik erg makkelijk werken.

Moderator
    unSOUND

Maar dat is tegenwoordig niet gratis meer…

Moderator
    unSOUND
    ”Hansi2124″

Als je de info opvraagt van je hd dan zie je toch gelijk hoeveel er nog over is? Simpel…….

Misschien is het handig om eerst de vraag te lezen voor je gaat schrijven ?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb het wel goed gelezen en trek uit de vraag die de TS stelt de conclusie dat hij niet weet óf zijn systeem veel ruimte in beslag nemen. Als hij dus weet dat zijn home folder 50GB is, dan kan hij makkelijk het verschil berekenen door de info van de hd op te vragen en van dat getal 50 af te trekken. In mijn geval gaat dat om Gebruikt 80GB op schijf – home folder 13GB – 12GB Programma’s etc…..
    Maar goed, er zijn dus ook utilities die dat goed kunnen splitsen, da’s waar….

Moderator
    unSOUND

Jouw post kwam eerder over alsof je enkel een manier gaf om te laten zien hoeveel GB er nog over is op de harde schijf… vandaar mijn reactie.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, misschien had ik het beter kunnen formuleren. :|

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.