7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    boelie

RSS

Ik heb een website waar ik samen met een paar andere gasten blog. Het systeem is Nucleus 2.0 en het ondersteund RSS.

Allemaal erg leuk en aardig en over het algemeen ben ik er erg tevreden mee, maar Safari genereert RSS niet goed. Dit kan ik uitleggen aan de hand van deze twee plaatjes:

Ik ben geen exploder-fan en hopelijk kan dit opgelost worden met een plugin of some kind.

Bijdrager
    meneer de koekepeer

Volgens mij werkt safari nog niet helemaal jofel met xml, maar ik kan het mis hebben natuurlijk…

Bijdrager
    boelie

Het lijkt er op…

Bijdrager
    Ruben
    ”meneer

Volgens mij werkt safari nog niet helemaal jofel met xml, maar ik kan het mis hebben natuurlijk…

Volgens mij heb je dat goed, want ik heb hetzelfde geëikel wanneer ik een opgeslagen MSN chatsessie van een Wintendo doos op mijn Mac wil bekijken. In Safari wordt het een soortgelijk prutje als bovenstaande verhaal, terwijl bijvoorbeeld Netscape het prima weergeeft…

Bijdrager
    julik

Wat voor moet je RSS met Safari om te lezen?
    RSS is geschikt voor wisseling van nieuws en informatien tussen clienten die mogen RSS voor iets gebruiken, namelijk:
    a) als je een blog heeft, jouw blog engine mag dus deze RSS-feed om te bewerken en van het onderwerpen met referenties naar jouw te vinden
    b) als je een blog publiceert, dan mogen mensen met een RSS-client (b.v. NetNewsWire) jouw onderwerpen om te lezen en snel naar jouw pagina om te gaan.
    RSS is niet geschikt om naar te kijken in de browser. Voor en brwser een RSS-feed is slechts een XML file, zo ziet je in Safari deze file zonder XML tags, en in Explorer zie je tags – geen verschil, in de browser mag je RSS niet gebruiken, maar alleen XML-structuur van het om te zien.
    De manier in die Safari en Explorer kunnen XML is niet afhankelijk van jouw RSS.

Bijdrager
    rvanheukelum

Ik zou zeggen : geef het door aan Apple’s Feedback. Safari is al een echt goeie browser, maar hij is er nog niet.

Bijdrager
    boelie
    ”R_van_Heukelum”

Ik zou zeggen : geef het door aan Apple’s Feedback. Safari is al een echt goeie browser, maar hij is er nog niet.

Ik ga het maar eens doen, THX voor de tip!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.