18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Jurriaan

RTL gemist en CSI

Iemand die het gelukt is om CSI via RTL gemist af te spelen?

Bijdrager
    jermain

Nope.

Deze video kan alleen worden afgespeeld in Windows Media Player. Deze is helaas niet beschikbaar voor dit systeem.

Bijdrager
    Jurriaan

Dank voor je snelle reactie. Zo ver was ik ook, flip4mac of silverlight helpt dus niet?

Bijdrager
    Daysleeper

Nee.

Bijdrager
    Jurriaan

ook dak voor de snelle reactie.
    Echt weer Microsoft. Die schaft windows media player af en geeft aan flip4mac is een waardig alternatief:evil:

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Moet je niet silverlight hebben voor de rtl programma’s gemist.

Bijdrager
    Daysleeper

Nee.

Bijdrager
    IT-Pro

De reden waarom dergelijke series in Windows Media aangeboden worden in plaats van in Silverlight is simpel: DRM. RTL heeft de rechten niet om deze gratis aan te bieden en vraagt daarom een bepaald bedrag hiervoor.

Bijdrager
    jobz
    ”Jurriaan”

ook dak voor de snelle reactie.
    Echt weer Microsoft. Die schaft windows media player af en geeft aan flip4mac is een waardig alternatief:evil:

Vreemde reactie, want wat Apple doet is alles tegen markt(?)prijzen verkopen via iTun€$. Dus de pot verwijt de ketel…

Moderator
    Poezenbeest
    ”IT-Pro”

De reden waarom dergelijke series in Windows Media aangeboden worden in plaats van in Silverlight is simpel: DRM. RTL heeft de rechten niet om deze gratis aan te bieden en vraagt daarom een bepaald bedrag hiervoor.

RTL biedt ze toch echt gratis aan…. Het is overigens wel de reden waarom de publieke omroep bepaalde dingen niet uit uitzendinggemist zet…

Bijdrager
    IT-Pro
    ”Zerk”
    ”IT-Pro”

RTL biedt ze toch echt gratis aan…. Het is overigens wel de reden waarom de publieke omroep bepaalde dingen niet uit uitzendinggemist zet…

RTL biedt het niet gratis aan, je moet ervoor betalen. Ik heb het net even met een Windows-machine geprobeerd en je krijgt als WMP rechten voor mediagebruik gaat ophalen een venstertje te zien waarin je middels je mobiele of vaste telefoon €1,30 dient te betalen. Je hebt dan 24 uur de tijd om de aflevering te kijken.

Zoals ik al zei is het dus puur een rechtenkwestie. Het zijn dure series die RTL koopt van de Amerikaanse tv-stations, maar het geeft ze alleen de rechten om deze uit te zenden op TV, niet via een dienst als RTL Gemist en al helemaal niet gratis. Om de kosten van die extra rechten voor het aanbieden via internet te dekken vraagt RTL dus een kleine vergoeding voor elke aflevering.

Bijdrager
    awesomemac

Overigens niet alleen CSI, maar sinds vorige week is Ik Hou Van Holland opeens ook niet meer te bekijken via Flip4Mac of Silverlight.

En dan denk ik echt “Silverlight=ook MS, kan DRM aan, dus, waarom dan niet?”.

Bijdrager
    csteelooper

@awesomemac: waar heb je gelezen dat Silverlight DRM aan kan? Voorzover ik weet is DRM in het algeheel niet beschikbaar buiten Windows. Niet voor Flip, niet voor Office:Mac en OOK NIET voor Silverlight. DRM zit ingebakken in de Windows Media Codec in Windows (Media Player) en MS heeft er tot nog toe geen werk van gemaakt om DRM vrij te geven voor andere platforms. Strangely enough kan Silverlight binnen Windiws wél DRM aan, maar niet op Mac… Wordt eens tijd dat dit verandert… Het is mijzelf nog nooit gelukt om DRM-protected content af te spelen op de Mac of op mijn Linux bak. Dus alleen al voor DRM moet je zowat per se Windows hebben…

Inactief
    Anoniem

Wat ik mij afvraag is waarom ze bij de publieke omroep geen gebruik maken van Silverlight? Ik vind de website van RTL Gemist erg goed werken, de kwaliteit is prima. De kwaliteit van de publieke omroepen via uitzendinggemist (m.b.v. Flip4Mac) vind ik erg tegenvallen (erg ‘pixellig’). Bovendien is de streaming minder snel dan bij RTL.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Misschien offtopic maar http://www.nederland4.nl zijn er themakanalen dmv silverlight te bekijken en die werkt beter dan uitzendinggemist.nl

Bijdrager
    Jurriaan

Bedankt allen voor de reacties. Ik heb geen Windows dus ook geen CSI begrijp ik nu.
    Dat er voor betaald moet worden vind ik geen probleem, dat wilde ik ook doen. Liever dat, dan kabel/ schotel e.d. Ik bepaal graag zelf wanneer ik wat kijk.

Het zou toch aardig zijn als Microsoft de DRM vrij geeft. Immers op een andere manier is CSI niet legaal te zien. Op een andere manier dan iTunes is wel muziek te verkrijgen.

(Ik wist niet dat het om de DRM ging dus de pot verwijten de ketel is in deze niet van toepassing)

Bijdrager
    awesomemac

Er is al een Silverlight 3 Developers Beta verkrijgbaar, ook voor de Mac. Misschien hier wel een keer DRM? Heb zelf nog niet naar versie 3 gekeken.

http://silverlight.net/getstarted/silverlight3/default.aspx

Bijdrager
    Jurriaan

Industry leading content protection. Silverlight DRM, Powered by PlayReady Content Protection enables protected in-browser experiences using AES encryption or Windows Media DRM.

Aldus what’s new. Dit maar eens proberen.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.