6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

[OPGELOST] RSS folders (mappen) in OSX Lion mail app

Bij voorbaat mijn excuses als dit al eens ter sprake is gekomen. Ik heb het forum flink doorzocht maar kon niets hierover vinden.

Sinds Lion uit is heb ik het geinstalleerd op mijn MacBook Pro en iMac thuis. Sommige dingen zijn wennen, sommige werken geweldig.

Iets wat minder goed werkt zijn mappen voor RSS folders in mail. Ik ben op een flink aantal RSS feeds geabonneerd en binnen Snow Leopard had ik deze netjes onderverdeeld in verschillende folders (mappen). Uitgeklapt zag je de individuele feeds met het aantal nieuwe posts, ingeklapt zag je het totaal aantal nieuwe posts voor die betreffende map:

Binnen Lion mail worden deze mappen echter ook als RSS feeds gezien en krijgen dus een “kapot” icoontje. Ook geen totaal aantal nieuwe posts binnen alle submappen meer:

Ik heb nog geen manier gevonden om mijn RSS feeds op een andere manier netjes te ordenen. Blijkbaar word ik geacht alle feeds gewoon los onder elkaar te zetten? Vervelend!

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bijdrager
    NTG

Kan je ├╝berhaupt mappen aanmaken in Mail in Lion? Heb ik zelf nooit onderzocht. Maar als je handmatig mappen kan aanmaken raad ik je aan om opnieuw een map “Apple News”, “Design” en “Other” aan te maken. Dan selecteer je alle Apple News feeds, en sleept ze naar de nieuwe map. Hetzelfde doe je moet de andere. Als dat niet werkt zijn er nog een hoop goede RSS readers voor de Mac. Netnewswire is een goede.

Inactief
    Anoniem

Een nieuwe map (mailbox) aanmaken? Meteen even geprobeerd, en ja dat kan dus!
    Je kan nu zelfs direct een mailbox in je RSS feeds maken door in “Mailbox” / “New Mailbox” bij location voor “RSS” te kiezen.
    Hiermee is alle functionaliteit die ik eerder beschreef weer helemaal terug.
    Blijkbaar een conversie foutje, dank voor deze heldere ingeving. Daar had ik zelf aan kunnen denken!

Inactief
    Anoniem

Hmmm.. Is er ook een manier om het onderwerp van deze post te veranderen naar “OPGELOST”? :slant:

Bijdrager
    Stirf

Naar je eerste post gaan en dan op je avatar klikken => Bewerken en vervolgens de titel aanvullen met Opgelost.

Inactief
    Anoniem
    Stirf op 03 oktober 2011

Naar je eerste post gaan en dan op je avatar klikken => Bewerken en vervolgens de titel aanvullen met Opgelost.

Da’s een onlogische plek, maar wel gelukt — Thanks!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.