7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    -nickx-

RouwDVD en of Feestdvd maken

Hello Guys,

Ik heb een vraagje, ik wil graag rouw en feest dvd’s maken met films en of slideshows waar leuke thema’s op kan worden los gelaten.

Ik werk zelf vaak bij een firma waar ze rouwkaartjjes maken. Ik wil eigenlijk graag voor de nabestaande een mooie dvd maken waar ze de laatste eer nog eens kunnen beleven met mooie momenten en mooie muziek er onder. Graag jullie advies hierin als het kan..

thnx.

Bijdrager
    Pjotr

Ik wist niet dat daar vraag voor was. Nu je het zo vertelt klinkt het eigenlijk wel aannemelijk om ook een DVD te maken van allerlei bekenden die het laatste afscheid wensen te nemen.

Kan volgens mij prima en zeer eenvoudig met iMovie en iDVD. Kan een thema kiezen en deze mbv een foto en bijbehorende muziek helemaal aanpassen. Is erg eenvoudig te doen. Kan op de DVD ook foto’s van het bezoek plaatsen. Prima naslagwerk voor de nabestaanden.

Bijdrager
    klaasb

Voor iemands trouwen allerlei familie en bekenden een wens uit laten spreken en die vast leggen op DVD.
    Afspelen tijdens het feest ofzo en natuurlijk een kopietje voor het bruidspaar.

Schijnt het ook goed te doen.

Bijdrager
    KarelWillem

Rouw- en feest-dvd’s met ‘leuke thema’s’.:oops:
    Ik vind ook die combinatie zo leuk voor iemand die bij een bedrijf werkt die rouwkaarten maakt.
    Of maken ze ook trouwkaarten e.d.?

Neem me niet kwalijk, maar je klinkt een ietsepietsie amateuristisch en ik denk dat je gevoelige zaken als een uitvaart of condoleance niet moet gaan aanpakken met een standaard slideshow met een mooi iDVD themaatje.

Laat dit lekker aan een professional over, anders wordt het al gauw een beschamende voorstelling, waar je niemand mee helpt. Of ben je professional op audiovisueel gebied?

Bijdrager
    -nickx-
    ”KarelWillem”

Rouw- en feest-dvd’s met ‘leuke thema’s’.:oops:
    Ik vind ook die combinatie zo leuk voor iemand die bij een bedrijf werkt die rouwkaarten maakt.
    Of maken ze ook trouwkaarten e.d.?

Neem me niet kwalijk, maar je klinkt een ietsepietsie amateuristisch en ik denk dat je gevoelige zaken als een uitvaart of condoleance niet moet gaan aanpakken met een standaard slideshow met een mooi iDVD themaatje.

Laat dit lekker aan een professional over, anders wordt het al gauw een beschamende voorstelling, waar je niemand mee helpt. Of ben je professional op audiovisueel gebied?

Nee,

Ik ben ook amateuristisch maar bevind mij op een weg waar ik twee keuzes kan maken.

a) ik doe er niets mee en laat het idee varen,
    b) ik informeer er na en probeer hier iets mee te doen, desnoods via studie en of training, echter wil ik eerste hier de markt in verkennen.

nu gaat het over overleden mensen, toekomst kan er misschien ook andere themeas in opgenomen worden.

maar toch bedankt voor je feedback, ik begrijp wat je bedoeld.

Bijdrager
    mekker
    ”-nickx-“

…. waar ze de laatste eer nog eens kunnen beleven….

ja gezellig vanavond gaan we de crematie van opa bekijken, now with footage right from the oven! inc the music “Burn baby Burn”

Bijdrager
    -nickx-
    ”mekker”
    ”-nickx-“

…. waar ze de laatste eer nog eens kunnen beleven….

ja gezellig vanavond gaan we de crematie van opa bekijken, now with footage right from the oven! inc the music “Burn baby Burn”

LoL, top idee : ) misschien iets meer voor de alternatievelingen onder ons haha. Ik ben iig al iets verder. En het is puur amateuristisch kijken wat er uit komt.. maar ik love my mac…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.