4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Outragemac

RTA software en speaker simulatie/calculatie voor de Mac?

Soms zijn er van die handige progjes die schijnbaar uitsluitend in “het andere kamp” te vinden zijn.
    Ik ben dus naarstig op zoek naar software voor de Mac om RTA-metingen (Real Time Analyzer) mee te verrichten.
    ter info: middels RTA-metingen kun je door gebruikmaking van bijv testtonen de akoestiek van een bepaalde ruimte meten en in kaart brengen, zoals frequentiegedrag, reflecties, staande golven enz.
    Met deze gegevens kun je o.a. probleemgebieden aanpakken, en bijv. de juiste plaatsingspositie van luidsprekers en de juiste instellingen van een subwoofer bepalen.

Ik ben niet op zoek naar hi-end studio-oplossingen met bijbehorende dedicated hardware, maar gewoon een handig progje om via een in de Mac geplugde microfoon de metingen te kunnen doen.

Verder zoek ik nog een progje om speaker calculaties/simulaties mee te doen voor DIY luidsprekers. (voor berekenen van kastvolumes, reflexpoortgrootte, filterberekeningen.. dmv gebruikmaking van de zgn Thiele parameters)

Anybody?

Bijdrager
    Yaris

Eventjes op Google zoeken, dan vind je onder andere deze verzameling links. En op versiontracker vind je ook wel wat.

Bijdrager
    Outragemac

Geweldig. Thanx!

Bijdrager
    drtalos
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.