12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    minplus

rs232

Heb sinds kort een IMac.
    Voor communicatie met m’n sat-tuners maak ik gebruik van een rs232 aansluiting via een XP PC en van edit progjes als Dreamset en CTecheditor.
    Kan ik deze progjes in een virtuele win zetten en is er een verloop van USB naar rs232 die ik dan kan gebruiken?
    Of gaat dat voor geen meter werken en moet ik de oude PC handhaven?

Bijdrager
    fredmatrack

Dat gaat prima werken. Ik stuur op die manier dagelijks een kaartlezer (mifare) aan. Hiervoor gebruik ik vmware.

Bijdrager
    minplus

Znx fredmatrack

De verloopkabel is er dus zo te zien. Is vmware een progje dat nodig is en ik moet zoeken om o.a. Dreamset te gebruiken of is dit specifiek voor mifare?

Moderator
    Raymon Mens

Dat is prima werken. Je zet VMware op je mac en installeert daarbinnen een complete virtuele XP PC.

Je kan in VMware vervolgens aangeven dat je het USB naar RS232 verloopje dat je in je Mac prikt binnen die virtuele XP PC wil gebruiken en dan werkt het alsof het een echte pc is. Ik programmeer op deze manier FM-zenders via RS232. Het fijne is dat die virtuele XP machine alleen voor dat klusje even aan hoeft en je er verder geen last van hebt.

Bijdrager
    bechris60

Oke Minplus, heb je al geholpen met systeem voorkeuren, maar nu moet jij mij toch ook even helpen, wat is een RS232????!!!!

Bijdrager
    bechris60

Haha kijk hier heb ik je geholpen : LINK!!!!

Bijdrager
    minplus

Znx bechris!

Dit is een rs232:

[IMG]http://i58.tinypic.com/2rzpikx.png[/IMG]

Bijdrager
    minplus

En emoticons van het forum zelf werken dus ook niet. Vreemd.

Moderator
    Raymon Mens

Een spatie tussen je laatste woord en de emoticon doen zorgt dat ze werken, kijk maar:-o

Plaatjes includen kan alleen als je ze op onze server zet. Klikken op ‘img’ hierboven, dan kan je ze uploaden en krijg je een link die naar ons eigen CDN verwijst.

Bijdrager
    minplus

Ik zie hierboven op de hele pagina alleen img staan in mijn mislukte tinypic-poging. Daarop klikken of heengaan levert niets op.
    Zie ik weer iets over het hoofd?

Bijdrager
    bechris60

Haha gigantische link en dan niet:lol: maar:lol: haha!!!!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.