4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    xino

Rsync stuurt steeds alle bestanden ipv de updates

Ik probeer een map te rsyncen met een windows share gemount d.m.v. /etc/fstab. De mount is prima benaderbaar en de rechten zijn ook goed. Het probleem is echter dat ALLE bestanden worden verstuurd terwijl er niets veranderd is. Ook de veranderingen aan de doelkant worden niet meegenomen naar de bronkant.

Ik heb al aardig wat geprobeerd en –update schijnt wel goed te werken echter worden de veranderingen aan de bestemmingkant verwijderd.

Wat ik nu heb is het volgende (hierbij wordt steeds alles verstuurd:)
    [code:1:38a6186b7c]
    rsync -zr –stats –delete /server/web /mnt/fileserver
    [/code:1:38a6186b7c]

Kortom, welke parameters moet ik meegeven dat de mappen bidirectioneel worden gesynct zodat alle mappen en bestanden gelijk aan elkaar zijn. De nieuwere bestanden op de doelmap moeten worden doorgevoerd naar de bronmap en visa versa. Uiteraard alleen de updates want nu pomp ik veel te veel traffic over het netwerk.

Bijdrager
    Pieterr

Voor hetgeen jij probeert te doen (bidirectionele sync) heb je misschien meer aan het programma Unison File Synchronizer, aangezien je met rsync alleen unidirectionele synchronisaties kunt doen.

Unlike simple mirroring or backup utilities, Unison can deal with updates to both replicas of a distributed directory structure. Updates that do not conflict are propagated automatically. Conflicting updates are detected and displayed.

en ook niet onaardig:

Unison is free; full source code is available.

Bijdrager
    xino

Hm inderdaad maar bidirectioneel is niet echt noodzakelijk, het is belangrijker dat er gewoon goed gesynct wordt en niet zoals nu dat alles wordt verstuurd.

Ik denk dat het te maken heeft met timestamps, even kijken hoe ik dit oplos

Bijdrager
    Pieterr

Of probeer Carbon Copy Cloner.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.