11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    applerob01

Routine Philips Hue -lampen

Ik heb 3 Hue-lampen waarvoor een routine is ingesteld. In de route dienen de lampen op een bepaald tijdstip aan- en uitgaan. Ik gebruik hiervoor mijn iPad Air (3e generatie). De softwareversie is 13.2. Na installatie van deze nieuwe software op mijn iPad gaan de lampen op het gewenste tijdstip nog steeds aan doch niet meer op het gewenste tijdstip uit. Hoe laat ze uitgaan weet ik niet (ik denk tussen 0500-0800 uur). Ik gebruik de Hue bridges. De versie Hue is 3.30.0. Ik heb met Philips contact gehad en het schijnt dat het probleem bekend is. Kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen

Bijdrager
    polansky

Je kunt beter even een screendump laten zien van je instelling.

Bijdrager
    applerob01

Dank je zeer voor jouw reactie: wat bedoel je met een screendump van de instelling?

Bijdrager
    McPim

<p class=”cite”>applerob01 op 30 oktober 2019 om 19:48</p>
    ..wat bedoel je met een screendump van de instelling?

Hier een plaatje plaatsen van die instellingen bedoelt ie. Maar als Philips het weet maar niet kan oplossen, hoe moeten wij dat dan kunnen…?

Inactief
    Anoniem

Maak even een schermafdruk van de door jou aangemaakte routine in de Philips Hue app. Je praat over “bridges”, ik neem aan dat je voor 3 hue lampen, het met één bridge af kan. Verder kan de afstand tussen bridge en lampen een rolspelen om het goed te laten werken.

Bijdrager
    Lcssn

Heb hier hetzelfde probleem met routines.

Gaan wel aan en uit bij zonsondergang en zonsopkomst.

Zonsondergang gaat te vroeg aan.

Zonsopkomst gaat te laat uit.

Bijdrager
    jasper050

@Lcsnn: Bij geavanceerd kun je instellen hoe veel tijd de lampen eerder of later aan- of uit gaan.

Bijdrager
    Lcssn

<p class=”cite”>jasper050 op 31 oktober 2019 om 09:14</p>
    @Lcsnn: Bij geavanceerd kun je instellen hoe veel tijd de lampen eerder of later aan- of uit gaan.

Klopt in de routine zelf kun je dat instellen maar werkt niet op de goede tijd.

Sorry, het klopt wat je zegt in geavanceerd kun je ook nog een instelling doen.

Denk dat het nu goed is.

Bedankt voor de tip

Bijdrager
    applerob01

Gaarne bedank ik jullie allemaal voor de reactie en informatie. Aangezien Philips het nu nog zelf niet kan oplossen en het probleem bekend is, wacht ik maar rustig af op een software-update. Ik had zelf gehoopt dat met de update van de iPad naar 13.2 het probleem opgelost zou zijn, maar helaas nog niet.

Bijdrager
    polansky

Heel vreemd, want wij hebben hier 38 Hue lampen en 23 switches op 2 verschillende hubs zonder problemen al een paar jaar werkend. De AppleTV doet ondertussen dienst als homekit hub omdat je op één hue hub slechts ongeveer 50 devices kunt aansluiten.

Voor wat betreft zonsondergang/-opkomst routines kun je deze ook gewoon een half uur eerder en bijvoorbeeld 3 kwartier laten laten beginnen of uitgaan. Zo is dat hier ook ingesteld.

Let wel dat Zigbee ongeveer een reikweidte heeft van ongeveer 10 meter, dus binnen een straal van ongeveer 10 meter moet in ieder geval de eerste lamp zijn geïnstalleerd. Dus als jij in de woonkamer je eerste lampje hebt en je hebt de Hue hub bijvoorbeeld in de meterkast staan, dan is het dus best mogelijk dat hij niet lekker werkt.

Hier draait ook alles op 13.2 dus dat is het probleem in ieder geval niet.

Bijdrager
    applerob01

Het gaat om drie lampen die ik ingesteld heb op willekeurige tijden zowel bij het aan- als uitgaan. De Hue-bridge zit ongeveer 5 meter van de lampen verwijderd. Dat moet dan ook geen probleem zijn. Gezien jouw ervaringen ga ik de routine aanpassen naar aan/uitgaan met zonsondergang/-opkomst. Voor mij blijft het echter vreemd dat voor OS13 de lampen perfect werkten en nu niet meer. In ieder geval bedankt voor de suggestie.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.