17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

RTL Gemist i.c.m. Macbook Pro

Beste mensen,

Ik heb afgelopen week een Macbook Pro aangeschaft (2.4 GHz / i5 / 10.6.4). Nadat ik alle updates en downloads heb uitgevoerd, e-mail instellingen etc. werkt alles prima. Ook uitzending gemist.

Echter heb ik problemen met RTL gemist. Ik heb Flip4Mac WMV erop gezet. Bij de systeem check van RTL krijg ik de melding “Een deel van de video’s op onze site kan alleen bekeken worden met Windows Media Player. Deze is helaas niet beschikbaar voor het door jou gebruikte systeem”.

Het gaat om de uitzendingen van Voetbal International, die ik doorgaans op mijn MacPro (DeskTop) gewoon kan bekijken. Wel is het zo dat de commercial voor de uitzending begint gewoon word afgespeeld. Ook heb ik andere programma’s geprobeerd maar niets werkte.

Ontbreekt er nog iets in mijn systeem of ligt het ergens anders aan? Wie heeft de gouden tip?

Dank,

Remco

Bijdrager
    StudioSenay

Bijdrager
    oost

euhhh???

Bijdrager
    Thijs van Tol

Microsoft Silverlight downloaden.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik krijg de uitzending wel te zien, maar tussen reclame en VI zit een loze periode van ongeveer 20 seconden. Heb je die ook afgewacht?
    Heb je ook Silverlight (plugin) mee laten installeren met Flip4Mac?

Bijdrager
    1984

[s]Flip4Mac dan krijg je Silverlight erbij[/s], heb je een url waar die melding komt.

Edit Gevonden.

Bijdrager
    Hansi2124

Lijkt mij toch niet wat de TS bedoelt……

Bijdrager
    1984

Daarna krijg je de volgende melding Deze video kan alleen worden afgespeeld in Windows Media Player. Deze is helaas niet beschikbaar voor dit systeem.

daarna heb ik de Silverlight. plugin eruit gehaald , dat wil soms wel eens helpen echter dan krijg ik deze melding.

Dus dat zal niet lukken.

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, maar daar heeft de TS het niet over. Hij heeft het over een uitzending van VI….. Gewoon te bekijken hier.

Bijdrager
    1984
    oost op 12 september 2010

Het gaat om de uitzendingen van Voetbal International,

Bedoel je deze…….? http://www.rtl.nl/components/sport/rtlvoetbal/miMedia/228714/228723.s4m.36074611.Voetbal_International_s5_a9.xml die had ik nog niet bekeken , echter opent wel bij mij, wel vol reclames , die je moet aanklikken om verder te moeten kijken

Bijdrager
    Pieterr

De VI uitzending doet het bij mij ook gewoon, in Firefox, met Silverlight geinstalleerd.

Bijdrager
    oost

Ondertussen is het opgelost. Er zit inderdaad een loze pauze van zo’n halve minuut. Maar omdat het lijkt of er niets gebeurt heb ik steeds eerder afgebroken.

Even om het compleet te maken; silverlight had in met Flip4Mac mee laten nemen; dus die had ik in mijn map met internet-plugin’s staan. Deze heb je naar mijn idee wel nodig….

Dank voor het meedenken,

Remco

Bijdrager
    Hansi2124

Graag gedaan.

Bijdrager
    1984
    oost op 12 september 2010

Even om het compleet te maken; silverlight had in met Flip4Mac mee laten nemen; dus die had ik in mijn map met internet-plugin\’s staan. Deze heb je naar mijn idee wel nodig….

Ja die kun je gewoon laten staan , echter als je hem uit de map internet-plugin’s sleept kun je de uitzending bewaren als QT film (in veel gevallen)

Bijdrager
    Rub3n

Ik open RTLGemist tegenwoordig gewoon in Safari (middels ontwikkel -> gebruikersagenta -> ipad). Krijg je netjes een mp4 in perfecte kwaliteit!

Dat RTLGemist is drama tegenwoordig met al die reclames!

Bijdrager
    1984

Dat RTLGemist is drama tegenwoordig met al die reclames!

Niet alleen dat “Gemist” maar alle commerciële zenders op tv is een drama ,was het vroeger een irritant reclame blok nu duikt Gerard Joling of een andere zot plotseling gedeeltelijk in beeld (film of serie) Grrrrrrrrr.:angry:

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.