7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Moderator
    Strifer

Router voor netwerk…

Hallo Allemaal!

Ik heb al eens eerder gevraagd over routers en dergelijken. Toen kreeg ik een aantal merken op waar een aantal gebruikers goede ervaringen mee hebben. IK heb het idee dat de functie van een router eigenlijk erg simpel is en er niet zo heel veel mis kan gaan (misschien heb ik het mis). Nu was ik in de Apple Store en daar staat deze Belkin voor 69 euro, educational prices. Nu vraag ik me af… kan ik met deze router mijn ADSL Comfort van Planet Internet (dit is die van 768 down, die naar 1024 down gaat) op onze oude iMac (G3, 500Mhz, DV, SE) en op onze toekomstige nieuwe 17 inch iMac aansluiten en zo de ADSL verbinding delen (met z’n tweeen tegelijk internetten, etc.) en bestanden met elkaar delen?? Eventueel komt er later nog een PowerBook bij…

Ik vind het namelijk wel zo makkelijk om alles in een keer te bestellen bij de AppleStore:D

Bedankt alvast, hieronder vind je de specs van dat ding zoals het staat in de AppleStore. Wat ik er zo van begrijp, moet dat gewoon mogelijk zijn.

Belkin 4-poorts kabel-/ADSL-gatewayrouter

Met de Belkin 4-poorts kabel-/DSL-gatewayrouter (de router) kunt u uw internetverbinding via de kabel of een DSL-modem eenvoudig met al uw aangesloten computers delen. De router biedt u niet alleen netwerkgemak, maar ook de voordelen van breedband-internettoegang zonder kosten voor extra internetaansluitingen en modems. De router biedt uw netwerk optimale beveiliging met een NAT-firewall die potentiële hackers buiten de deur houdt. Bovendien kunt u toegangsbeperkingen op de computers binnen het netwerk instellen. Met behulp van VPN (Virtual Private Networking) kan de router zodanig worden geconfigureerd dat bevoegde gebruikers op afstand toegang hebben tot het netwerk.
    Voordelen

• Mogelijkheid om één breedband-internetaccount met vier computers te delen
    • Sneller spellen spelen met meerdere spelers
    • Ondersteunt PPTP, PPPoE, IPSec passthrough-protocollen en DHCP (client en server)
    • Gebruikt de ingebouwde switch om bestanden en randapparatuur te delen
    • Reserveert bandbreedte voor elke computer in uw netwerk, waardoor gegevens zonder fouten kunnen worden verzonden
    • Beschermt uw computer en netwerk tegen niet-bevoegde gebruikers met NAT-firewall
    • Registreert pogingen tot binnendringen in uw netwerk
    • Biedt toegang tot uw netwerk vanaf locaties op afstand met VPN
    • Voegt meer computers aan uw netwerk toe via de uplinkpoort
    • Werkt met Mac’s en pc’s
    • Ondersteunt ook computers waarop Linux of Unix OS is geïnstalleerd
    • Is gemakkelijk te configureren via uw webbrowser of de Easy Install Wizard
    • Levenslange garantie en gratis technische ondersteuning van Belkin
    • Neemt door stapelbare behuizing en verticale positie een minimale hoeveelheid bureauruimte in
    • Compatibel met Apple Rendezvous voor vereenvoudigd netwerken
    Systeemvereisten
    • Een computer met een Ethernet-poort

Moderator
    Strifer

hmm.. misschien had ik dit in internet en dergelijken moeten posten!?

Bijdrager
    i3enhur

Gewoon copy/paste en deleten die handel….;)
    Zet em maar bij netwerken…

Moderator
    Strifer

ja, heb ik inmiddels al gedaan omdat er geen mod langskwam…… maaaaaaaaaar nog steeds geen antwoord :s

Bijdrager
    HSL

ik zou een router NOOIT bij de applestore kopen,..
    gewoon naar de mycom daar heb je ze voor 1/3e van de prijs!

alleen maar een mac kopen bij de applestore,.. de rest apart kopen.. (ook memory e.d.)

b.t.w .. ik heb die ander ff gedelete,.. staat hier prima op zijn plek!:D

Bijdrager
    PeterK

De vraag was of de Belkin router het zal doen, en dat zal ongetwijfeld. Want zoals je al zegt alle routers zijn 1 pot nat. Je configureert de router via je browser. En wat HSL al zei, bij de applestore is het altijd duurder. Maar uiteraard is het jou keuze waar je ‘m wilt kopen. Maar verwacht geen support van apple op apparatuur die niet van hen zelf is.

Moderator
    Strifer

ach,, het bespaard me weer wat tijd om hem zo te bestellen, anders moet ik weer tijd spenderen en kosten maken om die router hierheen te krijgen en dit werkt ook… dus ja… dan maar ietsje meer geld betalen. ik weet het.. ik ben wat lui. ik laat er door apple ook meer ram inzetten in plaats het zelf te kopen (wat goedkoper is)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.