2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:

Bijdrager
    DESMEV

Roze bril ???

Nou breekt mijn klomp. De grijze kleur van weergave is verandert in magenta (in een willekeurig venster: het :links/rechts” pijlvakje met de ernaast staande weergaveblokjes en het advanced-wieltje, ook in de menubalk de ronde streepjes van m’n airportsignaal en m’n displayicoontje ernaast. Verder nergens…) M’n buroblad (grey) is gewoon wel grijs. Nadat ik echter opzoek ben gegaan naar een eventuele oorzaak en bij bureaubladvoorkeuren kwam, heb ik een andere desktop gekozen. Daarna teruggezet op “grey” en kijk ook nu naar een magenta buroblad aan. Het rare is dat het brushed metal in alle vensters gewoon grijs zijn. Beelden in Photoshop en kleurpaletten laten wel de goede kleur zien. Geopende foto’s trouwens ook. Beeldscherm is m.b.v. kalibratie in beeldschermvoorkeuren afgesteld. Checken vam profielen via Colorsyncprogramma geeft geen fouten of bijzonderheden aan. Het valt me nu op dat de bovengenoemde magentazweem in de genoemde blokjes weer niet de kleurzweem hebben in een venster van safari (links van het adres invoerbalk).
    Kijk ik nu door een plaatselijk roze bril of kondigt zich een hardwareprobleem aan.
    Erik K. wellicht iets voor jou deze vraag?:lol:

Bijdrager
    DESMEV

Moest toch wat proberen. Dus in preferences wat voorkeuren weggegooid die met colorsync te maken hebben. Opnieuw naar bureaublad en grey gekozen en het probleem lijkt op dit moment opgelost. Het blijven “rare jongens die computers”

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.